Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 17.11.2014 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach1)
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Uwaga od redakcji:
Zmiany, które wchodzą w życie w wybranej wersji czasowej - zaznaczono kolorem
Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjne i proste spółki akcyjne
§ 50. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej i prostej spółki akcyjnej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej:
a) w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy "spółka z ograniczoną odpowiedzialnością", "spółka akcyjna" lub "prosta spółka akcyjna",
b) w polu drugim - numer identyfikacyjny REGON oraz NIP albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację przedsiębiorcy pole pozostaje niewypełnione, chyba że spółka posiada REGON lub NIP,
c) w polu trzecim - firmę, pod którą spółka działa,
d) w polu czwartym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru - "RHB", nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e) w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f) w polu szóstym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego;
2) w rubryce drugiej:
a) w polu pierwszym - siedzibę spółki zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
b) w polu drugim - adres spółki zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
c) w polu trzecim - adres poczty elektronicznej,
d) w polu czwartym - adres strony internetowej,
e) w polu piątym - adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych;
3) w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez spółkę oddziałów:
a) w polu pierwszym - firmę oddziału,
b) w polu drugim - siedzibę oddziału, w odniesieniu do oddziałów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
c) w polu trzecim - adres oddziału, w odniesieniu do oddziałów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
d) w polu czwartym - numer w rejestrze oraz nazwę rejestru w przypadku oddziału spółki utworzonego w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
4) w rubryce czwartej - informacje o umowie i statucie: w polu pierwszym - informacje o zawarciu umowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub prostej spółki akcyjnej, sporządzeniu statutu spółki akcyjnej lub zmianach odpowiednio umowy lub statutu, co obejmuje: datę sporządzenia aktu notarialnego, oznaczenie notariusza, numer repertorium, w przypadku zaś zmiany umowy lub statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w przypadku ustalenia nowego tekstu umowy lub statutu spółki - zaznaczenie tej okoliczności;
5) w rubryce piątej:
a) w polu pierwszym - okres, na jaki została utworzona spółka; jeżeli spółka została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony",
b) w polu drugim - oznaczenie pisma, poza Monitorem Sądowym i Gospodarczym, przeznaczonego do ogłoszeń spółki, jeżeli umowa albo statut spółki je wskazuje,
c) w polu trzecim dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością - informację, czy wspólnik może mieć jeden, czy większą liczbę udziałów,
d) w polu czwartym dla spółki akcyjnej - wzmiankę o przyznaniu przez statut uprawnień osobistych określonym akcjonariuszom lub tytułów uczestnictwa w dochodach lub majątku spółki niewynikających z akcji, a dla prostej spółki akcyjnej wzmiankę o przyznaniu przez umowę uprawnień indywidualnych określonym akcjonariuszom lub tytułów uczestnictwa w dochodach lub majątku spółki niewynikających z akcji,
e) w polu piątym dla spółki akcyjnej oraz dla prostej spółki akcyjnej - wzmiankę o prawie obligatariuszy do udziału w zysku;
6) w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania spółki, jeżeli powstała przez połączenie, przekształcenie lub podział innych spółek:
a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje informację, że spółka powstała w wyniku:
- połączenia,
- podziału,
- przekształcenia,
- przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą w jednoosobową spółkę kapitałową,
- przekształcenia spółki cywilnej w spółkę handlową,
b) w polu drugim - opis sposobu powstania spółki w wyniku połączenia, przekształcenia lub podziału oraz informację o uchwale,
c) w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów, z których powstała spółka w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:
- w polu pierwszym - nazwę lub firmę oraz oznaczenie formy prawnej; w przypadku podmiotu objętego systemem integracji rejestrów formę prawną wpisuje się zgodnie z listą form prawnych udostępnianą w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministra Sprawiedliwości,
- w polu drugim - kraj i nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS; jeżeli podmiot był wpisany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub przekształceniu podlegała spółka cywilna, pole pozostaje niewypełnione,
- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
- w polu piątym - numer identyfikacyjny REGON; jeżeli przekształceniu podlegała spółka cywilna, wpisuje się REGON nadany spółce,
- w polu szóstym - NIP; jeżeli przekształceniu podlegała spółka cywilna, wpisuje się NIP nadany spółce;
7) w rubryce siódmej - dane wspólników spółki z ograniczoną odpowiedzialnością podlegających wpisaniu na mocy art. 38 pkt 8 lit. c ustawy, liczbę i wysokość posiadanych przez nich udziałów oraz - dla spółki akcyjnej i prostej spółki akcyjnej - dane akcjonariusza, jeżeli całość akcji spółki należy do jednego akcjonariusza:
a) w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
b) w polu drugim - imiona,
c) w polu trzecim - numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,
d) w polu czwartym - numer KRS,
e) w polu piątym - udziały posiadane przez wspólnika spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, co obejmuje liczbę udziałów i łączną wartość udziałów; w przypadku posiadania wszystkich lub części udziałów wspólnie z innymi osobami, okoliczność tę należy zaznaczyć,
f) w polu szóstym - jeżeli wspólnik posiada całość udziałów lub akcji spółki - wzmiankę o tej okoliczności;
8) w rubryce ósmej - dane o kapitale spółki:
a) dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością:
- w polu pierwszym - wysokość kapitału zakładowego spółki,
- w podrubryce pierwszej - informację o wniesieniu aportu:
- - w polu pierwszym - określenie wartości udziałów objętych za aport,
- w polu drugim dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, której umowa została zawarta przy wykorzystaniu wzorca umowy udostępnionego w systemie teleinformatycznym - wzmiankę, że kapitał nie został pokryty,
b) dla spółki akcyjnej:
- w polu pierwszym - wysokość kapitału zakładowego,
- w podrubryce pierwszej - informację o wniesieniu aportu:
- - w polu pierwszym - określenie wartości akcji objętych za aport,
- w polu drugim - wysokość kapitału docelowego,
- w polu trzecim - liczbę akcji wszystkich emisji,
- w polu czwartym - wartość nominalną akcji,
- w polu piątym - kwotowe określenie części kapitału wpłaconego,
- w polu szóstym - wartość nominalną warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego,
- w polu siódmym - wartość nominalną podwyższenia kapitału zakładowego w wyniku zamiany obligacji kapitałowych na akcje,
c) dla prostej spółki akcyjnej:
- w polu pierwszym - wysokość kapitału akcyjnego,
- w polu drugim - liczbę akcji wszystkich emisji,
- w polu trzecim - wzmiankę, czy akcjonariusze wnoszą wkład niepieniężny,
- w polu czwartym - maksymalną liczbę akcji, które mogą być przedmiotem warunkowej emisji,
- w polu piątym - maksymalną liczbę akcji, które mogą zostać wyemitowane z upoważnienia udzielonego zarządowi albo radzie dyrektorów;
9) w rubryce dziewiątej dla spółki akcyjnej i prostej spółki akcyjnej - informacje o emisjach akcji:
a) w polu pierwszym - nazwę serii akcji,
b) w polu drugim - liczbę akcji w danej serii,
c) w polu trzecim - rodzaj uprzywilejowania i liczbę akcji uprzywilejowanych lub informacje, że akcje nie są uprzywilejowane;
10) w rubryce dziesiątej w polu pierwszym: dla spółki akcyjnej - wzmiankę o podjęciu uchwały o emisji obligacji zamiennych i akcji przyznawanych za te obligacje, co obejmuje datę podjęcia uchwały oraz maksymalną wysokość podwyższenia kapitału zakładowego, a dla prostej spółki akcyjnej - wzmiankę o podjęciu uchwały o emisji obligacji zamiennych i akcji przyznawanych za te obligacje, co obejmuje datę podjęcia uchwały oraz maksymalną liczbę emitowanych akcji;
11) w rubryce jedenastej dla spółki akcyjnej i prostej spółki akcyjnej: w polu pierwszym - wzmiankę, czy zarząd albo rada dyrektorów są upoważnione do emisji warrantów subskrypcyjnych;
12) w rubryce dwunastej - wzmiankę o uczestnictwie w grupie spółek:
a) w polu pierwszym - informację, czy spółka jest podmiotem dominującym czy zależnym,
b) w podrubryce pierwszej - dane spółki zależnej:
- w polu pierwszym - firmę spółki,
- w polu drugim - numer KRS spółki,
c) w podrubryce drugiej - dane podmiotu dominującego:
- w polu pierwszym - firmę albo nazwę podmiotu,
- w polu drugim - numer KRS podmiotu;
13) w rubryce trzynastej w polu pierwszym: dla spółki akcyjnej - wzmiankę o uchwale o emisji obligacji kapitałowych i akcji przyznawanych w zamian za te obligacje, co obejmuje datę podjęcia uchwały oraz maksymalną wysokość podwyższenia kapitału zakładowego w wyniku zamiany obligacji kapitałowych na akcje.
§ 51. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 7, 9, 10, 12, 13 lub w podrubryce pierwszej rubryki 6, 8 lub 12 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 52. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej i prostej spółki akcyjnej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a) w polu pierwszym - nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółki: "zarząd", a dla prostej spółki akcyjnej: "zarząd" albo "rada dyrektorów",
b) w polu drugim - sposób reprezentacji spółki, co obejmuje sposób reprezentowania spółki przez zarząd i przez prokurentów, a dla prostej spółki akcyjnej także przez radę dyrektorów i przez prokurentów,
c) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego do reprezentowania spółki:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
- w polu piątym - funkcję w organie reprezentującym,
- w polu szóstym - informację, czy osoba wchodząca w skład zarządu albo rady dyrektorów została zawieszona w czynnościach,
- w polu siódmym - datę, do jakiej osoba wchodząca w skład zarządu albo rady dyrektorów została zawieszona;
2) w rubryce drugiej - organy nadzoru:
a) w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru spółki,
b) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
- w polu pierwszym - nazwisko,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub datę urodzenia;
3) w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:
a) w polu pierwszym - nazwisko,
b) w polu drugim - imiona,
c) w polu trzecim - numer PESEL lub datę urodzenia,
d) w polu czwartym - rodzaj prokury.
§ 52a. Jeżeli w prostej spółce akcyjnej wybrano radę dyrektorów jako organ reprezentacji i organ nadzoru, organ ten podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru. W takiej sytuacji wszystkie osoby wchodzące w skład rady dyrektorów wpisuje się jako członków organu reprezentacji i jako członków organu nadzoru. W przypadku wskazania dyrektorów wykonawczych, w skład organu nadzoru wpisuje się tylko dyrektorów niebędących dyrektorami wykonawczymi (dyrektorów niewykonawczych) jako sprawujących stały nadzór nad prowadzeniem spraw spółki.
§ 53. W przypadku gdy w rubryce 2, 3 lub podrubryce pierwszej rubryki 1 lub 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 54. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej i prostej spółki akcyjnej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej - przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej niż dziesięć pozycji:
a) w polu pierwszym - jeden przedmiot przeważającej działalności na poziomie podklasy,
b) w polu drugim - przedmiot pozostałej działalności;
2) w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach:
a) w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b) w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta albo sprawozdania z badania, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie,
c) w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d) w polu czwartym - wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółki, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie,
e) w polu piątym wzmiankę o złożeniu sprawozdania z płatności na rzecz administracji publicznej, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie;
3) w rubryce trzeciej - wzmianki o złożonych dokumentach grupy kapitałowej:
a) w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b) w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta albo sprawozdania z badania, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie,
c) w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu skonsolidowanego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d) w polu czwartym - wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółki dominującej, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie,
e) w polu piątym - wzmiankę o złożeniu skonsolidowanego sprawozdania z płatności na rzecz administracji publicznej, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie;
4) w rubryce czwartej - przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku publicznego:
a) w polu pierwszym - odpłatną działalność statutową według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określoną rodzajem działalności,
b) w polu drugim - nieodpłatną działalność statutową według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określoną rodzajem działalności;
5) w rubryce piątej - informację o dniu kończącym rok obrotowy: w polu pierwszym - datę dnia kończącego rok obrotowy, co obejmuje datę dnia kończącego pierwszy rok obrotowy, a w razie połączenia przez jednostkę, która rozpoczęła działalność w drugiej połowie roku obrotowego, ksiąg rachunkowych i sprawozdania finansowego za ten okres z księgami rachunkowymi i sprawozdaniem finansowym za rok następny - datę dnia kończącego pierwszy rok obrotowy, za który należy złożyć sprawozdanie; w razie zmiany roku obrotowego wpisuje się datę dnia kończącego rok obrotowy po zmianie.
§ 54a. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 lub 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce 1 lub 4.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 lub 3 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych dokumentach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2 lub 3.
§ 55. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej i prostej spółki akcyjnej wpisuje się informacje wskazane w § 25 i § 26, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka akcyjna i prosta spółka akcyjna.
§ 56. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej i prostej spółki akcyjnej wpisuje się w rubryce pierwszej dane kuratora:
a) w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę;
b) w polu drugim - imiona;
c) w polu trzecim - numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON;
d) w polu czwartym - numer KRS;
e) w polu piątym - podstawę powołania kuratora i zakres jego działania;
f) w polu szóstym - datę powołania kuratora;
g) w polu siódmym - datę, do której kurator ma działać.
§ 57. 1. Wykreślenie kuratora jest równoznaczne ze wzmianką o jego odwołaniu.
2. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
§ 58. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej i prostej spółki akcyjnej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:
a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:
- w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
- w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c) w polu trzecim - sposób reprezentacji spółki przez likwidatorów,
d) w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:
- w polu pierwszym - nazwisko,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub datę urodzenia;
2) w rubryce drugiej - informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki:
a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy, co obejmuje rozwiązanie, rozwiązanie bez przeprowadzania likwidacji albo unieważnienie,
b) w polu drugim - informacje o rozwiązaniu, rozwiązaniu bez przeprowadzania likwidacji albo unieważnieniu spółki, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie lub unieważnienie nastąpiło orzeczeniem sądu lub uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia lub datę wydania postanowienia o rozwiązaniu podmiotu na podstawie art. 25d ustawy, sygnaturę sprawy lub oznaczenie notariusza, datę sporządzenia aktu notarialnego zawierającego uchwałę, numer repertorium;
3) w rubryce trzeciej - ustanowienie zarządu komisarycznego dla spółki akcyjnej:
a) w polu pierwszym - okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b) w polu drugim - sposób reprezentacji spółki przez zarząd komisaryczny,
c) w podrubryce pierwszej - dane zarządcy komisarycznego:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS;
4) w rubryce czwartej - informacje o połączeniu, podziale spółki lub przekształceniu spółki w inny sposób:
a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:
- przekształcenie w inną spółkę handlową,
- przejęcie innej spółki,
- przejęcie przez inną spółkę,
- podział spółki z jej likwidacją,
- wydzielenie części majątku spółki w wyniku podziału,
- wyodrębnienie części majątku spółki w wyniku podziału,
- przejęcie części majątku innej spółki w wyniku podziału,
b) w polu drugim - opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia oraz informacje o uchwale,
c) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia albo dane podmiotów przejmujących całość lub część majątku spółki:
- w polu pierwszym - nazwę lub firmę oraz oznaczenie formy prawnej; w przypadku podmiotu objętego systemem integracji rejestrów formę prawną wpisuje się zgodnie z listą form prawnych udostępnianą w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministra Sprawiedliwości,
- w polu drugim - kraj i nazwę rejestru albo ewidencji, w których podmiot jest zarejestrowany; jeżeli przekształceniu podlegała spółka cywilna - pole pozostaje niewypełnione; w przypadku podmiotu objętego systemem integracji rejestrów nazwę rejestru wpisuje się zgodnie z listą rejestrów udostępnianą w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministra Sprawiedliwości,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,
- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
- w polu piątym - numer identyfikacyjny REGON,
d) w podrubryce drugiej - dane podmiotów, których majątek w całości lub w części jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółki przejmującej; wpis nie dotyczy spółek zawiązanych w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:
- w polu pierwszym - nazwę lub firmę oraz oznaczenie formy prawnej,
- w polu drugim - kraj i nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,
- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
- w polu piątym - numer identyfikacyjny REGON;
5) w rubryce piątej - informacje o postępowaniu upadłościowym:
a) w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, a w przypadku ogłoszenia upadłości na podstawie Prawa upadłościowego w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2016 r. - "upadłość",
d) w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu albo w postępowaniu upadłościowym, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,
e) w podrubryce pierwszej - dane syndyka:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
f) w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
- w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego";
6) w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:
a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;
7) w rubryce siódmej - informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych, o postępowaniu naprawczym, o przymusowej restrukturyzacji lub o objęciu spółki akcyjnej restrukturyzacją i uporządkowaną likwidacją:
a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego albo wszczęciu postępowania naprawczego, albo wszczęciu przymusowej restrukturyzacji, albo objęciu spółki akcyjnej restrukturyzacją i uporządkowaną likwidacją, co obejmuje: nazwę sądu albo organu prowadzącego postępowanie, datę, sygnaturę lub znak sprawy i rodzaj postępowania,
b) w polu drugim - informacje o ukończeniu postępowania restrukturyzacyjnego albo naprawczego, albo o zakończeniu przymusowej restrukturyzacji, albo o zakończeniu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji spółki akcyjnej, co obejmuje sposób i datę ukończenia postępowania, a w przypadku przymusowej restrukturyzacji oraz restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji - sposób i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d) w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego, zarządcy, nadzorcy układu wykonującego uprawnienia nadzorcy sądowego oraz osoby powołanej w toku postępowania restrukturyzacyjnego do reprezentowania dłużnika, w przypadku przymusowej restrukturyzacji - dane administratora lub zastępcy administratora, lub pełnomocnika, a w przypadku restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji - dane zarządcy nadzwyczajnego:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
- w polu piątym - funkcję;
8) w rubryce ósmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:
a) w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności;
9) w rubryce dziewiątej - informację o złożeniu dokumentów, o których mowa w art. 4c pkt 1 ustawy, albo o złożeniu informacji, o której mowa w art. 4c pkt 2 ustawy:
a) w polu pierwszym - informację o złożeniu dokumentów, o których mowa w art. 4c pkt 1 ustawy,
b) w polu drugim - informację o złożeniu informacji, o której mowa w art. 4c pkt 2 ustawy.
§ 59. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, 7, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4, w podrubryce 1 i 2 rubryki 5 lub w podrubryce 1 rubryki 7 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 8 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 8.
§ 60. Dla spółki przekształcanej lub podlegającej podziałowi lub połączeniu dane wpisywane w rubryce 4 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 i 2 rubryki 4 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółka jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.