Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22.02.2019 r. w sprawie zakresu, trybu i formy oraz terminów przekazywania Komisji Nadzoru Finansowego informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności wyodrębnionych jednostek banków
§ 82. Wyodrębniona jednostka banku przekazuje Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o:
1) rozpoczęciu wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej;
2) rozpoczęciu wykonywania działalności, o której mowa w art. 69i ustawy;
3) istotnym naruszeniu przez wyodrębnioną jednostkę banku zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy;
4) złożeniu zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa w związku z działalnością maklerską prowadzoną przez wyodrębnioną jednostkę banku;
5) zamiarze rezygnacji z prowadzonej działalności maklerskiej;
6) faktycznym zaprzestaniu prowadzenia działalności maklerskiej;
7) ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej banku prowadzącego działalność maklerską planu połączenia tego banku z innym bankiem lub instytucją kredytową;
8) ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej banku prowadzącego działalność maklerską planu podziału tego banku;
9) zawarciu lub rozwiązaniu umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, z maklerem papierów wartościowych lub doradcą inwestycyjnym.
§ 83. W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 1, raport bieżący zawiera informacje o dacie rozpoczęcia działalności maklerskiej w ramach posiadanego zezwolenia.
§ 84. W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 2, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia wykonywania działalności.
§ 85. W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 3, raport bieżący zawiera:
1) datę naruszenia;
2) datę wykrycia naruszenia;
3) istotę naruszenia;
4) rodzaj działań podjętych w związku z wykryciem naruszenia.
§ 86. W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 4, do raportu bieżącego dołącza się kopię zawiadomienia.
§ 87. 1. W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 5, raport bieżący zawiera:
1) przyczyny rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej;
2) datę walnego zgromadzenia, którego porządek obrad uwzględnia podjęcie uchwały w sprawie zmiany przedmiotu działalności przedsiębiorstwa obejmującej rezygnację z prowadzenia działalności maklerskiej;
3) porządek obrad walnego zgromadzenia, o którym mowa w pkt 2.
2. Do raportu bieżącego dołącza się projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie zmiany przedmiotu działalności przedsiębiorstwa obejmującej rezygnację z prowadzenia działalności maklerskiej.
3. Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej do raportu bieżącego dołącza się kopię tej uchwały.
4. W przypadku gdy decyzję w sprawie rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej podejmuje zarząd, do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały zarządu.
§ 88. W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 6, raport bieżący zawiera datę faktycznego zaprzestania wykonywania danej czynności maklerskiej.
§ 89. W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 7, raport bieżący zawiera plan połączenia wraz z załącznikami.
§ 90. W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 8, raport bieżący zawiera plan podziału wraz z załącznikami.
§ 91. W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 9, raport bieżący zawiera:
1) imię i nazwisko maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego;
2) numer licencji maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego;
3) miejsce zatrudnienia maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego (centrala, oddział, punkt obsługi klientów lub punkt przyjmowania zleceń);
4) numer i nazwę oddziału, punktu obsługi klientów lub punktu przyjmowania zleceń;
5) datę zawarcia lub rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana;
6) rodzaj zawartej umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana - w przypadku zawarcia takiej umowy;
7) wskazanie trybu rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony inicjującej jej rozwiązanie - w przypadku rozwiązania takiej umowy, wraz z podaniem imienia i nazwiska - w przypadku gdy tą stroną jest osoba fizyczna;
8) wskazanie czynności maklerskich, do wykonywania których dana osoba została zatrudniona;
9) aktualną listę maklerów papierów wartościowych lub doradców inwestycyjnych zatrudnionych w wyodrębnionej jednostce banku, ze wskazaniem ich imion i nazwisk oraz numerów licencji maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego - w zależności od tego, która lista uległa zmianie.