Ustawa z dnia 27.09.2013 r. o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Obowiązywanie:
od 2013.11.08
do 2015.08.31
tekst pierwotny
Dz. U. z 2013 r. poz. 1304
Istniejące wersje czasowe art. 23
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2013 r. poz. 1304
2015.09.01
zmieniony przez
2015.11.13 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2015 r. poz. 1865
2017.06.22 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2017 r. poz. 1184
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 604
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 23. 1. Zwrot wydatków dokonywany jest na wniosek osoby fizycznej złożony w urzędzie skarbowym.

2. Wniosek o zwrot wydatków osoba fizyczna składa raz, nie później niż do dnia 31 grudnia roku, w którym zgodnie z prawem miało miejsce przystąpienie do użytkowania wybudowanego lokalu mieszkalnego albo domu jednorodzinnego.

3. Jeżeli osoba fizyczna pozostaje w związku małżeńskim, wniosek o zwrot wydatków może być złożony wspólnie z małżonkiem albo odrębnie przez jednego z małżonków. Złożenie wniosku o zwrot wydatków przez jednego z małżonków traktuje się na równi ze złożeniem przez niego oświadczenia o upoważnieniu go przez jego współmałżonka do złożenia wniosku o zwrot wydatków. Oświadczenie to składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania.

4. Na potrzeby niniejszego rozdziału przez małżonków rozumie się osoby fizyczne pozostające w związku małżeńskim, z wyjątkiem małżonków, w stosunku do których sąd orzekł separację.

5. Wniosek o zwrot wydatków powinien zawierać co najmniej:

    1) imię i nazwisko, identyfikator podatkowy, a w przypadku gdy osobie fizycznej składającej wniosek o zwrot wydatków nie nadano go - rodzaj i numer dokumentu tożsamości tej osoby, w tym również wystawionego w państwie innym niż Rzeczpospolita Polska, adres zamieszkania osoby fizycznej, a w przypadku małżonków - obojga małżonków;

    2) wskazanie właściwego urzędu skarbowego, do którego kierowany jest wniosek o zwrot wydatków;

    3) rodzaj poniesionych wydatków, zgodnie z art. 20 ust. 3 pkt 1;

    4) rok rozpoczęcia inwestycji;

    5) wykaz faktur oraz wartość poniesionych wydatków na cele, o których mowa w art. 20 ust. 3 pkt 1;

    6) kwotę zwrotu wydatków, obliczoną zgodnie z art. 21 ust. 3-6;

    7) wskazanie sposobu wypłaty kwoty zwrotu wydatków; jeżeli wypłata ma nastąpić na rachunek bankowy - wskazanie numeru rachunku osoby fizycznej składającej wniosek o zwrot wydatków, a w przypadku wspólnego wniosku małżonków - numeru rachunku obojga lub jednego z nich, na który ma być dokonany zwrot wydatków;

    8) podpis osoby fizycznej ubiegającej się o zwrot wydatków, a w przypadku małżonków - podpisy obojga małżonków składających wspólnie wniosek o zwrot wydatków albo podpis małżonka składającego odrębnie wniosek o zwrot wydatków;

    9) oświadczenie osoby fizycznej o spełnieniu warunku, o którym mowa w art. 20 ust. 3 pkt 5.

6. Do wniosku o zwrot wydatków należy załączyć kopie:

    1) pozwolenia na budowę;

    2) faktur dokumentujących poniesione wydatki, o których mowa w art. 20 ust. 3 pkt 1.