Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Uwaga: Do 2 kwietnia 2024 r. część płatników składek przekazuje do ZUS zgłoszenia o pracy "szczególnej" ZUS ZSWA za 2023 r. Do 31 marca 2024 r. należy sporządzić i podpisać sprawozdanie finansowe za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US zeznań: CIT-8 i CIT-8AB za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US deklaracji: CIT-8E i CIT-8FR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: IFT-2R, CIT-RB i CIT-CSR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: CIT-8ST, CIT-N1, CIT-N2, PIT-N1 i PIT-N2 według stanu na 31 grudnia 2023 r.
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) »  »  Ustawa z dnia 3.02.2011 r. o zmianie ustawy ...

Ustawa z dnia 3.02.2011 r. o zmianie ustawy o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej

Tekst pierwotny - bieżący
 Dz. U. z 2011 r. nr 85, poz. 457

Art. 1. W ustawie z dnia 30 maja 2008 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej (Dz. U. nr 116, poz. 730 oraz z 2010 r. nr 75, poz. 473, nr 96, poz. 620 i nr 257, poz. 1726) wprowadza się następujące zmiany:

    1) w art. 2 w ust. 1:

      a) pkt 7-9 otrzymują brzmienie:

        "7) mały przedsiębiorca - małe przedsiębiorstwo w rozumieniu Załącznika I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych) (Dz. Urz. UE L 214 z 09.08.2008, str. 3), zwanego dalej "rozporządzeniem Komisji (WE) nr 800/2008";

        8) mikroprzedsiębiorca - mikroprzedsiębiorstwo w rozumieniu Załącznika I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008;

        9) nowa technologia - technologię w postaci prawa własności przemysłowej lub usługi badawczo-rozwojowej (w rozumieniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług), lub nieopatentowanej wiedzy technicznej, która umożliwia wytwarzanie nowych lub znacząco ulepszonych towarów, procesów lub usług i nie jest stosowana na świecie dłużej niż 5 lat;",

      b) pkt 12 i 13 otrzymują brzmienie:

        "12) przedsiębiorca - przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 1 Załącznika I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008;

        13) średni przedsiębiorca - średnie przedsiębiorstwo w rozumieniu Załącznika I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008;",

      c) pkt 15 otrzymuje brzmienie:

        "15) środki trwałe - środki trwałe w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223, nr 157, poz. 1241 i nr 165, poz. 1316 oraz z 2010 r. nr 47, poz. 278);";

    2) w art. 3:

      a) ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

        "2. Udzielanie kredytu technologicznego oraz premii technologicznej następuje zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 oraz zgodnie z przepisami dotyczącymi wydatkowania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. Wsparcie stanowi regionalną pomoc inwestycyjną w rozumieniu art. 13 rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 oraz pomoc na usługi doradcze dla małych i średnich przedsiębiorstw w rozumieniu art. 26 rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008.

        3. Kredyt technologiczny nie może być udzielany:

          1) na realizację dużego projektu inwestycyjnego w rozumieniu art. 2 pkt 12 oraz art. 13 ust. 10 rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008;

          2) na realizację inwestycji w sektorze hutnictwa żelaza i stali, włókien syntetycznych, górnictwa węgla, budownictwa okrętowego, rybołówstwa i akwakultury;

          3) na realizację inwestycji polegającej na produkcji podstawowej produktów rolnych w rozumieniu art. 2 pkt 22 rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008;

          4) przedsiębiorstwu zagrożonemu w rozumieniu art. 1 ust. 7 rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008;

          5) beneficjentowi pomocy publicznej w przypadku, o którym mowa w art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. nr 59, poz. 404, z 2008 r. nr 93, poz. 585 oraz z 2010 r. nr 18, poz. 99).",

      b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

        "5. Bank kredytujący nie może uzależnić udzielenia kredytu technologicznego od ilości wywożonych przez przedsiębiorcę towarów lub usług w ramach prowadzonej przez niego działalności wywozowej ani od uprzywilejowania towarów krajowych względem towarów importowanych, ani udzielić kredytu technologicznego na utworzenie i funkcjonowanie sieci dystrybucyjnej ani na inne wydatki bieżące związane z prowadzeniem działalności wywozowej.",

      c) po ust. 5 dodaje się ust. 5a w brzmieniu:

        "5a. Bank kredytujący nie może uzależnić udzielenia kredytu technologicznego od ceny lub ilości produktów rolnych nabytych od producentów rolnych lub wprowadzonych na rynek ani od przekazania środków kredytu w części lub w całości producentom surowców rolnych.";

    3) w art. 4:

      a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

        "2. Rozpoczęcie realizacji inwestycji technologicznej może nastąpić po dniu wpływu wniosku o przyznanie premii technologicznej do Banku Gospodarstwa Krajowego.",

      b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

        "4. Inwestycja technologiczna jest utrzymywana w województwie, w którym została zrealizowana albo w m.st. Warszawie, jeżeli została zrealizowana w m.st. Warszawie, przez co najmniej 3 lata od dnia zakończenia inwestycji technologicznej, pod rygorem zwrotu przez przedsiębiorcę wypłaconej premii technologicznej wraz z odsetkami, o których mowa w art. 14 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 659/1999 z dnia 22 marca 1999 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania art. 93 Traktatu WE (Dz. Urz. UE L 83 z 27.03.1999, str. 1, z późn. zm., Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 8, t. 1, str. 339).";

    4) w art. 5 w ust. 3 w pkt 2 lit. c otrzymuje brzmienie:

      "c) wykaz i uzasadnienie wykorzystania środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 10 ust. 5 pkt 5, usług badawczo-rozwojowych, nieopatentowanej wiedzy technicznej przy realizacji inwestycji technologicznej finansowanej kredytem technologicznym,";

    5) w art. 7 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

      "3. Bank Gospodarstwa Krajowego rozpatruje wnioski o przyznanie premii technologicznej do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na wypłatę premii technologicznych określonych w planie finansowym Funduszu Kredytu Technologicznego.";

    6) w art. 9:

      a) uchyla się ust. 3-6,

      b) ust. 7 otrzymuje brzmienie:

        "7. Premia technologiczna dla celów podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych jest traktowana jako zwrot przedsiębiorcy wydatków na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.";

    7) w art. 10:

      a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

        "2. Premią technologiczną mogą być objęte, pomniejszone o podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, udokumentowane zapłaconymi fakturami, wydatki, o których mowa w ust. 5 i 6, poniesione po dniu wpływu wniosku o przyznanie premii technologicznej do Banku Gospodarstwa Krajowego.",

      b) ust. 5-7 otrzymują brzmienie:

        "5. Wydatkami przeznaczonymi na realizację inwestycji technologicznej są ponoszone przez przedsiębiorców realizujących tę inwestycję, niezbędne do jej realizacji, wydatki na:

          1) zakup gruntu lub prawa użytkowania wieczystego gruntu do wysokości 10% wydatków, o których mowa w pkt 2-8 i ust. 6, pod warunkiem że:

            a) przedsiębiorca przedstawi opinię rzeczoznawcy majątkowego potwierdzającą, że cena nabycia nie przekracza wartości rynkowej gruntu określonej na dzień nabycia,

            b) w okresie 7 lat poprzedzających datę nabycia gruntu jego zakup nie był współfinansowany ze środków wspólnotowych ani z krajowych środków pomocy publicznej lub pomocy de minimis;

          2) zakup budynku, budowli lub ich części, pod warunkiem że:

            a) przedsiębiorca przedstawi opinię rzeczoznawcy majątkowego potwierdzającą, że cena nabycia nie przekracza wartości rynkowej nieruchomości określonej na dzień nabycia,

            b) przedsiębiorca przedstawi opinię rzeczoznawcy budowlanego potwierdzającą, że nieruchomość może być używana w określonym celu, zgodnym z celami projektu objętego wsparciem, lub określającą zakres niezbędnych zmian lub ulepszeń,

            c) w okresie 7 lat poprzedzających datę nabycia nieruchomości jej zakup nie był współfinansowany ze środków wspólnotowych ani z krajowych środków pomocy publicznej lub pomocy de minimis,

            d) nieruchomość będzie używana wyłącznie do celów inwestycji technologicznej;

          3) zakup lub wytworzenie środków trwałych innych niż określone w pkt 1 i 2, z wyłączeniem środków transportu nabywanych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w sektorze transportu, pod warunkiem że:

            a) cena nabycia używanych środków trwałych nie przekracza ich wartości rynkowej określonej na dzień nabycia i jest niższa od ceny podobnych nowych środków trwałych,

            b) sprzedający złoży oświadczenie określające podmiot, od którego nabył środki trwałe, oraz miejsce i datę ich zakupu,

            c) w okresie 7 lat poprzedzających datę nabycia środków trwałych ich zakup nie był współfinansowany ze środków wspólnotowych ani z krajowych środków pomocy publicznej lub pomocy de minimis;

          4) zakup robót i materiałów budowlanych w celu budowy lub rozbudowy budynków, budowli lub ich części;

          5) zakup wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how oraz nieopatentowanej wiedzy technicznej, jeżeli wartości niematerialne i prawne spełniają łącznie następujące warunki:

            a) będą wykorzystywane wyłącznie do celów inwestycji technologicznej,

            b) będą podlegać amortyzacji zgodnie z odrębnymi przepisami,

            c) będą nabyte od osób trzecich na warunkach rynkowych, przy czym kupujący nie sprawuje kontroli nad sprzedającym w rozumieniu art. 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie WE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. WE L 24 z 29.01.2004, str. 1; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 8, t. 3, str. 40) ani odwrotnie,

            d) będą stanowić aktywa przedsiębiorcy, który zrealizował inwestycję technologiczną, oraz będą przez niego wykorzystywane przez co najmniej 3 lata od dnia jej zakończenia;

          6) raty spłat wartości początkowej gruntów, budynków i budowli z tytułu umowy leasingu, z wyłączeniem leasingu zwrotnego, do wysokości ich wartości początkowej z dnia zawarcia umowy leasingu, poniesione do dnia zakończenia realizacji inwestycji technologicznej, pod warunkiem że umowa leasingu będzie zawarta na okres co najmniej 3 lat od przewidywanego terminu zakończenia realizacji projektu;

          7) raty spłat wartości początkowej środków trwałych innych niż określone w pkt 6 lub wartości niematerialnych i prawnych z tytułu umowy leasingu prowadzącej do przeniesienia własności tych środków na korzystającego, z wyłączeniem leasingu zwrotnego;

          8) pokrycie kosztów związanych z najmem lub dzierżawą gruntów, budynków i budowli lub ich części, poniesionych do dnia zakończenia realizacji inwestycji technologicznej, pod warunkiem że umowa najmu lub dzierżawy będzie zawarta na okres co najmniej 3 lat od przewidywanego terminu zakończenia realizacji inwestycji technologicznej.

        6. Do wydatków na realizację inwestycji technologicznej zalicza się także wydatki ponoszone na wykonane przez doradców zewnętrznych studia, ekspertyzy, koncepcje i projekty techniczne, niezbędne do wdrożenia nowej technologii w ramach inwestycji technologicznej.

        7. Środki trwałe, o których mowa w ust. 5, muszą być powiązane ze sobą funkcjonalnie i służyć do realizacji inwestycji technologicznej finansowanej kredytem technologicznym.";

    8) art. 11 otrzymuje brzmienie:

      "Art. 11. 1. Bank Gospodarstwa Krajowego przekazuje premię technologiczną na spłatę części kapitału kredytu technologicznego na rachunek w banku kredytującym wskazany w umowie o wypłatę premii technologicznej, po wypłaceniu ostatniej transzy kredytu technologicznego.

      2. Bank Gospodarstwa Krajowego wypłaca premie technologiczne do wysokości środków finansowych zgromadzonych na rachunku Funduszu Kredytu Technologicznego.

      3. W przypadku gdy brak środków na rachunku Funduszu Kredytu Technologicznego uniemożliwia wypłatę premii technologicznej w terminie określonym w ust. 1, Bank Gospodarstwa Krajowego wypłaca premię technologiczną w terminie 7 dni od dnia, w którym wpłynęły środki na rachunek Funduszu Kredytu Technologicznego.

      4. Wypłata premii technologicznej następuje jednorazowo na wniosek przedsiębiorcy złożony do Banku Gospodarstwa Krajowego, za pośrednictwem banku kredytującego.

      5. Wniosek, o którym mowa w ust. 4, powinien zawierać:

        1) kopie faktur i dowodów ich zapłaty dokumentujących wydatki, o których mowa w art. 10 ust. 5 i 6;

        2) kopie umów najmu, dzierżawy lub leasingu, jeżeli faktury, o których mowa w pkt 1, dotyczą wydatków, o których mowa w art. 10 ust. 5 pkt 6-8;

        3) opinię rzeczoznawcy majątkowego, o której mowa w art. 10 ust. 5 pkt 1 lit. a, w przypadku dokumentowania zakupu gruntu lub prawa użytkowania wieczystego gruntu;

        4) opinie rzeczoznawcy majątkowego i budowlanego, o których mowa w art. 10 ust. 5 pkt 2 lit. a i b, w przypadku dokumentowania zakupu budynku, budowli lub ich części;

        5) opinię sporządzoną na podstawie obserwacji procesu wdrażania i analizy dokumentacji procesu wdrażania, na wniosek przedsiębiorcy, przez podmiot wymieniony w art. 5 ust. 3 pkt 1, stwierdzającą wdrożenie nowej technologii w ramach inwestycji technologicznej finansowanej kredytem technologicznym i rozpoczęcie produkcji towarów lub świadczenia usług, będących wynikiem inwestycji technologicznej, oraz zawierającą informacje, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2 lit. b i c;

        6) oświadczenie, że w okresie 7 lat poprzedzających datę zakupu gruntu lub prawa użytkowania wieczystego gruntu, lub zakupu budynku, budowli lub ich części, lub używanych środków trwałych zakup nie był współfinansowany ze środków wspólnotowych ani z krajowych środków pomocy publicznej lub pomocy de minimis, w przypadku dokumentowania takich zakupów;

        7) oświadczenie, że nieruchomość będzie używana wyłącznie do celów inwestycji technologicznej, w przypadku dokumentowania zakupu budynku, budowli lub ich części;

        8) oświadczenie o pomocy uzyskanej na realizację inwestycji technologicznej przez każdego przedsiębiorcę realizującego tę inwestycję, z wyszczególnieniem pomocy uzyskanej na finansowanie wydatków, o których mowa w art. 10 ust. 5 i 6;

        9) zobowiązanie, że inwestycja technologiczna zostanie utrzymana w województwie, w którym została zrealizowana, albo w m.st. Warszawie, jeżeli została zrealizowana w m.st. Warszawie, przez co najmniej 3 lata od dnia zakończenia inwestycji technologicznej, pod rygorem zwrotu przez przedsiębiorcę wypłaconej premii technologicznej wraz z odsetkami, o których mowa w art. 14 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 659/1999 z dnia 22 marca 1999 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania art. 93 Traktatu WE;

        10) oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą podatku dochodowego za rok obrotowy poprzedzający rok złożenia wniosku o wypłatę premii technologicznej;

        11) oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą podatku od towarów i usług na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o wypłatę premii technologicznej;

        12) oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą podatku akcyzowego na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o wypłatę premii technologicznej;

        13) oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą podatków i opłat lokalnych na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o wypłatę premii technologicznej;

        14) oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o wypłatę premii technologicznej.";

    9) w art. 14 ust. 3-5 otrzymują brzmienie:

      "3. Obsługę Funduszu, w tym bankową, prowadzi Bank Gospodarstwa Krajowego.

      4. Dysponent Funduszu zawiera z Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowę określającą w szczególności:

        1) zakres czynności wykonywanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego;

        2) rodzaj i wielkość kosztów podlegających zwrotowi, o których mowa w ust. 5;

        3) zasady naliczania i wypłaty wynagrodzenia, ustalone w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych.

      5. Bankowi Gospodarstwa Krajowego z tytułu udzielania premii technologicznej przysługuje zwrot kosztów określonych przez Ministra Rozwoju Regionalnego jako Instytucję Zarządzającą dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013, zgodnie z kryteriami, o których mowa w art. 5 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. nr 84, poz. 712 i nr 157, poz. 1241).".

Art. 2. 1. Bankowi Gospodarstwa Krajowego przysługuje zwrot kosztów obsługi, w tym finansowo-księgowej i sprawozdawczej, kredytów technologicznych udzielonych na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej (Dz. U. nr 179, poz. 1484, z 2006 r. nr 107, poz. 723 oraz z 2008 r. nr 116, poz. 730).

2. Dysponent Funduszu Kredytu Technologicznego zawiera z Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowę określającą rodzaj i wielkość kosztów podlegających zwrotowi.

Art. 3. 1. Kwoty premii technologicznych przyznanych na podstawie umów o wypłatę premii technologicznych zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy podlegają ponownemu obliczeniu przez Bank Gospodarstwa Krajowego, z uwzględnieniem wydatków określonych w art. 10 ust. 5 i 6 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym, z tym że na potrzeby tego obliczenia uwzględnia się dodatkowo takie wydatki, które zostały sfinansowane przez przedsiębiorcę z udziału własnego.

2. Ponownego obliczenia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje się w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.

Art. 4. Do wypłaty premii technologicznych lub ich części pozostałych do wypłaty, przyznanych na podstawie umów o wypłatę premii technologicznych zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, oraz kwot wynikających z ponownego obliczenia, o którym mowa w art. 3, mają zastosowanie przepisy art. 11 ust. 1 i ust. 2 pkt 1, 2 i 4-11 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym, z tym że wypłata następuje jednorazowo.

Art. 5. Do wniosków o udzielenie kredytu technologicznego i wniosków o przyznanie premii technologicznej złożonych i nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy mają zastosowanie przepisy ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą.

Art. 6. Ustawa wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.*)

_________________________
*) Ustawa została ogłoszona w dniu 22.04.2011 r.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60