Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 11.06.2021 r. w sprawie ewidencji i innych dokumentacji dotyczących wyrobów akcyzowych i znaków akcyzy
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Protokoły, o których mowa w art. 138m ust. 1 ustawy
§ 41. Protokół, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 1 ustawy, zawiera dane obejmujące:
1) datę i miejsce sporządzenia protokołu;
2) imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), podatnika lub podmiotu, w którego posiadaniu znajdowały się wyroby akcyzowe przed zniszczeniem;
3) datę i miejsce zniszczenia wyrobów akcyzowych;
4) kody Nomenklatury Scalonej (CN) i ilości zniszczonych wyrobów akcyzowych w jednostkach stosowanych do opodatkowania tych wyrobów;
5) sposób zniszczenia wyrobów akcyzowych;
6) przyczyny zniszczenia wyrobów akcyzowych;
7) imiona i nazwiska przedstawicieli podmiotu uczestniczących w zniszczeniu wyrobów akcyzowych oraz obecnych przy tej czynności przedstawicieli naczelnika urzędu celno-skarbowego;
8) czytelne podpisy osób, o których mowa w pkt 7.
§ 42. 1. Protokół w sprawie utraty, zniszczenia, uszkodzenia, zdjęcia, zniszczenia uszkodzonych lub zniszczonych znaków akcyzy, zwanych w niniejszym rozdziale "banderolami", o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 2 ustawy, zawiera dane obejmujące:
1) numer, datę i miejsce sporządzenia protokołu;
2) nazwę, adres i numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu obowiązanego do oznaczania wyrobów akcyzowych banderolami oraz nazwę podmiotu, u którego nastąpiły utrata, zniszczenie, uszkodzenie, zdjęcie, zniszczenie uszkodzonych lub zniszczonych banderol;
3) datę utraty, zniszczenia, uszkodzenia, zdjęcia, zniszczenia uszkodzonych lub zniszczonych banderol;
4) liczbę, rodzaj i serię utraconych, zniszczonych, uszkodzonych, zdjętych, zniszczonych uszkodzonych lub zniszczonych banderol;
5) opis okoliczności utraty, zniszczenia, uszkodzenia, zdjęcia, zniszczenia uszkodzonych lub zniszczonych banderol;
6) uwagi do protokołu w przypadku ich wniesienia;
7) informację o liczbie sporządzonych egzemplarzy protokołu;
8) podpis lub podpisy osób reprezentujących podmiot obowiązany do oznaczania wyrobów akcyzowych banderolami oraz przedstawiciela organu podatkowego, jeżeli jest obecny.
2. Wzór protokołu w sprawie utraty, zniszczenia, uszkodzenia, zdjęcia, zniszczenia uszkodzonych lub zniszczonych banderol, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 2 ustawy, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 43. 1. W protokole w sprawie wydania lub zwrotu banderol, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 2 ustawy, przedstawia się dane o wydaniu lub zwrocie banderol pomiędzy:
1) wytwórcą banderol a właściwym naczelnikiem urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy;
2) wytwórcą banderol a podmiotem obowiązanym do oznaczania wyrobów akcyzowych banderolami;
3) właściwym naczelnikiem urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy a podmiotem obowiązanym do oznaczania wyrobów akcyzowych banderolami;
4) właścicielem wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, lub podmiotem zamierzającym nabyć wyroby akcyzowe, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy, a podmiotem prowadzącym skład podatkowy na terytorium kraju.
2. Protokół w sprawie wydania lub zwrotu banderol, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 2 ustawy, zawiera dane obejmujące:
1) numer, datę i miejsce sporządzenia protokołu;
2) datę wydania lub zwrotu banderol;
3) strony czynności oraz imiona i nazwiska osób uczestniczących w czynności wydania lub zwrotu banderol;
4) rodzaj banderol, rok wytworzenia i serię wydanych lub zwróconych banderol;
5) zakres numerów ewidencyjnych oraz liczbę wydanych lub zwróconych banderol;
6) numer upoważnienia do odbioru banderol w przypadku protokołu z wydania banderol od ich wytwórcy;
7) opis wad fizycznych banderol w przypadku zwrotu banderol z tymi wadami;
8) uwagi do protokołu w przypadku ich wniesienia;
9) informację o liczbie sporządzonych egzemplarzy protokołu;
10) podpis lub podpisy osób reprezentujących każdą ze stron dokonujących czynności objętych protokołem.
3. Wzór protokołu w sprawie wydania lub zwrotu banderol, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 2 ustawy, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 44. 1. Protokół, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 3 ustawy, zawiera dane obejmujące:
1) numer, datę i miejsce sporządzenia protokołu oraz datę i adres miejsca przeprowadzenia czynności;
2) nazwę i adres podmiotu;
3) imiona i nazwiska oraz stanowiska osób uczestniczących w ustalaniu ilości alkoholu etylowego podczas jego wydania z gorzelni;
4) ustalenie ilości alkoholu etylowego w magazynie gorzelni przed jego wydaniem i po jego wydaniu;
5) ustalenie ilości alkoholu etylowego w naczyniach transportowych;
6) ustalenie różnicy pomiędzy pomiarem ilości alkoholu etylowego w magazynie a ilością wydaną w naczyniach transportowych;
7) uwagi do protokołu w przypadku ich wniesienia;
8) informację o liczbie sporządzonych egzemplarzy protokołu;
9) podpisy osób uczestniczących w ustalaniu ilości alkoholu etylowego podczas jego wydania z gorzelni.
2. Wzór protokołu, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 3 ustawy, określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 45. 1. Protokół, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 4 ustawy, zawiera dane obejmujące:
1) numer, datę i miejsce sporządzenia protokołu oraz datę skażenia;
2) nazwę i adres podmiotu dokonującego skażenia oraz adres miejsca przeprowadzenia czynności;
3) numer zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność w zakresie wyrobu i przetwarzania alkoholu etylowego;
4) nazwę podmiotu, dla którego dokonano skażenia;
5) imiona i nazwiska oraz stanowiska pracowników podmiotu dokonujących skażenia oraz przedstawicieli naczelnika urzędu celno-skarbowego obecnych przy tej czynności;
6) informację o zbadaniu użytych do skażenia alkoholu etylowego środka skażającego lub substancji skażających;
7) ustalenia dotyczące ilości i mocy pobranego do skażenia alkoholu etylowego;
8) informacje o nazwie, ilości i gęstości środka skażającego lub substancji skażających użytych do skażenia, ilości środka skażającego lub substancji skażającej przypadającej na 100 dm3 100% vol. alkoholu etylowego oraz ilości i mocy pozornej otrzymanego alkoholu etylowego skażonego;
9) informację o sposobie zabezpieczenia naczyń z alkoholem etylowym skażonym;
10) informację o pobraniu, ilości i sposobie zabezpieczenia próbki alkoholu etylowego skażonego;
11) numer referencyjny e-DD, a jeżeli System jest niedostępny - lokalny numer referencyjny umieszczony w dokumencie zastępującym e-DD, na podstawie których alkohol etylowy skażony jest przemieszczany;
12) uwagi do protokołu w przypadku ich wniesienia;
13) informację o liczbie sporządzonych egzemplarzy protokołu;
14) podpisy osób, o których mowa w pkt 5.
2. Wzór protokołu, o którym mowa w art. 138m ust. 1 pkt 4 ustawy, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.