Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 10.09.2009 r. w sprawie sposobu i trybu określania dochodów osób prawnych w drodze oszacowania oraz sposobu i trybu eliminowania podwójnego opodatkowania osób prawnych w przypadku korekty zysków podmiotów powiązanych

www.przepisy.gofin.pl
wydawca: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
www.gofin.pl    sklep internetowy: www.sklep.gofin.pl

Obowiązywanie:
od 2013.07.18
do 2014.09.03
dodany przez
§ 1 
Istniejące wersje czasowe zał. nr 1
2013.07.18
dodany przez
2014.09.04 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2014 r. poz. 1186
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Załącznik nr 1

 
Przykładowy katalog usług o niskiej wartości dodanej

Usługi o niskiej wartości dodanej obejmują w szczególności:

    A. Usługi informatyczne, na przykład:

    A.1. tworzenie i rozwijanie systemu informatycznego oraz zarządzanie nim;

    A.2. badanie, rozwój, instalację i regularną lub nadzwyczajną obsługę techniczną oprogramowania;

    A.3. badanie, rozwój i regularną lub nadzwyczajną obsługę techniczną sprzętu komputerowego;

    A.4. dostarczanie i transmisję danych;

    A.5. usługi związane z tworzeniem kopii zapasowych.

    B. Usługi związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, na przykład:

    B.1. działania związane ze standardowym i nadzwyczajnym zarządzaniem personelem (prawne, wynikające z umów, administracyjne, dotyczące zabezpieczenia społecznego i podatków);

    B.2. dobór i zatrudnianie personelu;

    B.3. pomoc w określaniu ścieżek kariery;

    B.4. pomoc w opracowywaniu systemu wynagradzania i systemu świadczeń (włącznie z planami opcji na akcje);

    B.5. określanie procesu oceny personelu;

    B.6. szkolenie personelu;

    B.7. oddelegowanie personelu na czas określony;

    B.8. koordynację podziału personelu na tymczasowy i stały oraz zarządzanie zwolnieniami.

    C. Usługi marketingowe, na przykład:

    C.1. badanie, rozwój i koordynację działalności marketingowej;

    C.2. badanie, rozwój i koordynację promocji handlowych;

    C.3. badanie, rozwój i koordynację kampanii reklamowych;

    C.4. badanie rynku;

    C.5. tworzenie strony internetowej i zarządzanie nią;

    C.6. wydawanie czasopism przeznaczonych dla klientów podmiotu powiązanego.

    D. Usługi prawne, na przykład:

    D.1. pomoc w sporządzaniu i przeglądzie umów i porozumień;

    D.2. udzielanie na bieżąco porad prawnych;

    D.3. sporządzanie i zamawianie opinii prawnych i podatkowych;

    D.4. pomoc w wypełnianiu zobowiązań prawnych;

    D.5. pomoc w sporach sądowych;

    D.6. centralne zarządzanie relacjami z zakładami ubezpieczeń i brokerami;

    D.7. doradztwo podatkowe;

    D.8. badania cen transferowych;

    D.9. ochronę dóbr niematerialnych.

    E. Księgowość i usługi administracyjne, na przykład:

    E.1. pomoc w przygotowywaniu budżetu i planów operacyjnych, prowadzenie obowiązkowych ksiąg i rachunków;

    E.2. pomoc w przygotowywaniu okresowych sprawozdań finansowych, rocznych i nadzwyczajnych bilansów lub wyciągów z rachunku (innych niż skonsolidowane sprawozdania finansowe);

    E.3. pomoc w wypełnianiu zobowiązań podatkowych, takich jak wypełnianie deklaracji podatkowych, obliczanie i płacenie podatków itp., przetwarzanie danych;

    E.4. audyt rachunków podmiotów powiązanych oraz zarządzanie procesem fakturowania.

    F. Usługi techniczne, na przykład:

    F.1. pomoc w zakresie instalacji, maszyn, wyposażenia, procesów itp.;

    F.2. planowanie i realizację zwyczajnych i nadzwyczajnych czynności obsługi technicznej pomieszczeń i instalacji;

    F.3. planowanie i realizację zwyczajnych i nadzwyczajnych działań restrukturyzacyjnych dotyczących pomieszczeń i instalacji;

    F.4. transfer wiedzy technicznej;

    F.5. dostarczanie wytycznych dotyczących produktów innowacyjnych;

    F.6. planowanie produkcji w celu ograniczenia nadwyżek mocy produkcyjnej i skutecznego zaspokojenia popytu;

    F.7. pomoc w planowaniu i realizacji wydatków inwestycyjnych;

    F.8. kontrolę efektywności;

    F.9. usługi inżynieryjne.

    G. Kontrolę jakości, na przykład:

    G.1. tworzenie polityki wysokiej jakości i wysokich standardów produkcji oraz świadczenia usług;

    G.2. pomoc w uzyskaniu certyfikatów jakości (np. ISO 9000);

    G.3. rozwój i wdrażanie programów satysfakcji klienta.

    H. Inne usługi:

    H.1. usługi związane ze strategią i rozwojem przedsiębiorstw w przypadku występowania związku z istniejącym lub mającym powstać podmiotem powiązanym;

    H.2. bezpieczeństwo korporacyjne;

    H.3. badania i rozwój;

    H.4. zarządzanie nieruchomościami i infrastrukturą;

    H.5. usługi logistyczne;

    H.6. zarządzanie zapasami;

    H.7. doradztwo w sprawach transportu i strategii dystrybucji;

    H.8. usługi składowania;

    H.9. zakup usług i pozyskiwanie surowców;

    H.10. zarządzanie obniżaniem kosztów;

    H.11. usługi w zakresie pakowania.