Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Uwaga: Do 2 kwietnia 2024 r. część płatników składek przekazuje do ZUS zgłoszenia o pracy "szczególnej" ZUS ZSWA za 2023 r. Do 31 marca 2024 r. należy sporządzić i podpisać sprawozdanie finansowe za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US zeznań: CIT-8 i CIT-8AB za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US deklaracji: CIT-8E i CIT-8FR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: IFT-2R, CIT-RB i CIT-CSR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: CIT-8ST, CIT-N1, CIT-N2, PIT-N1 i PIT-N2 według stanu na 31 grudnia 2023 r.
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) »  »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7.11.2011 r. zmieniające ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7.11.2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie testu umiejętności przeprowadzanego w celu uznania kwalifikacji do wykonywania zawodu doradcy podatkowego

Tekst pierwotny - bieżący
 Dz. U. z 2011 r. nr 251, poz. 1505

Na podstawie art. 18 pkt 2 ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. nr 63, poz. 394) zarządza się, co następuje:

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 7 października 2008 r. w sprawie testu umiejętności przeprowadzanego w celu uznania kwalifikacji do wykonywania zawodu doradcy podatkowego (Dz. U. nr 182, poz. 1125) wprowadza się następujące zmiany:

    1) w § 2 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

      "2. Zakres tematyczny testu umiejętności jest ustalany indywidualnie dla każdego wnioskodawcy, z uwzględnieniem różnic pomiędzy kwalifikacjami wnioskodawcy a wymaganymi do wykonywania zawodu doradcy podatkowego, określonymi w przepisach ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym (Dz. U. z 2011 r. nr 41, poz. 213).";

    2) w § 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

      "1. Test umiejętności jest przeprowadzany przez Komisję Egzaminacyjną w terminach części pisemnej egzaminów na doradcę podatkowego, wyznaczanych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 26 ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym.";

    3) § 5 otrzymuje brzmienie:

      "§ 5. 1. Test umiejętności przeprowadza się w wydzielonej sali, w warunkach umożliwiających osobom przystępującym do testu samodzielną pracę.

      2. Przed wejściem na salę egzaminacyjną osoba przystępująca do testu umiejętności jest obowiązana okazać dokument potwierdzający jej tożsamość.

      3. Przed rozpoczęciem części pisemnej osoba przystępująca do testu umiejętności jest informowana o:

        1) sposobie przeprowadzania testu umiejętności;

        2) przepisach porządkowych obowiązujących w trakcie testu umiejętności;

        3) zasadach dokonywania oceny udzielonych odpowiedzi;

        4) terminie ogłoszenia wyników testu umiejętności;

        5) czasie rozpoczęcia i zakończenia testu umiejętności.

      4. Przed rozpoczęciem części pisemnej osoba przystępująca do testu umiejętności powinna sprawdzić kompletność testu i zadania, a w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości powinna niezwłocznie powiadomić o tym przewodniczącego składu egzaminacyjnego.

      5. Po zakończeniu części pisemnej osoba przystępująca do testu umiejętności zwraca pracę, która jest oznaczana przez członka składu egzaminacyjnego kodem nadawanym na potrzeby oceny części pisemnej testu umiejętności.";

    4) po § 5 dodaje się § 5a w brzmieniu:

      "§ 5a. 1. Przewodniczący składu egzaminacyjnego może wykluczyć z testu umiejętności osobę, która w trakcie tego testu korzystała z cudzej pomocy, posługiwała się niedozwolonymi materiałami pomocniczymi, pomagała pozostałym jego uczestnikom lub w inny sposób zakłócała przebieg testu. Wykluczenie z udziału w teście umiejętności jest równoznaczne z jego niezaliczeniem.

      2. Podczas części pisemnej testu umiejętności osoba przystępująca do tego testu może opuścić salę egzaminacyjną po uzyskaniu zgody przewodniczącego składu egzaminacyjnego. Przed opuszczeniem sali osoba przystępująca do testu umiejętności przekazuje pracę sekretarzowi składu egzaminacyjnego.";

    5) w § 7:

      a) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

        "2a. W przypadku gdy liczba dziedzin objętych zakresem tematycznym testu umiejętności określonym w postanowieniu, o którym mowa w § 2 ust. 1, jest większa niż 10, liczbę pytań w teście z poszczególnych dziedzin zmniejsza się w taki sposób, aby liczba pytań w teście wynosiła 100.",

      b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

        "5. Rozwiązując zadanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, osoba przystępująca do testu umiejętności może korzystać wyłącznie z przepisów prawa ogłoszonych w dziennikach urzędowych lub zawartych w zbiorach przepisów bez komentarzy.";

    6) w § 8 dodaje się ust. 4 i 5 w brzmieniu:

      "4. Nie podlegają ocenie prace z części pisemnej testu umiejętności:

        1) zawierające elementy pozwalające na identyfikację autora pracy;

        2) niezawierające kompletnych arkuszy z testami oraz z zadaniami;

        3) rozwiązane w sposób nietrwały lub nieczytelny.

      5. Prace niepodlegające ocenie, o których mowa w ust. 4, są traktowane na równi z pracami, których wynik był negatywny.";

    7) w § 9 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

      "4. W przypadku gdy liczba dziedzin objętych zakresem tematycznym testu umiejętności określonym w postanowieniu, o którym mowa w § 2 ust. 1, jest większa niż 10, liczbę pytań z poszczególnych dziedzin w zestawie, o którym mowa w ust. 2, zmniejsza się w taki sposób, aby liczba pytań w zestawie wynosiła 10.".

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.*)

__________________________
*) Rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 22.11.2011 r.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60