Ustawa z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach1)

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Obowiązywanie:
od 2017.06.30
do 2018.04.29
tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2017 r. poz. 1289
Istniejące wersje czasowe art. 9c
2013.11.28 Tekst jednolity
Dz. U. z 2013 r. poz. 1399
2015.02.01
zmieniony przez
2016.02.29 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 250
2017.06.30 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2017 r. poz. 1289
2018.04.30
zmieniony przez
2018.07.30 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 1454
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 9c. 1. Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.

1a. Nie wymaga uzyskania wpisu do rejestru prowadzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Podmiot prowadzący taki punkt jest posiadaczem odpadów, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, prowadzącym zbieranie odpadów.

2. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.

3. Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:

    1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;

    2) numer identyfikacji podatkowej (NIP);

    3) numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;

    4) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.

4. Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się dowód uiszczenia opłaty skarbowej oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:

"Oświadczam, że:

    1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;

    2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289).".

5. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 4, powinno zawierać także:

    1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;

    2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;

    3) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

6. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.

7. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta, dokonując wpisu do rejestru, nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy.

8. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta przetwarza dane wpisane do rejestru oraz zapewnia bezpieczeństwo tych danych.

9. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta przekazuje marszałkowi województwa wykaz podmiotów wpisanych w danym roku do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wykreślonych z tego rejestru, zawierający dane, o których mowa w art. 9b ust. 4.

10. Wykaz, o którym mowa w ust. 9, jest przekazywany do końca stycznia następnego roku po okresie objętym wykazem.