Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 11.06.2021 r. w sprawie ewidencji i innych dokumentacji dotyczących wyrobów akcyzowych i znaków akcyzy
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Rodzaje dokumentacji, o których mowa w art. 138o ustawy, oraz szczegółowy zakres danych, które powinny znajdować się w tych dokumentacjach
§ 34. Dokumentacjami, o których mowa w art. 138o ustawy, w zakresie produkcji piwa są:
1) dokumentacja wybicia brzeczki;
2) dokumentacja kontroli produkcji piwa.
§ 35. Dokumentacja, o której mowa w § 34 pkt 1, zawiera dane obejmujące datę i godzinę wybicia brzeczki, ilość brzeczki wybitej wyrażoną w hektolitrach, ekstrakt brzeczki wybitej w stopniach Plato oraz ilość brzeczki wybitej wyrażoną w hektolitrach przekazanej do fermentacji.
§ 36. Dokumentacja, o której mowa w § 34 pkt 2, zawiera dane obejmujące:
1) stopień Plato wyrobu gotowego;
2) datę wykonania czynności produkcyjnej;
3) przychody piwa wyrażone w hektolitrach, w tym:
a) ilość brzeczki wybitej z określeniem stopnia Plato,
b) wysokość strat rzeczywistych piwa stwierdzonych podczas produkcji,
c) piwo po uwzględnieniu strat rzeczywistych,
d) inne przychody piwa będącego w trakcie produkcji lub zwroty,
e) syrop, wodę lub inne dodatki zwiększające objętość piwa gotowego,
f) łączne przychody piwa;
4) rozchody piwa wyrażone w hektolitrach, w tym:
a) wysłanego,
b) przekazanego do laboratorium,
c) zniszczonego,
d) ubytki rzeczywiste powstałe w magazynie lub transporcie,
e) inne rozchody, w tym przekazanego do dealkoholizacji lub wydanego do produkcji mieszanin piwa z napojami bezalkoholowymi, degustacja,
f) łączne rozchody piwa;
5) stan ewidencyjny piwa wyrażony w hektolitrach;
6) stan rzeczywisty zapasów piwa według inwentaryzacji wyrażony w hektolitrach;
7) stwierdzone w wyniku inwentaryzacji ubytki piwa wyrażone w hektolitrach;
8) ilość piwa w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania, w odniesieniu do której powstaje zobowiązanie podatkowe.
§ 37. Dokumentacjami, o których mowa w art. 138o ustawy, w zakresie produkcji wina, napojów fermentowanych i wyrobów pośrednich, zwanych w niniejszym rozdziale "wyrobami winiarskimi", są:
1) dokumentacja nastawu;
2) dokumentacja kupażu lub wytwarzania wyrobu winiarskiego;
3) dokumentacja kontroli rozlewu wyrobów winiarskich.
§ 38. Dokumentacja, o której mowa w § 37 pkt 1, zawiera dane obejmujące:
1) numer pojemnika, w którym sporządza się nastaw;
2) datę sporządzenia nastawu;
3) rodzaj wyrobu winiarskiego;
4) ilość zużytych składników wyrażoną w litrach lub kilogramach;
5) ekstrakt użytych składników wyrażony w procentach i kilogramach;
6) rozliczenie nastawów przyjętych na leżakowni, w tym ilość, datę i numery pojemników leżakowych;
7) wysokość strat rzeczywistych stwierdzonych po fazie fermentacji wyrażoną w litrach.
§ 39. Dokumentacja, o której mowa w § 37 pkt 2, zawiera dane obejmujące:
1) numer pojemnika, w którym sporządza się kupaż lub wytwarza się wyrób winiarski;
2) datę kupażu lub wytwarzania wyrobu winiarskiego;
3) rodzaj i typ wyrobu winiarskiego;
4) ilość zużytych składników wyrażoną w litrach lub kilogramach;
5) zawartość alkoholu i ekstraktu całkowitego;
6) rozliczenie otrzymanych wyrobów winiarskich, w tym datę, numer dowodu, miejsce, w którym znajdują się otrzymane wyroby winiarskie, numery pojemników, rozchód litrów i stan litrów;
7) wysokość strat rzeczywistych stwierdzonych po fazie leżakowania, kupażu lub wytwarzania wyrobu winiarskiego wyrażoną w litrach.
§ 40. Dokumentacja, o której mowa w § 37 pkt 3, zawiera dane obejmujące:
1) datę wykonania czynności podlegającej wpisaniu;
2) przychody wyrobów winiarskich, w tym ilości wyrobów winiarskich otrzymanych z leżakowni lub kupażowni, zwróconych z produkcji lub magazynu, wyrażone w litrach;
3) rozchody wyrobów winiarskich, w tym:
a) ilości wyrobów winiarskich rozlanych w opakowania jednostkowe i przekazanych do magazynu wyrażone w sztukach opakowań jednostkowych o określonej pojemności,
b) razem ilość wyrobów winiarskich rozlanych i przekazanych do magazynu wyrażoną w litrach;
4) stan wyrobów winiarskich wyrażony w litrach;
5) wysokość strat rzeczywistych stwierdzonych po fazie rozlewu wyrobu winiarskiego wyrażoną w litrach;
6) ilość wyrobu winiarskiego wyrażoną w litrach, w odniesieniu do której powstaje zobowiązanie podatkowe.