Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Akcyza »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24.12.2019 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24.12.2019 r. w sprawie ewidencji i innych dokumentacji dotyczących wyrobów akcyzowych i znaków akcyzy

 Dz. U. z 2019 r. poz. 2534
Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 29.06.2021 r.
Rozdział 11

Szczegółowy zakres danych, które powinny znajdować się w pozostałych ewidencjach

§ 40. 1. Ewidencja, o której mowa w art. 138g ustawy, zawiera odpowiednio dane określone w § 30.

2. W przypadku podmiotu, o którym mowa w art. 138g ust. 1 pkt 4 ustawy, ewidencja, o której mowa w art. 138g ustawy, składa się dodatkowo z zestawień danych dotyczących suszu tytoniowego:

    1) przemieszczanego ze składu podatkowego podmiotu, o którym mowa w art. 138g ust. 1 pkt 4 ustawy, obejmujących:

      a) kody Nomenklatury Scalonej (CN) i ilości w kilogramach przemieszczanego suszu tytoniowego,

      b) datę rozpoczęcia przemieszczania suszu tytoniowego,

      c) miejsce i adres magazynowania suszu tytoniowego;

    2) przemieszczanego do składu podatkowego podmiotu, o którym mowa w art. 138g ust. 1 pkt 4 ustawy, obejmujących:

      a) kody Nomenklatury Scalonej (CN) i ilości w kilogramach przemieszczanego suszu tytoniowego,

      b) datę rozpoczęcia przemieszczania suszu tytoniowego,

      c) miejsce i adres magazynowania suszu tytoniowego.

§ 41. 1. Ewidencja, o której mowa w art. 138l ust. 1 pkt 1 ustawy, zawiera:

    1) nazwę i adres podmiotu obowiązanego do oznaczania;

    2) datę wydania banderol;

    3) wskazanie właściwego naczelnika urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy;

    4) oznaczenie banderoli;

    5) liczbę banderol wydanych przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy lub wytwórcę znaków akcyzy, liczbę banderol wydanych w zamian za banderole zwrócone niewykorzystane i nieuszkodzone lub liczbę banderol wydanych w ramach normatywu strat;

    6) datę wykorzystania banderol do naniesienia;

    7) datę wysłania banderol poza terytorium kraju;

    8) nazwę i adres producenta zagranicznego;

    9) liczbę banderol:

      a) wydanych do oznaczania,

      b) wysłanych poza terytorium kraju,

      c) wykorzystanych do naniesienia i nieuszkodzonych,

      d) uszkodzonych:

        - przy oznaczaniu,

        - poza oznaczaniem,

      e) utraconych:

        - przy oznaczaniu,

        - poza oznaczaniem,

      f) zniszczonych:

        - przy oznaczaniu, 

        - poza oznaczaniem;

    10) liczbę banderol pozostałych wraz z datą określenia tej liczby;

    11) datę zwrotu banderol:

      a) nieuszkodzonych i niewykorzystanych,

      b) uszkodzonych;

    12) liczbę banderol zwróconych właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy lub wytwórcy znaków akcyzy:

      a) nieuszkodzonych i niewykorzystanych,

      b) uszkodzonych:

        - przy oznaczaniu, 

        - poza oznaczaniem;

    13) adnotację właściwego w sprawach znaków akcyzy naczelnika urzędu skarbowego.

2. Ewidencja prowadzona w formie papierowej zawiera dodatkowo:

    1) podpis podmiotu obowiązanego do oznaczania;

    2) pieczęć właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego.

3. Wzór ewidencji, o której mowa w art. 138l ust. 1 pkt 1 ustawy, określa załącznik nr 10 do rozporządzenia.

§ 42. 1. Ewidencja, o której mowa w art. 138l ust. 1 pkt 2 ustawy, zawiera:

    1) nazwę i adres podmiotu prowadzącego skład podatkowy, w którym magazynowane są wyroby akcyzowe właściciela, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, lub podmiotu, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy;

    2) datę otrzymania banderol;

    3) oznaczenie banderoli;

    4) liczbę otrzymanych banderol;

    5) datę wykorzystania banderol do naniesienia;

    6) liczbę banderol:

      a) wydanych do oznaczania,

      b) wykorzystanych do naniesienia i nieuszkodzonych,

      c) uszkodzonych:

        - przy oznaczaniu, 

        - poza oznaczaniem,

      d) utraconych:

        - przy oznaczaniu, 

        - poza oznaczaniem,

      e) zniszczonych:

        - przy oznaczaniu, 

        - poza oznaczaniem;

    7) stan banderol wraz z datą określenia tego stanu;

    8) datę zwrotu banderol:

      a) nieuszkodzonych i niewykorzystanych,

      b) uszkodzonych;

    9) liczbę banderol zwróconych właścicielowi, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, lub podmiotowi, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy:

      a) nieuszkodzonych i niewykorzystanych,

      b) uszkodzonych:

        - przy oznaczaniu, 

        - poza oznaczaniem.

2. Ewidencja prowadzona w formie papierowej zawiera dodatkowo:

    1) podpis podmiotu prowadzącego skład podatkowy, w którym magazynowane są wyroby akcyzowe właściciela, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, lub podmiotu, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy;

    2) pieczęć właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego.

3. Wzór ewidencji, o której mowa w art. 138l ust. 1 pkt 2 ustawy, określa załącznik nr 11 do rozporządzenia.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60