Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

30 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija termin złożenia do US zeznań za 2023 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Obrót instrumentami finansowymi »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22.02.2019 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22.02.2019 r. w sprawie zakresu, trybu i formy oraz terminów przekazywania Komisji Nadzoru Finansowego informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze

 Dz. U. z 2019 r. poz. 531
 zmieniony przez
zmiany w:
Wyświetl wersje poprzedzające
 Dz. U. z 2023 r. poz. 2018
Rozdział 2

Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności i sytuacji finansowej domów maklerskich

§ 3. 1. Dom maklerski przekazuje Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o:

    1) rozpoczęciu wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej;

    2) rozpoczęciu wykonywania działalności, o której mowa w art. 69h ust. 1 ustawy;

    3) rozpoczęciu wykonywania działalności, o której mowa w art. 69i ustawy;

    4) rozpoczęciu świadczenia usług w zakresie wykonywania funkcji agenta emisji, o której mowa w art. 7a ust. 1 ustawy;

    5) rozpoczęciu wykonywania działalności w zakresie obsługi wezwań, o której mowa w art. 77 ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 512 i 685);

    6) rozpoczęciu świadczenia usług w zakresie prowadzenia księgi akcyjnej, o których mowa w art. 342 Kodeksu spółek handlowych;

    7) utracie, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości;

    8) wniesieniu do porządku obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia punktu dotyczącego podjęcia uchwały o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego oraz o podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w tej sprawie;

    9) wniesieniu do porządku obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia punktu dotyczącego podjęcia uchwały o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego oraz o podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w tej sprawie;

    10) podjęciu decyzji o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego;

    11) podjęciu decyzji o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego;

    12) podjęciu decyzji o zwołaniu zgromadzenia wspólników, w związku z wykazaniem w bilansie straty przewyższającej sumę kapitałów zapasowego i rezerwowych oraz połowy kapitału zakładowego, lub podjęciu decyzji o zwołaniu walnego zgromadzenia, w związku z wykazaniem w bilansie straty przewyższającej sumę kapitałów zapasowego i rezerwowych oraz jedną trzecią części kapitału zakładowego;

    13) złożeniu do sądu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego;

    14) złożeniu do sądu oświadczenia o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego;

    15) wystąpieniu przyczyny powodującej rozwiązanie spółki będącej domem maklerskim;

    16) otwarciu likwidacji;

    17) podjęciu uchwały o zamiarze połączenia z innym podmiotem;

    18) podpisaniu uzgodnienia w sprawie planu połączenia domu maklerskiego z innym podmiotem;

    19) ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej domu maklerskiego planu połączenia;

    20) podjęciu uchwały o połączeniu z innym podmiotem;

    21) podjęciu uchwały o zamiarze podziału domu maklerskiego;

    22) podpisaniu uzgodnienia w sprawie planu podziału, w którym będzie uczestniczył dom maklerski;

    23) ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej domu maklerskiego planu podziału;

    24) podjęciu uchwały o podziale domu maklerskiego;

    25) podjęciu uchwały o zamiarze przekształcenia domu maklerskiego w inną spółkę handlową;

    26) podjęciu uchwały o przekształceniu domu maklerskiego w inną spółkę handlową;

    27) podjęciu uchwały o zmianie w kapitałach własnych;

    28) podjęciu uchwały o emisji dłużnych papierów wartościowych;

    29) zawarciu umowy, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 648/2012 (Dz. Urz. UE L 176 z 27.06.2013, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 575/2013";

    30) zawarciu umowy z firmą audytorską dokonującą badania sprawozdań finansowych domu maklerskiego;

    31) wypowiedzeniu lub rozwiązaniu przez dom maklerski lub firmę audytorską umowy o badanie sprawozdań finansowych domu maklerskiego;

    32) podjęciu przez organ zatwierdzający domu maklerskiego uchwały o zatwierdzeniu albo odrzuceniu sprawozdania finansowego domu maklerskiego za ubiegły rok obrotowy;

    33) istotnym naruszeniu przez dom maklerski zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy;

    34) naruszaniu wymogów kapitałowych, o których mowa w art. 92 ust. 1 lub art. 93 ust. 1 rozporządzenia 575/2013, lub w art. 103a lub art. 110e ust. 2 ustawy, z uwzględnieniem środka nadzorczego w postaci dodatkowych wymogów w zakresie posiadania wyższych funduszy własnych, o których mowa w art. 110y ust. 3 ustawy, oraz buforów określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nadzorze makroostrożnościowym nad systemem finansowym i zarządzaniu kryzysowym w systemie finansowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 483);

    35) złożeniu zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa w związku z prowadzoną działalnością maklerską;

    36) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego;

    37) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących wierzytelności domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego;

    38) rozpoczęciu i zakończeniu prowadzenia obsługi kasowej klientów przez dom maklerski;

    39) przekroczeniu poziomu, o którym mowa w art. 94 ust. 1 lit. a rozporządzenia 575/2013, lub poziomu, o którym mowa w art. 94 ust. 1 lit. b rozporządzenia 575/2013, przez wielkość bilansowej i pozabilansowej działalności domu maklerskiego zaliczanej do portfela handlowego;

    40) zamiarze ograniczenia prowadzonej działalności maklerskiej;

    41) faktycznym ograniczeniu prowadzonej działalności maklerskiej;

    42) zamiarze rezygnacji z prowadzonej działalności maklerskiej;

    43) faktycznym zaprzestaniu prowadzenia działalności maklerskiej;

    44) naruszaniu wymogów w zakresie funduszy własnych, o których mowa w art. 92 ust. 1 rozporządzenia 575/2013, lub w art. 110e ust. 2 ustawy, z uwzględnieniem środka nadzorczego w postaci dodatkowych wymogów w zakresie posiadania wyższych funduszy własnych, o których mowa w art. 110y ust. 3 ustawy, oraz buforów określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nadzorze makroostrożnościowym nad systemem finansowym i zarządzaniu kryzysowym w systemie finansowym, na zasadzie skonsolidowanej;

    45) przekroczeniu limitu dużych ekspozycji;

    46) podjęciu przez wspólników uchwały w sprawie powierzenia wspólnikowi prowadzenia spraw spółki lub w sprawie pozbawienia wspólnika prawa prowadzenia spraw spółki - w przypadku domu maklerskiego w formie spółki osobowej;

    47) odebraniu na mocy orzeczenia sądu wspólnikowi spółki osobowej będącej domem maklerskim prawa prowadzenia spraw spółki;

    48) podjęciu przez wspólników uchwały o dalszym trwaniu spółki pomimo śmierci, ogłoszenia upadłości wspólnika lub wypowiedzenia umowy spółki przez wspólnika lub jego wierzyciela - w przypadku domu maklerskiego w formie spółki osobowej;

    49) zakończeniu wykonywania którejkolwiek działalności spośród określonych w pkt 2, 3 i 5 lub świadczenia którejkolwiek usługi spośród określonych w pkt 4 i 6;

    50) podjęciu lub zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej innej niż działalność maklerska oraz działalność lub świadczenie usług, o których mowa w pkt 2-6;

    51) podjęciu przez organ zatwierdzający domu maklerskiego uchwały o sposobie podziału zysku domu maklerskiego za ubiegły rok obrotowy;

    52) odmówieniu udzielenia lub nieudzieleniu absolutorium członkowi organu zarządzającego lub nadzorującego;

    53) zawarciu transakcji, których wartość godziwa przekracza 5% funduszy własnych, z jednostkami powiązanymi w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 43 ustawy o rachunkowości;

    54) zdarzeniach skutkujących ograniczeniem lub zniesieniem zamiaru co do kontynuowania działalności domu maklerskiego w dającej się przewidzieć przyszłości zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości;

    55) naruszeniu wymogów dotyczących płynności, o których mowa w rozporządzeniu 575/2013, z uwzględnieniem art. 110y ust. 1 pkt 9 ustawy;

    56) spełnieniu lub zaprzestaniu spełniania kryteriów dla jednostek zainteresowania publicznego określonych w art. 2 pkt 9 lit. h ustawy o biegłych rewidentach;

    57) zawarciu lub rozwiązaniu umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, z pracownikiem odpowiedzialnym za wykonywanie czynności nadzoru zgodności z prawem (inspektor nadzoru) lub inną osobą wchodzącą w skład komórki do spraw zgodności z prawem, bądź powołaniu innej osoby do pełnienia funkcji inspektora nadzoru lub jej odwołaniu;

    58) zawarciu lub rozwiązaniu umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, z osobą odpowiedzialną za sprawowanie funkcji zarządzania ryzykiem;

    59) zawarciu lub rozwiązaniu umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, z osobą odpowiedzialną za wypełnianie przez dom maklerski obowiązków dotyczących zabezpieczania instrumentów finansowych i środków pieniężnych klientów;

    60) zawarciu lub rozwiązaniu umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, z maklerem papierów wartościowych lub doradcą inwestycyjnym.

2. Do aktywów, o których mowa w ust. 1 pkt 7, należą aktywa stanowiące ponad 10% łącznej wartości kapitałów własnych lub 5% funduszy własnych.

3. Do domu maklerskiego, który:

    1) nie prowadzi działalności, o której mowa w art. 69 ust. 2 pkt 2-4 i 6-9 oraz ust. 4 pkt 1 ustawy, nie stosuje się przepisów ust. 1 pkt 29, 34, 38, 39, 44 i 45;

    2) zawarł umowę ubezpieczenia, o której mowa w art. 98 ust. 9 ustawy, nie stosuje się przepisów ust. 1 pkt 12, 27-29, 34, 38, 39, 44 i 45.

§ 4. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, raport bieżący zawiera:

    1) datę rozpoczęcia wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia;

    2) wskazanie, jakie czynności zostały podjęte w ramach posiadanego zezwolenia.

§ 5. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, raport bieżący zawiera:

    1) datę rozpoczęcia wykonywania działalności;

    2) wskazanie rodzaju wykonywanej działalności, o której mowa w art. 69h ust. 1 ustawy.

§ 6. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia wykonywania działalności.

§ 7. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia świadczenia usług.

§ 8. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 5, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia wykonywania działalności.

§ 9. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 6, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia świadczenia usług.

§ 10. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 7, raport bieżący zawiera:

    1) rodzaj i datę wystąpienia zdarzenia losowego oraz rodzaj utraconych aktywów;

    2) wartość księgową oraz szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów;

    3) wysokość udziału wartości utraconych aktywów w wartości wszystkich aktywów;

    4) przewidywane skutki utraty aktywów dla dalszej działalności domu maklerskiego.

§ 11. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 8, raport bieżący zawiera:

    1) datę zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    2) porządek obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    3) wysokość zadłużenia.

2. Do raportu bieżącego dołącza się projekt uchwały w sprawie zgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego.

3. Po podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w sprawie zgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego do raportu bieżącego dołącza się kopię tej uchwały.

§ 12. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 9, raport bieżący zawiera:

    1) datę zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    2) porządek obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    3) przyczyny uzasadniające złożenie oświadczenia o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego.

2. Do raportu bieżącego dołącza się projekt uchwały w sprawie wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego.

3. Po podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w sprawie wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego do raportu bieżącego dołącza się kopię tej uchwały.

§ 13. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 10, raport bieżący zawiera:

    1) wysokość zadłużenia;

    2) przyczyny zaprzestania wykonywania zobowiązań;

    3) wskazanie sądu właściwego do rozpatrzenia wniosku o ogłoszenie upadłości.

2. W przypadku gdy decyzja o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości zapadła w formie uchwały, do raportu bieżącego dołącza się kopię tej uchwały.

§ 14. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 11, raport bieżący zawiera:

    1) przyczyny uzasadniające złożenie oświadczenia o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego;

    2) wskazanie sądu właściwego do rozpatrzenia oświadczenia o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego.

2. W przypadku gdy decyzja o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego zapadła w formie uchwały, do raportu bieżącego dołącza się kopię tej uchwały.

§ 15. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 12, raport bieżący zawiera:

    1) wysokość straty, kapitału zakładowego, kapitału zapasowego oraz kapitałów rezerwowych;

    2) datę zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    3) porządek obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia.

2. Do raportu bieżącego dołącza się projekt uchwały w sprawie dalszego istnienia domu maklerskiego.

§ 16. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 13, do raportu bieżącego dołącza się kopię wniosku o ogłoszenie upadłości, a w przypadku wniosku o ogłoszenie upadłości zgłoszonego przez wierzycieli ponadto opinię zarządu, wspólników, partnerów lub komplementariuszy, którym przysługuje prawo prowadzenia spraw spółki.

§ 17. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 14, do raportu bieżącego dołącza się kopię oświadczenia o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego.

§ 18. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 15, raport bieżący wskazuje przyczynę powodującą rozwiązanie spółki będącej domem maklerskim oraz datę jej wystąpienia. Do raportu bieżącego dołącza się kopię dokumentu potwierdzającego wystąpienie tej przyczyny.

§ 19. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 16, raport bieżący zawiera imiona, nazwiska i adresy likwidatorów, ze wskazaniem, czy są to wspólnicy, partnerzy, komplementariusze, członkowie zarządu, czy osoby powołane uchwałą wspólników, zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia, wybrane zgodnie ze statutem, czy wyznaczone przez sąd.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały o otwarciu likwidacji.

§ 20. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 17, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę - w przypadku gdy dom maklerski działa w formie spółki kapitałowej lub spółki partnerskiej, w której prowadzenie spraw spółki powierzono zarządowi;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności podmiotu, z którym jest planowane połączenie, oraz oznaczenie sądu rejestrowego i numer, pod jakim ten podmiot jest zarejestrowany we właściwym rejestrze;

    4) przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze połączenia;

    5) przewidywaną datę połączenia.

2. W przypadku złożenia wniosku o ogłoszenie we właściwym dzienniku urzędowym planu połączenia do raportu bieżącego dołącza się kopię tego wniosku, a w przypadku gdy wniosek jest składany przez inną spółkę biorącą udział w połączeniu - informację o dacie złożenia wniosku przez tę spółkę.

§ 21. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 18, raport bieżący zawiera treść pisemnego uzgodnienia wraz z załącznikami.

§ 22. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 19, raport bieżący zawiera plan połączenia wraz z załącznikami.

§ 23. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 20, raport bieżący zawiera:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności podmiotu, z którym następuje połączenie, oraz oznaczenie sądu rejestrowego i numer, pod jakim ten podmiot jest zarejestrowany we właściwym rejestrze;

    3) przyczyny podjęcia uchwały o połączeniu;

    4) rodzaj i sposób połączenia;

    5) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych połączenia;

    6) dzień bilansowy, na który sporządzono bilanse, na podstawie których ma być dokonane połączenie;

    7) termin zgłoszenia połączenia do właściwych rejestrów.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały o połączeniu oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego połączenia, o ile uzyskanie opinii było wymagane.

3. Do raportu bieżącego dołącza się plan połączenia, o którym mowa w art. 499 lub art. 518 Kodeksu spółek handlowych, o ile został przygotowany i nie został wcześniej przedstawiony Komisji.

§ 24. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 21, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) nazwy (firmy), siedziby, adresy i przedmiot działalności spółek zamierzających uczestniczyć w podziale;

    4) przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze podziału;

    5) przewidywaną datę podziału.

2. W przypadku złożenia wniosku o ogłoszenie we właściwym dzienniku urzędowym planu podziału do raportu bieżącego dołącza się kopię tego wniosku, a w przypadku gdy wniosek jest składany przez inną spółkę biorącą udział w podziale - informację o dacie złożenia wniosku przez tę spółkę.

§ 25. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 22, raport bieżący zawiera treść pisemnego uzgodnienia wraz z załącznikami.

§ 26. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 23, raport bieżący zawiera plan podziału wraz z załącznikami.

§ 27. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 24, raport bieżący zawiera:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;

    3) przyczyny podjęcia uchwały o podziale;

    4) rodzaj i sposób podziału;

    5) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych podziału;

    6) dzień bilansowy, na który sporządzono bilans, na podstawie którego podział ma być dokonany;

    7) termin zgłoszenia podziału do właściwego rejestru.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia o podziale oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego podziału, o ile uzyskanie opinii było wymagane.

3. Do raportu bieżącego dołącza się plan podziału, o którym mowa w art. 534 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został wcześniej przedstawiony Komisji.

§ 28. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 25, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę - w przypadku gdy dom maklerski działa w formie spółki kapitałowej lub spółki partnerskiej, w której prowadzenie spraw spółki powierzono zarządowi;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) rodzaj przekształcenia;

    4) przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze przekształcenia;

    5) przewidywaną datę przekształcenia.

§ 29. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 26, raport bieżący zawiera:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) przyczyny podjęcia uchwały o przekształceniu;

    3) rodzaj przekształcenia;

    4) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych przekształcenia;

    5) dzień bilansowy, na który sporządzono bilans, na podstawie którego przekształcenie ma być dokonane;

    6) termin zgłoszenia przekształcenia do właściwego rejestru.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały wspólników, zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia o przekształceniu, a jeżeli jest wymagane sporządzenie planu przekształcenia - pisemną opinię biegłego rewidenta na temat planu przekształcenia.

3. W przypadku gdy jest wymagane sporządzenie planu przekształcenia, do raportu bieżącego dołącza się plan przekształcenia, o którym mowa w art. 558 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został wcześniej przedstawiony Komisji.

§ 30. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 27, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę - w przypadku gdy dom maklerski działa w formie spółki kapitałowej lub spółki partnerskiej, w której prowadzenie spraw spółki powierzono zarządowi;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) przyczyny podjęcia uchwały o zmianie w kapitałach własnych zaliczanych do środków własnych domu maklerskiego oraz w pozostałych kapitałach własnych;

    4) rodzaj, sposób i przewidywany termin zmiany oraz wysokość, o jaką kapitały własne ulegną zmianie.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały o zmianie w kapitałach własnych domu maklerskiego.

§ 31. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 28, raport bieżący zawiera:

    1) rodzaj papieru wartościowego;

    2) wskazanie organu, który podjął uchwałę;

    3) datę podjęcia uchwały o emisji oraz przewidywany termin jej wykonania;

    4) wielkość emisji, oznaczenie serii lub transzy i przewidywany termin sprzedaży;

    5) wartość nominalną oraz cenę emisyjną dłużnych papierów wartościowych;

    6) przewidywaną łączną wysokość wpływów z emisji;

    7) warunki wykupu i oprocentowania dłużnych papierów wartościowych;

    8) przewidziane w warunkach emisji świadczenia niepieniężne;

    9) wysokość przewidywanych gwarancji lub innych zabezpieczeń, nazwę (firmę) jednostki gwarantującej lub zabezpieczającej oraz sumę jej kapitałów własnych wykazaną w bilansie za ostatni rok obrotowy;

    10) cel emisji;

    11) podmioty, do których jest kierowana emisja.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały właściwego organu domu maklerskiego o emisji dłużnych papierów wartościowych.

3. Po upływie terminu sprzedaży emisji papierów wartościowych, kolejnych serii lub transz przekazuje się, w formie raportu bieżącego, informacje o faktycznie zrealizowanych wpływach pieniężnych i faktycznej wysokości zobowiązań domu maklerskiego z tytułu emisji oraz o uzyskanych gwarancjach lub innych zabezpieczeniach.

§ 32. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 29, raport bieżący zawiera:

    1) nazwę (firmę), siedzibę i adres lub imię, nazwisko i adres podmiotu, z którym zawarto umowę, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013;

    2) wysokość, warunki i terminy spłaty instrumentów kapitałowych lub pożyczek podporządkowanych, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013;

    3) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych domu maklerskiego z podmiotem, z którym zawarto umowę, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013;

    4) przedmiot działalności podmiotu, z którym zawarto umowę, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013;

    5) oznaczenie sądu rejestrowego i numer, pod jakim podmiot, z którym zawarto umowę, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013, jest zarejestrowany we właściwym rejestrze.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię umowy, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013.

§ 33. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 30, raport bieżący zawiera:

    1) dane o firmie audytorskiej:

      a) nazwę (firmę),

      b) adres jej siedziby,

      c) numer wpisu na listę firm audytorskich;

    2) datę zawarcia umowy;

    3) informację, czy dom maklerski korzystał w przeszłości z usług tej firmy audytorskiej, a jeżeli tak, to w jakim zakresie;

    4) w przypadku gdy dom maklerski korzystał z usług firmy audytorskiej bezpośrednio przed zawarciem umowy - datę, od której rozpoczęto korzystanie z usług firmy audytorskiej;

    5) wskazanie organu, który dokonał wyboru firmy audytorskiej, z którą została zawarta umowa;

    6) informację, czy wybór firmy audytorskiej uzyskał pozytywną rekomendację komitetu audytu funkcjonującego w domu maklerskim - w przypadku domu maklerskiego będącego jednostką zainteresowania publicznego w rozumieniu art. 2 pkt 9 lit. h ustawy o biegłych rewidentach;

    7) okres, na jaki została zawarta umowa.

§ 34. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 31, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie strony, która wypowiedziała lub rozwiązała umowę;

    2) informację o konsekwencjach finansowych wypowiedzenia lub rozwiązania umowy;

    3) informację o wcześniejszej rezygnacji z wyrażania opinii, opinii negatywnych lub opinii z zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych domu maklerskiego, wydanych przez firmę audytorską, której wypowiedzenie lub rozwiązanie dotyczy;

    4) wskazanie organów zalecających lub akceptujących wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy z firmą audytorską;

    5) opis rozbieżności, jakie miały miejsce pomiędzy zarządem domu maklerskiego a firmą audytorską, której wypowiedzenie lub rozwiązanie dotyczy, co do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu dotyczących przedmiotu badania, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię pisma firmy audytorskiej sporządzonego na prośbę domu maklerskiego i adresowanego do Komisji, w którym firma audytorska potwierdza lub nie potwierdza informacji podanych w raporcie bieżącym.

§ 35. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 32, raport bieżący zawiera:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) wskazanie organu zatwierdzającego, który podjął uchwałę.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały o zatwierdzeniu albo odrzuceniu sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy.

§ 36. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 33, raport bieżący zawiera:

    1) datę naruszenia;

    2) datę wykrycia naruszenia;

    3) istotę naruszenia;

    4) rodzaj działań podjętych w związku z wykryciem naruszenia.

§ 37. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 34, raport bieżący zawiera:

    1) dane, o których mowa w częściach I oraz J załącznika nr 7 do rozporządzenia, według stanu na dzień wystąpienia tego zdarzenia;

    2) formularze C 01.00, C 02.00, C 03.00 oraz C 04.00, o których mowa w załączniku I rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 680/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. ustanawiającego wykonawcze standardy techniczne dotyczące sprawozdawczości nadzorczej instytucji zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 (Dz. Urz. UE L 191 z 28.06.2014, str. 1, z późn. zm.);

    3) opis przyczyn naruszenia, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 34;

    4) opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu przywrócenia stanów zgodnych z wymogami w zakresie określonym w § 3 ust. 1 pkt 34.

2. W przypadku gdy zdarzenie, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 34, utrzymuje się dłużej niż dzień, raport bieżący jest przekazywany codziennie; w takim przypadku opis działań jest przekazywany w pierwszym raporcie, chyba że w zakresie tych działań nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.

§ 38. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 35, do raportu bieżącego dołącza się kopię zawiadomienia.

§ 39. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 36, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;

    2) wysokość zobowiązań;

    3) oznaczenie wierzycieli (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności) wraz z określeniem wysokości zobowiązań domu maklerskiego przypadającej na każdego z nich;

    4) opis stosunków prawnych, z których wynikają zobowiązania;

    5) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych wierzycieli z domem maklerskim.

2. Do zobowiązań, o których mowa w ust. 1, są wliczane zobowiązania domu maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń lub decyzji.

§ 40. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 37, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;

    2) wysokość wierzytelności;

    3) oznaczenie dłużników (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności) wraz z określeniem wysokości wierzytelności domu maklerskiego przypadających od każdego z nich;

    4) opis stosunków prawnych, z których wynikają wierzytelności;

    5) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych dłużników z domem maklerskim.

2. Do wierzytelności, o których mowa w ust. 1, są wliczane wierzytelności domu maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń lub decyzji.

§ 41. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 38, raport bieżący zawiera:

    1) datę rozpoczęcia lub zakończenia obsługi kasowej;

    2) adres punktu obsługi klientów lub oddziału, w którym rozpoczęto lub zakończono prowadzenie obsługi kasowej.

§ 42. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 39, raport bieżący zawiera:

    1) datę dokonania obliczeń, na podstawie których stwierdzono zmianę skali prowadzonej działalności;

    2) poziom warunków, o których mowa w art. 94 ust. 1 rozporządzenia 575/2013.

§ 43. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 40, raport bieżący zawiera:

    1) datę i tryb podjęcia decyzji o zamiarze ograniczenia działalności maklerskiej;

    2) wskazanie zakresu działalności maklerskiej, której wykonywania dom maklerski zamierza zaprzestać, poprzez odniesienie do czynności, o których mowa w art. 69 ust. 2 i ust. 4 ustawy;

    3) przyczyny ograniczenia działalności maklerskiej;

    4) datę walnego zgromadzenia, którego porządek obrad uwzględnia podjęcie uchwały w sprawie zmiany przedmiotu działalności przedsiębiorstwa obejmującej ograniczenie działalności maklerskiej;

    5) porządek obrad walnego zgromadzenia, o którym mowa w pkt 4.

2. Do raportu bieżącego dołącza się projekt uchwały w sprawie zmiany przedmiotu przedsiębiorstwa obejmującej ograniczenie działalności maklerskiej.

3. Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie ograniczenia działalności maklerskiej do raportu bieżącego dołącza się kopię tej uchwały.

§ 44. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 41, raport bieżący zawiera datę lub daty faktycznego zaprzestania wykonywania czynności maklerskich.

§ 45. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 42, raport bieżący zawiera:

    1) datę i tryb podjęcia decyzji o zamiarze rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej;

    2) przyczyny rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej;

    3) datę walnego zgromadzenia, którego porządek obrad uwzględnia podjęcie uchwały w sprawie zmiany przedmiotu działalności przedsiębiorstwa obejmującej rezygnację z prowadzenia działalności maklerskiej;

    4) porządek obrad walnego zgromadzenia, o którym mowa w pkt 3.

2. Do raportu bieżącego dołącza się projekt uchwały w sprawie zmiany przedmiotu działalności przedsiębiorstwa obejmującej rezygnację z prowadzenia działalności maklerskiej.

3. Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej do raportu bieżącego dołącza się kopię tej uchwały.

§ 46. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 43, raport bieżący zawiera datę faktycznego zaprzestania wykonywania danej czynności maklerskiej.

§ 47. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 44, raport bieżący zawiera:

    1) dane, o których mowa w częściach F oraz G załącznika nr 9 do rozporządzenia, według stanu na dzień wystąpienia tego zdarzenia;

    2) formularze C 01.00, C 02.00 oraz C 03.00, C 04.00, o których mowa w załączniku I rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 680/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. ustanawiającego wykonawcze standardy techniczne dotyczące sprawozdawczości nadzorczej instytucji zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013;

    3) opis przyczyn naruszenia, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 44;

    4) opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu przywrócenia stanu zgodnego z wymogami w zakresie określonym w § 3 ust. 1 pkt 44.

2. W przypadku gdy zdarzenie, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 44, utrzymuje się dłużej niż dzień, raport bieżący jest przekazywany codziennie; w takim przypadku opis działań jest przekazywany w pierwszym raporcie, chyba że w zakresie tych działań nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.

§ 48. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 45, raport bieżący zawiera:

    1) datę przekroczenia limitu dużych ekspozycji;

    2) nazwę lub nazwy (firmę lub firmy) podmiotu lub grupy powiązanych klientów w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 39 rozporządzenia 575/2013;

    3) wysokość i rodzaj ekspozycji stanowiącej przekroczenie limitu dużych ekspozycji wobec danego podmiotu z podziałem na ekspozycje bilansowe i pozabilansowe, ze wskazaniem, czy ekspozycję zaliczono do portfela handlowego;

    4) wskazanie wartości limitów dużych ekspozycji;

    5) poziom uznanego kapitału na dzień przekroczenia.

2. Do raportu bieżącego dołącza się opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu zmniejszenia wartości ekspozycji poniżej limitu dużych ekspozycji.

3. W przypadku gdy dom maklerski spełnia warunki określone w art. 395 ust. 5 rozporządzenia 575/2013, wskazuje tę okoliczność w raporcie bieżącym.

4. W przypadku przekroczenia limitu dużych ekspozycji na zasadzie skonsolidowanej dom maklerski obowiązany do spełniania wymogów w zakresie funduszy własnych na zasadzie skonsolidowanej przekazuje raport bieżący zawierający dane, o których mowa w ust. 1, w odniesieniu do wartości poziomu uznanego kapitału obliczonego w oparciu o sytuację skonsolidowaną.

5. W przypadku gdy zdarzenie, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 45, utrzymuje się dłużej niż dzień, raport bieżący jest przekazywany codziennie; w takim przypadku opis działań jest przekazywany w pierwszym raporcie, chyba że w zakresie tych działań nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.

§ 49. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 46, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie osoby, której powierzono prowadzenie spraw spółki lub którą pozbawiono prawa prowadzenia spraw spółki;

    2) wskazanie powodów pozbawienia prawa prowadzenia spraw spółki.

2. W przypadku powierzenia prowadzenia spraw spółki osobie trzeciej raport zawiera imię i nazwisko tej osoby.

3. Do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały w sprawie powierzenia prowadzenia spraw spółki lub w sprawie pozbawienia prawa prowadzenia spraw spółki.

§ 50. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 47, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie osoby, którą pozbawiono prawa prowadzenia spraw spółki;

    2) wskazanie powodów pozbawienia prawa prowadzenia spraw spółki.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię orzeczenia sądu o odebraniu wspólnikowi prawa prowadzenia spraw spółki.

§ 51. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 48, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie przyczyny, pomimo której wystąpienia wspólnicy postanowili o dalszym trwaniu spółki;

    2) datę podjęcia uchwały przez wspólników o dalszym trwaniu spółki.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały w sprawie dalszego istnienia spółki.

§ 52. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 49, raport bieżący zawiera:

    1) rodzaj działalności lub usług;

    2) datę zakończenia prowadzenia działalności lub świadczenia usług.

§ 53. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 50, raport bieżący zawiera:

    1) datę podjęcia lub zakończenia prowadzenia działalności gospodarczej innej niż działalność maklerska oraz działalność lub świadczenie usług, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2-6;

    2) rodzaj działalności.

§ 54. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 51, raport bieżący zawiera:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) wskazanie organu zatwierdzającego, który podjął uchwałę.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały.

§ 55. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 52, raport bieżący zawiera:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) powód odmówienia udzielenia lub nieudzielenia absolutorium.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały.

§ 56. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 53, raport bieżący zawiera:

    1) datę zawarcia transakcji;

    2) nazwę jednostki powiązanej w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 43 ustawy o rachunkowości;

    3) przedmiot i rodzaj transakcji;

    4) wartość transakcji;

    5) poziom funduszy własnych.

§ 57. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 54, raport bieżący zawiera:

    1) opis zdarzenia skutkującego ograniczeniem lub zniesieniem zamiaru co do kontynuowania działalności domu maklerskiego w dającej się przewidzieć przyszłości zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości;

    2) planowane decyzje dotyczące dalszej działalności domu maklerskiego.

2. W przypadku podjęcia decyzji dotyczącej dalszej działalności domu maklerskiego do raportu bieżącego dołącza się kopię tej decyzji.

§ 58. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 55, raport bieżący zawiera:

    1) datę naruszenia wymogów dotyczących płynności;

    2) datę wykrycia naruszenia;

    3) wskazanie wymogów dotyczących płynności, które zostały naruszone;

    4) wartości określające wysokość naruszenia wymogów dotyczących płynności;

    5) opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu przywrócenia stanu zgodnego z wymogami dotyczącymi płynności.

2. W przypadku gdy zdarzenie, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 55, utrzymuje się dłużej niż dzień, raport bieżący jest przekazywany codziennie; w takim przypadku opis działań jest przekazywany w pierwszym raporcie, chyba że w zakresie tych działań nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.

§ 59. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 56, raport bieżący zawiera:

    1) określenie raportowanego zdarzenia:

      a) spełnienie kryteriów dla uznania domu maklerskiego za jednostkę zainteresowania publicznego określonych w art. 2 pkt 9 lit. h ustawy o biegłych rewidentach,

      b) zaprzestanie spełniania kryteriów dla uznania domu maklerskiego za jednostkę zainteresowania publicznego określonych w art. 2 pkt 9 lit. h ustawy o biegłych rewidentach;

    2) wartość aktywów posiadanych na rachunkach klientów lub zarządzanych aktywów na koniec danego roku obrotowego oraz na koniec roku obrotowego poprzedzającego dany rok obrotowy;

    3) liczbę posiadanych klientów na koniec danego roku obrotowego oraz na koniec roku obrotowego poprzedzającego dany rok obrotowy.

§ 60. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 57, raport bieżący zawiera:

    1) imię i nazwisko inspektora nadzoru lub innej osoby wchodzącej w skład komórki do spraw zgodności z prawem;

    2) datę zawarcia lub rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana;

    3) rodzaj zawartej umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana - w przypadku zawarcia takiej umowy;

    4) wskazanie trybu rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony umowy inicjującej jej rozwiązanie - w przypadku rozwiązania takiej umowy, wraz z podaniem imienia i nazwiska - w przypadku gdy tą stroną jest osoba fizyczna.

§ 61. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 58, raport bieżący zawiera:

    1) imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za sprawowanie funkcji zarządzania ryzykiem;

    2) datę zawarcia lub rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana;

    3) rodzaj zawartej umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana - w przypadku zawarcia takiej umowy;

    4) wskazanie trybu rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony umowy inicjującej jej rozwiązanie - w przypadku rozwiązania takiej umowy, wraz z podaniem imienia i nazwiska - w przypadku gdy tą stroną jest osoba fizyczna.

§ 62. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 59, raport bieżący zawiera:

    1) imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za wypełnianie obowiązków dotyczących zabezpieczania instrumentów finansowych i środków pieniężnych klientów;

    2) datę zawarcia lub rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana;

    3) rodzaj zawartej umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana - w przypadku zawarcia takiej umowy;

    4) wskazanie trybu rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony umowy inicjującej jej rozwiązanie - w przypadku rozwiązania takiej umowy, wraz z podaniem imienia i nazwiska - w przypadku gdy tą stroną jest osoba fizyczna.

§ 63. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 60, raport bieżący zawiera:

    1) imię i nazwisko maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego;

    2) numer licencji maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego;

    3) miejsce zatrudnienia maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego (centrala, oddział, punkt obsługi klientów lub punkt przyjmowania zleceń);

    4) numer i nazwę oddziału, punktu obsługi klientów lub punktu przyjmowania zleceń;

    5) datę zawarcia lub rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana;

    6) rodzaj zawartej umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana - w przypadku zawarcia takiej umowy;

    7) wskazanie trybu rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony inicjującej jej rozwiązanie - w przypadku rozwiązania takiej umowy, wraz z podaniem imienia i nazwiska - w przypadku gdy tą stroną jest osoba fizyczna;

    8) wskazanie czynności maklerskich, do wykonywania których dana osoba została zatrudniona;

    9) aktualną listę maklerów papierów wartościowych lub doradców inwestycyjnych zatrudnionych w domu maklerskim, ze wskazaniem ich imion i nazwisk oraz numerów licencji maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego - w zależności od tego, która lista uległa zmianie.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60