Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Uwaga: Do 2 kwietnia 2024 r. część płatników składek przekazuje do ZUS zgłoszenia o pracy "szczególnej" ZUS ZSWA za 2023 r. Do 31 marca 2024 r. należy sporządzić i podpisać sprawozdanie finansowe za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US zeznań: CIT-8 i CIT-8AB za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US deklaracji: CIT-8E i CIT-8FR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: IFT-2R, CIT-RB i CIT-CSR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: CIT-8ST, CIT-N1, CIT-N2, PIT-N1 i PIT-N2 według stanu na 31 grudnia 2023 r.
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Obrót instrumentami finansowymi »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29.03.2018 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29.03.2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim

Tekst pierwotny - bieżący
 Dz. U. z 2018 r. poz. 757
Rozdział 3

Szczególne przypadki przekazywania raportów bieżących

§ 16. 1. W przypadku zakończenia subskrypcji lub sprzedaży, związanych z dopuszczeniem papierów wartościowych emitenta do obrotu na rynku oficjalnych notowań lub na rynku regulowanym państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska i przydziałem papierów wartościowych, emitent przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje o:

    1) dacie rozpoczęcia i zakończenia subskrypcji lub sprzedaży;

    2) dacie przydziału papierów wartościowych;

    3) liczbie papierów wartościowych objętych subskrypcją lub sprzedażą;

    4) stopie redukcji w poszczególnych transzach, w przypadku gdy co najmniej w jednej transzy liczba przydzielonych papierów wartościowych była mniejsza od liczby papierów wartościowych, na które złożono zapisy;

    5) liczbie papierów wartościowych, na które złożono zapisy w ramach subskrypcji lub sprzedaży;

    6) liczbie papierów wartościowych, które zostały przydzielone w ramach przeprowadzonej subskrypcji lub sprzedaży;

    7) cenie, po jakiej papiery wartościowe były obejmowane (nabywane);

    8) liczbie osób, które złożyły zapisy na papiery wartościowe objęte subskrypcją lub sprzedażą w poszczególnych transzach;

    9) liczbie osób, którym przydzielono papiery wartościowe w ramach przeprowadzonej subskrypcji lub sprzedaży w poszczególnych transzach;

    10) nazwie (firmie) subemitentów, którzy objęli papiery wartościowe w ramach wykonywania umów o subemisję, z określeniem liczby papierów wartościowych, które objęli, wraz z faktyczną ceną jednostki papieru wartościowego, stanowiącą cenę emisyjną lub sprzedaży, po odliczeniu wynagrodzenia za objęcie jednostki papieru wartościowego, w wykonaniu umowy subemisji, nabytej przez subemitenta;

    11) wartości przeprowadzonej subskrypcji lub sprzedaży, rozumianej jako iloczyn liczby papierów wartościowych objętych ofertą i ceny emisyjnej lub ceny sprzedaży;

    12) wysokości łącznych kosztów, które zostały zaliczone do kosztów emisji, ze wskazaniem wysokości kosztów według ich tytułów, w podziale co najmniej na koszty:

      a) przygotowania i przeprowadzenia oferty,

      b) wynagrodzenia subemitentów, dla każdego oddzielnie,

      c) sporządzenia prospektu emisyjnego, z uwzględnieniem kosztów doradztwa,

      d) promocji oferty

    - wraz z metodami rozliczenia tych kosztów w księgach rachunkowych i sposobem ich ujęcia w sprawozdaniu finansowym emitenta;

    13) średnim koszcie przeprowadzenia subskrypcji lub sprzedaży przypadającym na jednostkę papieru wartościowego objętego subskrypcją lub sprzedażą;

    14) sposobie opłacenia objętych (nabytych) papierów wartościowych, ze wskazaniem szczegółowych informacji obejmujących:

      a) w przypadku gdy do objęcia (nabycia) doszło w drodze potrącenia wierzytelności:

        - datę powstania wierzytelności, 

        - przedmiot wierzytelności,

        - wartość wierzytelności wraz z załączeniem jej wyceny, 

        - opis transakcji, w wyniku której powstały wierzytelności, 

        - podmioty, które objęły (nabyły) papiery wartościowe emitenta, ze wskazaniem ich liczby,

      b) w przypadku gdy do objęcia (nabycia) doszło w zamian za wkłady niepieniężne:

        - przedmiot wkładów niepieniężnych,

        - wartość wkładów niepieniężnych wraz z załączeniem ich wyceny,

        - podmioty, które objęły (nabyły) papiery wartościowe emitenta, ze wskazaniem ich liczby.

2. W przypadku emitenta będącego funduszem z wydzielonymi subfunduszami informacje wymienione w ust. 1 podaje się odrębnie dla każdego subfunduszu.

§ 17. 1. W przypadku dopuszczenia papierów wartościowych do obrotu na rynku oficjalnych notowań lub na rynku regulowanym państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska emitent przekazuje, w formie raportów bieżących, informacje o:

    1) uchwale lub oświadczeniu Krajowego Depozytu w sprawie rejestracji papierów wartościowych, które mają być dopuszczone do obrotu na rynku oficjalnych notowań lub na rynku regulowanym państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska;

    2) dopuszczeniu papierów wartościowych emitenta do obrotu na rynku oficjalnych notowań lub na rynku regulowanym państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska, wraz z określeniem daty dopuszczenia, liczby dopuszczonych papierów wartościowych oraz ich serii;

    3) komunikacie Krajowego Depozytu w sprawie daty rejestracji papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na rynku oficjalnych notowań lub na rynku regulowanym państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska;

    4) ustaleniu daty pierwszego notowania papierów wartościowych emitenta w obrocie na rynku oficjalnych notowań lub na rynku regulowanym państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska;

    5) ustaleniu daty pierwszego notowania papierów wartościowych po asymilacji papierów wartościowych emitenta, wprowadzanych do obrotu na rynku oficjalnych notowań lub na rynku regulowanym państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska, z papierami wartościowymi emitenta będącymi już przedmiotem obrotu na tym rynku;

    6) wykluczeniu papierów wartościowych emitenta z obrotu na rynku oficjalnych notowań lub na rynku regulowanym państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska, przez spółkę prowadzącą ten rynek, wraz z określeniem daty wykluczenia, liczby wykluczonych papierów wartościowych oraz ich serii, albo o wystąpieniu zdarzenia, w następstwie którego papiery wartościowe utraciły status papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym, z określeniem daty wystąpienia zdarzenia, liczby tych papierów wartościowych oraz ich serii.

2. W przypadku odmowy dopuszczenia papierów wartościowych emitenta do obrotu na rynku oficjalnych notowań lub na rynku regulowanym państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska emitent przekazuje, w formie raportu bieżącego, informację o odmowie dopuszczenia papierów wartościowych emitenta do obrotu na rynku oficjalnych notowań lub na rynku regulowanym państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska wraz z określeniem daty niedopuszczenia, liczby niedopuszczonych papierów wartościowych oraz ich serii.

§ 18. 1. W przypadku zawarcia przez emitenta umowy z emitentem kwitów depozytowych, na podstawie której będzie przeprowadzony program emisji kwitów depozytowych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z akcjami dopuszczonymi do obrotu na rynku oficjalnych notowań, emitent przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje o:

    1) dacie zawarcia lub rozwiązania umowy;

    2) przedmiocie umowy;

    3) nazwie (firmie) instytucji finansowej;

    4) przewidywanym terminie rozpoczęcia wystawiania kwitów depozytowych;

    5) liczbie akcji objętych programem emisji kwitów depozytowych wraz z liczbą głosów na walnym zgromadzeniu, które z nich wynikają;

    6) liczbie uczestniczących w programie emisji kwitów depozytowych akcji przypadających na jeden kwit depozytowy oraz przewidywaną łączną liczbę wystawionych kwitów depozytowych;

    7) istniejących ograniczeniach w przenoszeniu własności kwitów depozytowych;

    8) rynku, na którym planuje się notowanie kwitów depozytowych.

2. W przypadku istotnych zmian informacji określonych w ust. 1 emitent przekazuje je w formie raportu bieżącego.

§ 19. 1. Emitent będący spółką publiczną przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje, o których mowa w § 5 i § 16-18, oraz:

    1) informacje zawarte w ogłoszeniu o walnym zgromadzeniu spółki publicznej, dokonanym zgodnie z art. 4022 Kodeksu spółek handlowych;

    2) treść projektów uchwał oraz dokumentów, które mają być przedmiotem obrad walnego zgromadzenia, istotnych dla podejmowanych uchwał, które nie zostały uprzednio przekazane do publicznej wiadomości;

    3) w przypadku wprowadzenia zmian do porządku obrad walnego zgromadzenia na żądanie akcjonariusza lub akcjonariuszy - nowy porządek obrad ze wskazaniem nowych lub zmienionych punktów oraz z treścią projektów uchwał lub z uzasadnieniem do nowych lub zmienionych punktów;

    4) w przypadku zgłoszenia przez akcjonariusza lub akcjonariuszy projektów uchwał dotyczących spraw wprowadzonych do porządku obrad walnego zgromadzenia lub spraw, które mają zostać wprowadzone do porządku obrad walnego zgromadzenia - treść projektów uchwał;

    5) informacje o ogłoszeniu przerwy w obradach walnego zgromadzenia wraz z określeniem daty jego wznowienia;

    6) treść uchwał podjętych przez walne zgromadzenie oraz treść dokumentów, będących przedmiotem głosowania, a przy każdej uchwale również liczbę akcji, z których oddano ważne głosy, oraz procentowy udział tychże akcji w kapitale zakładowym, łączną liczbę ważnych głosów, w tym liczbę głosów "za", "przeciw" i "wstrzymujących się";

    7) informacje o odstąpieniu przez walne zgromadzenie od rozpatrzenia któregokolwiek z punktów planowanego porządku obrad;

    8) treść projektów uchwał, które były poddane pod głosowanie, a nie zostały podjęte;

    9) informacje o sprzeciwach zgłoszonych do protokołu podczas obrad walnego zgromadzenia, ze wskazaniem, których uchwał dotyczyły;

    10) informacje o wniesieniu powództwa o uchylenie lub stwierdzenie nieważności uchwały walnego zgromadzenia oraz o wydaniu przez sąd wyroku w sprawie, jak również o terminie stwierdzenia nieważności lub uchylenia uchwały bądź oddalenia powództwa;

    11) informacje o udzieleniu przez sąd zabezpieczenia w postaci wstrzymania wykonalności uchwał walnego zgromadzenia emitenta, obejmujące datę postanowienia, treść postanowienia i skutki, jakie wywołuje, oraz o uchyleniu zabezpieczenia w postaci wstrzymania wykonalności uchwał walnego zgromadzenia emitenta, obejmujące datę postanowienia, treść postanowienia i skutki, jakie wywołuje;

    12) informacje udzielone akcjonariuszowi poza walnym zgromadzeniem na podstawie art. 428 § 5 lub 6 Kodeksu spółek handlowych;

    13) udzielone akcjonariuszowi, na podstawie art. 429 § 1 Kodeksu spółek handlowych, informacje wynikające z zobowiązania przez sąd rejestrowy zarządu emitenta do udzielenia akcjonariuszowi, który zgłosił sprzeciw do protokołu w sprawie odmowy ujawnienia żądanej na walnym zgromadzeniu informacji, oraz informacje, do których ogłoszenia emitent został zobowiązany przez sąd rejestrowy na podstawie art. 429 § 2 Kodeksu spółek handlowych, a które zostały udzielone innemu akcjonariuszowi poza walnym zgromadzeniem.

2. W przypadku podjęcia przez walne zgromadzenie uchwały o wypłacie dywidendy, emitent przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje o wysokości dywidendy, wartości dywidendy przypadającej na jedną akcję, liczbie akcji objętych dywidendą, dniu dywidendy oraz terminie wypłaty dywidendy.

3. W przypadku walnego zgromadzenia, na którym jest planowane podjęcie uchwały o podwyższeniu kapitału zakładowego emitenta ze środków spółki, jeżeli ostatnie sprawozdanie finansowe przypada na dzień bilansowy co najmniej na sześć miesięcy przed dniem walnego zgromadzenia, emitent przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje określone w art. 442 § 2 Kodeksu spółek handlowych, które mają zostać przedstawione na tym zgromadzeniu.

4. W przypadku emitenta z siedzibą w państwie niebędącym państwem członkowskim, dla którego Rzeczpospolita Polska jest państwem macierzystym, przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio.

§ 20. Emitent, który wprowadził do obrotu na rynku oficjalnych notowań jedynie obligacje, przekazuje, z zastrzeżeniem § 21, w formie raportu bieżącego, informacje:

    1) że emisja nie doszła do skutku z powodu nieosiągnięcia progu emisji;

    2) o zmianie banku-reprezentanta;

    3) o nabyciu przez emitenta obligacji w celu ich umorzenia;

    4) wskazane w § 5 pkt 2, 6 i 7;

    5) wskazane w § 16 i § 17;

    6) o wykonaniu obowiązków, o których mowa w art. 51 ust. 3, art. 67 ust. 2, art. 68 ust. 4 lub art. 72 ustawy z dnia 15 stycznia 2015 r. o obligacjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 483).

§ 21. Emitent, który wprowadził do obrotu na rynku oficjalnych notowań jedynie obligacje przychodowe, przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje, o których mowa w § 20, oraz sprawozdanie zawierające dane o sumie przychodów z przedsięwzięcia, które zostało sfinansowane ze środków uzyskanych z emisji tych obligacji lub innych przedsięwzięć określonych przez emitenta, o kwotach wypłaconych obligatariuszom oraz emitentowi w okresie od poprzedniej wypłaty świadczeń z rachunku bankowego, który jest przeznaczony wyłącznie do gromadzenia środków z tego przedsięwzięcia, oraz omówienie struktury przychodów z przedsięwzięcia i struktury kosztów ponoszonych przez emitenta na utrzymanie przedsięwzięcia w okresie od poprzedniej wypłaty obligatariuszom świadczeń - co najmniej na dwa tygodnie przed każdym terminem wypłaty świadczeń z obligacji, jednak nie rzadziej niż raz w roku.

§ 22. 1. Emitent będący funduszem przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje, o których mowa w § 16 i § 17, oraz informacje o:

    1) wycenie wartości aktywów netto funduszu przypadającej na certyfikat inwestycyjny;

    2) błędnej wycenie wartości aktywów netto funduszu przypadającej na certyfikat inwestycyjny;

    3) zmianie praw z papierów wartościowych emitenta;

    4) zamiarze podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

    5) dokonaniu podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

    6) zamiarze wykupywania certyfikatów inwestycyjnych, z wyłączeniem funduszu portfelowego;

    7) wykupieniu certyfikatów inwestycyjnych, z wyłączeniem funduszu portfelowego;

    8) zamiarze wypłaty dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;

    9) wypłacie dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;

    10) wypowiedzeniu umowy o wykonywanie funkcji depozytariusza funduszu;

    11) rozpoczęciu działania rady inwestorów;

    12) zmianie w składzie rady inwestorów, w tym zawieszeniu i wznowieniu działania rady inwestorów;

    13) zwołaniu zgromadzenia inwestorów;

    14) uchwałach, które były poddane głosowaniu na zgromadzeniu inwestorów;

    15) utworzeniu nowego subfunduszu;

    16) zamiarze likwidacji subfunduszu;

    17) otwarciu likwidacji subfunduszu, zmianie planowanej daty zakończenia likwidacji subfunduszu lub zakończeniu likwidacji subfunduszu;

    18) zmianie składu portfela funduszu portfelowego;

    19) zawarciu umowy poręczenia lub gwarancji wypłaty określonej kwoty pieniężnej, o której mowa w art. 184 ust. 1 ustawy o funduszach, albo jej wypowiedzeniu lub rozwiązaniu;

    20) niezatwierdzeniu przez zgromadzenie inwestorów lub walne zgromadzenie towarzystwa rocznego sprawozdania finansowego funduszu albo niepodjęciu uchwały w przedmiocie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego funduszu;

    21) odwołaniu lub rezygnacji osoby zarządzającej lub nadzorującej fundusz albo powzięciu przez fundusz informacji o decyzji osoby zarządzającej lub nadzorującej o rezygnacji z ubiegania się o wybór w następnej kadencji;

    22) powołaniu osoby zarządzającej lub nadzorującej fundusz;

    23) wypowiedzeniu lub rozwiązaniu przez fundusz, towarzystwo funduszy inwestycyjnych zarządzające funduszem albo przez firmę audytorską umowy o dokonanie badania lub przeglądu sprawozdań finansowych funduszu;

    24) podjęciu decyzji o zamiarze przejścia na stosowanie MSR wraz ze wskazaniem planowanej daty tego przejścia;

    25) zajściu zdarzenia, które jest przesłanką rozwiązania funduszu;

    26) innych zdarzeniach, których obowiązek podania do publicznej wiadomości przewiduje statut funduszu, jeżeli statut funduszu przewiduje taki tryb przekazywania informacji.

2. W przypadku funduszy z wydzielonymi subfunduszami, informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1-9 i 20-22, podaje się odrębnie dla każdego subfunduszu, którego dotyczy zdarzenie.

3. W przypadku gdy fundusz jest emitentem jednocześnie certyfikatów inwestycyjnych dopuszczonych do obrotu na rynku oficjalnych notowań w rozumieniu ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz obligacji, przekazuje, w formie raportu bieżącego, także co najmniej informacje, o których mowa w § 20 pkt 1-3.

4. Emitent będący funduszem w likwidacji nie podlega obowiązkom informacyjnym, o których mowa w ust. 1-3, od dnia zakończenia notowań certyfikatów inwestycyjnych w obrocie na rynku oficjalnych notowań w rozumieniu ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.

5. Fundusz, o którym mowa w art. 15 ust. 1a ustawy o funduszach, który jest emitentem obligacji dopuszczonych do obrotu na rynku oficjalnych notowań w rozumieniu ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, przekazuje w formie raportu bieżącego co najmniej informacje, o których mowa w § 20.

§ 23. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 1, raport bieżący zawiera:

    1) datę wyceny;

    2) wartość aktywów;

    3) wartość aktywów netto;

    4) wartość aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny;

    5) poprzednią wartość aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny.

§ 24. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 2, raport bieżący zawiera:

    1) datę błędnej wyceny;

    2) wartość błędnie wycenionych aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny oraz wartość prawidłowo wycenionych aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny;

    3) przyczyny powstania błędu w wycenie;

    4) sposób rozliczenia skutków błędu z uczestnikami funduszu, od których fundusz wykupił certyfikaty inwestycyjne po niewłaściwie wyliczonej wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny lub którym zostały przydzielone certyfikaty inwestycyjne po niewłaściwie wyliczonej wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny.

§ 25. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 3, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie papierów wartościowych funduszu, z których prawa zostały zmienione, z podaniem ich liczby;

    2) wskazanie podstaw prawnych podjętych działań, jak również treści uchwał właściwych organów funduszu, na mocy których dokonano zmiany praw z papierów wartościowych emitenta;

    3) pełny opis praw z papierów wartościowych przed i po zmianie - w zakresie tych zmian;

    4) ewentualne wskazanie osób lub ich grup, na których korzyść zmieniono prawa z papierów wartościowych.

§ 26. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 4, raport bieżący zawiera:

    1) planowaną datę oraz sposób dokonania podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

    2) przyczyny powzięcia zamiaru podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych.

§ 27. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 5, raport bieżący zawiera:

    1) datę podziału albo połączenia;

    2) liczbę certyfikatów przed podziałem albo połączeniem i po podziale lub połączeniu;

    3) wartość aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny przed i po podziale lub połączeniu.

§ 28. 1. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 6, raport bieżący zawiera:

    1) planowaną datę rozpoczęcia i zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;

    2) wskazanie okresu, w którym uczestnik może złożyć żądanie wykupu certyfikatów inwestycyjnych;

    3) informację o miejscach, gdzie będzie możliwe złożenie zlecenia wykupienia certyfikatów;

    4) warunki redukcji realizacji żądań wykupu certyfikatów inwestycyjnych;

    5) termin, w którym nastąpi wypłata z tytułu wykupienia certyfikatów inwestycyjnych.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, mogą być przedstawione w formie harmonogramu wykupywania certyfikatów inwestycyjnych w danym roku kalendarzowym, o ile przeprowadzenie wykupu certyfikatów inwestycyjnych nie jest uzależnione od ziszczenia się warunku.

§ 29. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 7, raport bieżący zawiera:

    1) datę rozpoczęcia i zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;

    2) liczbę certyfikatów inwestycyjnych:

      a) przedstawionych do wykupienia,

      b) wykupionych,

      c) pozostałych po zakończeniu wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;

    3) wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny, po której dokonano wykupu certyfikatów inwestycyjnych;

    4) w przypadku gdy była dokonywana redukcja liczby wykupionych certyfikatów inwestycyjnych w stosunku do liczby certyfikatów inwestycyjnych, będących przedmiotem złożonych żądań wykupu - uzasadnienie przyczyn oraz wskazanie postanowienia statutu stanowiącego podstawę do dokonania redukcji liczby wykupionych certyfikatów inwestycyjnych w stosunku do liczby certyfikatów inwestycyjnych zgłoszonych do wykupu.

§ 30. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 8, raport bieżący zawiera:

    1) planowaną datę dokonania wypłaty dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;

    2) określenie kwoty przeznaczonej na wypłatę;

    3) podstawę prawną oraz uzasadnienie podjęcia decyzji o wypłacie dochodów lub przychodów ze zbycia lokat.

§ 31. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 9, raport bieżący zawiera:

    1) datę dokonania wypłaty dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;

    2) określenie łącznej kwoty podlegającej wypłacie oraz kwoty podlegającej wypłacie przypadającej na jeden certyfikat inwestycyjny;

    3) określenie procentowego udziału wypłaconej kwoty w wartości aktywów oraz wartości aktywów netto funduszu;

    4) opis wpływu dokonania wypłaty na wartość aktywów, wartość aktywów netto oraz wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny;

    5) wskazanie składników lokat, z którymi była związana wypłata przychodów ze zbycia lokat lub źródeł, z których pochodziły środki przeznaczone na dokonaną wypłatę dochodów.

§ 32. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 10, raport bieżący zawiera:

    1) datę wypowiedzenia umowy;

    2) przewidywany termin rozwiązania umowy;

    3) przyczyny wypowiedzenia umowy przez fundusz albo przez depozytariusza.

§ 33. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 11, raport bieżący zawiera:

    1) datę wystąpienia zdarzenia;

    2) wskazanie członków rady inwestorów, z podaniem:

      a) imion i nazwisk - w przypadku osób fizycznych,

      b) nazw (firm), siedzib i adresów - w przypadku osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej;

    3) procent zablokowanych certyfikatów inwestycyjnych na rachunkach papierów wartościowych każdego z członków rady inwestorów.

§ 34. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 12, raport bieżący zawiera:

    1) datę wystąpienia zdarzenia;

    2) wskazanie nowego członka rady inwestorów lub członka, który przestał wchodzić w skład rady inwestorów, z podaniem:

      a) imienia i nazwiska - w przypadku osoby fizycznej,

      b) nazwy (firmy), siedziby i adresu - w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej;

    3) wskazanie, czy dokonana zmiana w składzie rady inwestorów skutkuje zawieszeniem lub wznowieniem działania rady inwestorów;

    4) wskazanie członków rady inwestorów po dokonaniu zmian, z podaniem:

      a) imion i nazwisk - w przypadku osób fizycznych,

      b) nazw (firm), siedzib i adresów - w przypadku osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej;

    5) procent zablokowanych certyfikatów inwestycyjnych na rachunkach papierów wartościowych każdego z członków rady inwestorów.

§ 35. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 13, raport bieżący zawiera:

    1) wyznaczoną datę zgromadzenia inwestorów;

    2) przytoczenie treści uchwały towarzystwa lub zarządzającego z UE w sprawie zwołania zgromadzenia inwestorów, a w przypadku zwołania zgromadzenia na podstawie upoważnienia sądu rejestrowego, o którym mowa w art. 142 ust. 4 ustawy o funduszach - przytoczenie treści postanowienia sądu rejestrowego w sprawie upoważnienia uczestników funduszu do zwołania zgromadzenia;

    3) przytoczenie treści uchwał, które mają zostać poddane pod głosowanie zgromadzenia inwestorów.

§ 36. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 14, raport bieżący zawiera:

    1) datę zgromadzenia inwestorów;

    2) kopię protokołu ze zgromadzenia inwestorów, w którym zawarto treść uchwał poddanych pod głosowanie oraz wyniki głosowania.

§ 37. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 15, raport bieżący zawiera:

    1) nazwę subfunduszu;

    2) datę utworzenia subfunduszu;

    3) datę wpisu subfunduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.

§ 38. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 16, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie planowanej daty rozpoczęcia likwidacji subfunduszu;

    2) wskazanie przesłanek likwidacji subfunduszu;

    3) planowany harmonogram likwidacji subfunduszu.

§ 39. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 17, raport bieżący zawiera:

    1) w przypadku otwarcia likwidacji subfunduszu - datę rozpoczęcia likwidacji subfunduszu, harmonogram likwidacji subfunduszu oraz planowaną datę zakończenia likwidacji subfunduszu;

    2) w przypadku zmiany planowanej daty likwidacji subfunduszu - datę likwidacji subfunduszu po zmianach wraz ze wskazaniem zmian w harmonogramie likwidacji subfunduszu, jeżeli miały miejsce w stosunku do ostatniego przekazanego do publicznej wiadomości harmonogramu likwidacji subfunduszu;

    3) w przypadku zakończenia likwidacji subfunduszu - datę zakończenia likwidacji subfunduszu.

§ 40. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 18, raport bieżący zawiera:

    1) datę wystąpienia zdarzenia;

    2) przyczyny wystąpienia zdarzenia;

    3) wskazanie składników portfela, których dotyczyły zmiany.

§ 41. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 19, raport bieżący zawiera:

    1) nazwę (firmę) podmiotu, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę;

    2) datę zawarcia, wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

    3) przyczyny wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

    4) łączną wartość kwoty pieniężnej, której wypłata została odpowiednio poręczona lub zabezpieczona gwarancją;

    5) okres, na jaki zostało udzielone poręczenie lub gwarancja;

    6) warunki finansowe, na jakich poręczenie lub gwarancja zostały udzielone;

    7) charakter powiązań istniejących pomiędzy funduszem a podmiotem, z którym zawarto lub rozwiązano umowę albo któremu umowę wypowiedziano.

§ 42. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 20, raport bieżący zawiera:

    1) w przypadku niezatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego funduszu:

      a) datę podjęcia uchwały,

      b) przytoczenie treści uchwały wraz z określeniem liczby głosów oddanych za podjęciem uchwały, przeciwko podjęciu uchwały oraz wstrzymujących się,

      c) szczegółowe wyjaśnienie przyczyn niezatwierdzenia sprawozdania finansowego funduszu,

      d) informację o działaniach podjętych i planowanych do podjęcia w związku z niezatwierdzeniem sprawozdania finansowego funduszu;

    2) w przypadku niepodjęcia uchwały o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego funduszu:

      a) szczegółowe wyjaśnienie przyczyn niepodjęcia uchwały,

      b) kopię protokołu z posiedzenia organu funduszu lub walnego zgromadzenia towarzystwa zarządzającego funduszem, w trakcie którego uchwała o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego funduszu nie została podjęta - w przypadku gdy na posiedzeniu podjęcie takiej uchwały było planowane,

      c) informację o działaniach podjętych i planowanych do podjęcia w związku z brakiem podjęcia uchwały w przedmiocie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego funduszu.

§ 43. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 21, raport bieżący zawiera:

    1) imię i nazwisko oraz wskazanie pełnionej funkcji;

    2) przyczyny odwołania lub rezygnacji;

    3) datę odwołania lub rezygnacji.

§ 44. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 22, raport bieżący zawiera:

    1) imię i nazwisko powoływanej osoby oraz wskazanie powierzonej tej osobie funkcji;

    2) opis kwalifikacji i doświadczeń zawodowych;

    3) datę powołania.

§ 45. 1. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 23, raport bieżący zawiera:

    1) wskazanie, czy wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy wynika z decyzji firmy audytorskiej, czy z decyzji funduszu lub towarzystwa funduszy inwestycyjnych;

    2) datę i przyczyny wypowiedzenia lub rozwiązania umowy;

    3) wskazanie daty zawarcia i przedmiotu umowy, okresu, na jaki była zawarta, oraz firmy audytorskiej, z którą była ona zawarta;

    4) wskazanie przypadków:

      a) wyrażenia w sprawozdaniach z badania sprawozdań finansowych funduszu opinii z zastrzeżeniem, opinii negatywnych albo odmowy wyrażenia opinii,

      b) wyrażenia w raportach z przeglądu sprawozdań finansowych funduszu wniosków z zastrzeżeniem, wniosków negatywnych albo odmowy wyrażenia wniosków;

    5) wskazanie organów zalecających lub akceptujących zmianę firmy audytorskiej;

    6) opis rozbieżności odnośnie do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu dotyczących przedmiotu i zakresu badania, przeglądu lub innych usług, jakie miały miejsce pomiędzy osobami zarządzającymi a biegłym rewidentem, który dokonywał badania, przeglądu lub innych usług dotyczących sprawozdań finansowych funduszu, w okresie obowiązywania umowy, która podlega wypowiedzeniu lub rozwiązaniu, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.

2. Do raportu bieżącego, o którym mowa w ust. 1, fundusz dołącza albo przekazuje niezwłocznie po jego uzyskaniu pismo firmy audytorskiej, adresowane do Komisji, zawierające wyjaśnienie przyczyn rozwiązania umowy.

§ 46. W przypadku, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 25, raport bieżący zawiera wskazanie przesłanki rozwiązania funduszu oraz daty otwarcia likwidacji funduszu, a w przypadku gdy przesłanką rozwiązania funduszu jest podjęcie uchwały o rozwiązaniu funduszu przez radę inwestorów albo zgromadzenie inwestorów - dodatkowo wskazanie daty podjęcia uchwały wraz z przytoczeniem treści uchwały i jej uzasadnienia.

§ 47. Emitent będący alternatywną spółką inwestycyjną przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje, o których mowa w § 5 i § 16-19, oraz informacje o:

    1) wycenie aktywów i ustaleniu wartości aktywów netto oraz aktywów netto na prawo uczestnictwa;

    2) błędnej wycenie aktywów, ustaleniu wartości aktywów netto lub aktywów netto na prawo uczestnictwa;

    3) zamiarze odkupywania praw uczestnictwa i warunkach ich odkupywania;

    4) odkupieniu praw uczestnictwa;

    5) zamiarze wypłaty dochodów;

    6) wypłacie dochodów;

    7) wypowiedzeniu umowy o wykonywanie funkcji depozytariusza alternatywnej spółki inwestycyjnej.

§ 48. W przypadku raportu, o którym mowa w § 47 pkt 1, raport bieżący zawiera:

    1) datę wyceny;

    2) wartość aktywów;

    3) wartość aktywów netto;

    4) wartość aktywów netto alternatywnej spółki inwestycyjnej przypadającą na prawo uczestnictwa;

    5) poprzednią wartość aktywów netto alternatywnej spółki inwestycyjnej przypadającą na prawo uczestnictwa.

§ 49. W przypadku raportu, o którym mowa w § 47 pkt 2, raport bieżący zawiera:

    1) datę błędnej wyceny;

    2) wartość błędnie wycenionych aktywów netto alternatywnej spółki inwestycyjnej przypadającą na prawo uczestnictwa oraz wartość prawidłowo wycenionych aktywów netto alternatywnej spółki inwestycyjnej przypadających na prawo uczestnictwa;

    3) przyczyny powstania błędu w wycenie;

    4) sposób rozliczenia skutków błędu z inwestorami alternatywnej spółki inwestycyjnej, od których alternatywna spółka inwestycyjna odkupiła prawa uczestnictwa po niewłaściwie wyliczonej wartości aktywów netto przypadającej na prawo uczestnictwa lub którym zostały przydzielone prawa uczestnictwa po niewłaściwie wyliczonej wartości aktywów netto przypadającej na prawo uczestnictwa.

§ 50. W przypadku raportu, o którym mowa w § 47 pkt 3, raport bieżący zawiera:

    1) warunki, na jakich inwestor alternatywnej spółki inwestycyjnej może żądać odkupienia praw uczestnictwa;

    2) planowaną datę rozpoczęcia i zakończenia odkupywania praw uczestnictwa;

    3) wskazanie okresu, w którym inwestor może zgłosić żądanie odkupienia praw uczestnictwa;

    4) informację o miejscach, gdzie możliwe będzie złożenie żądania odkupienia praw uczestnictwa;

    5) warunki redukcji realizacji żądań odkupienia praw uczestnictwa;

    6) termin, w którym nastąpi wypłata z tytułu odkupienia praw uczestnictwa.

§ 51. W przypadku raportu, o którym mowa w § 47 pkt 4, raport bieżący zawiera:

    1) datę rozpoczęcia i zakończenia odkupywania praw uczestnictwa;

    2) liczbę praw uczestnictwa:

      a) przedstawionych do odkupienia,

      b) odkupionych,

      c) pozostałych po zakończeniu odkupywania praw uczestnictwa;

    3) wartość przypadającą na prawo uczestnictwa, po której dokonano odkupienia praw uczestnictwa;

    4) w przypadku gdy dokonywana była redukcja liczby odkupionych praw uczestnictwa w stosunku do liczby praw uczestnictwa, będących przedmiotem złożonych żądań odkupienia - uzasadnienie przyczyn oraz wskazanie podstawy do dokonania redukcji liczby odkupionych praw uczestnictwa w stosunku do liczby praw uczestnictwa zgłoszonych do odkupienia.

§ 52. W przypadku, o którym mowa w § 47 pkt 5, raport bieżący zawiera:

    1) planowaną datę dokonania wypłaty dochodów;

    2) określenie kwoty przeznaczonej na wypłatę;

    3) podstawę prawną oraz uzasadnienie podjęcia decyzji o wypłacie dochodów.

§ 53. W przypadku, o którym mowa w § 47 pkt 6, raport bieżący zawiera:

    1) datę dokonania wypłaty dochodów;

    2) określenie łącznej kwoty podlegającej wypłacie oraz kwoty podlegającej wypłacie przypadającej na prawo uczestnictwa;

    3) określenie procentowego udziału wypłaconej kwoty w wartości aktywów oraz wartości aktywów netto alternatywnej spółki inwestycyjnej;

    4) opis wpływu dokonania wypłaty na wartość aktywów, wartość aktywów netto oraz wartość aktywów netto przypadającą na prawo uczestnictwa;

    5) wskazanie źródeł, z których pochodziły środki przeznaczone na dokonaną wypłatę dochodów.

§ 54. W przypadku raportu, o którym mowa w § 47 pkt 7, raport bieżący zawiera:

    1) datę wypowiedzenia umowy;

    2) przewidywany termin rozwiązania umowy;

    3) przyczyny wypowiedzenia umowy przez alternatywną spółkę inwestycyjną albo przez depozytariusza.

§ 55. 1. Emitent będący bankiem w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876, z późn. zm.) przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje, o których mowa w § 5 i § 16-19, oraz informacje o podjętych przez właściwy organ nadzoru decyzjach dotyczących:

    1) ustanowienia kuratora nadzorującego wykonanie programu naprawczego;

    2) ustanowienia, na czas postępowania naprawczego, zarządu komisarycznego.

2. W przypadku ustanowienia zarządu komisarycznego obowiązki określone w rozporządzeniu wykonuje ten zarząd.

§ 56. 1. Emitent będący zakładem ubezpieczeń w rozumieniu ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje, o których mowa w § 5 i § 16-19, oraz informacje o:

    1) ustanowieniu u emitenta zarządu komisarycznego;

    2) zawarciu przez emitenta z innym zakładem ubezpieczeń umowy o przeniesienie portfela ubezpieczeń oraz o zatwierdzeniu tej umowy przez właściwy organ nadzoru.

2. W przypadku ustanowienia zarządu komisarycznego obowiązki określone w rozporządzeniu wykonuje ten zarząd.

§ 57. 1. Emitent będący zakładem reasekuracji w rozumieniu ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje, o których mowa w § 5 i § 16-19, oraz informacje o:

    1) ustanowieniu u emitenta zarządu komisarycznego;

    2) zawarciu przez emitenta z innym zakładem reasekuracji lub zakładem ubezpieczeń umowy o przeniesienie portfela reasekuracji oraz o zatwierdzeniu tej umowy przez właściwy organ nadzoru.

2. W przypadku ustanowienia zarządu komisarycznego obowiązki określone w rozporządzeniu wykonuje ten zarząd.

§ 58. 1. Emitent będący jednostką samorządu terytorialnego przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje:

    1) wskazane w § 5 pkt 3-5 oraz § 20 i § 21;

    2) o zniesieniu jednostki samorządu terytorialnego, poręczającej za zobowiązania wynikające z obligacji, z podaniem podmiotu, który przejął ciążące na niej zobowiązania z tytułu poręczenia;

    3) o uchwaleniu budżetu z określeniem ogólnej sumy dochodów i planowanych wydatków emitenta oraz o sposobie pokrycia deficytu budżetowego lub o nieuchwaleniu budżetu w terminie do dnia 30 kwietnia danego roku budżetowego, z określeniem skutków tego zdarzenia dla jednostki samorządu terytorialnego.

2. W przypadku ustanowienia zarządu komisarycznego obowiązki określone w rozporządzeniu wykonuje komisarz rządowy.

§ 59. 1. Emitent będący międzynarodową instytucją publiczną, do której należy co najmniej jedno państwo członkowskie, lub bankiem hipotecznym emitującym wyłącznie listy zastawne przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje określone w § 16 i § 17.

2. Emitent będący bankiem hipotecznym emitującym listy zastawne dodatkowo przekazuje, w formie raportu bieżącego, informacje o:

    1) łącznej kwocie nominalnych wartości wyemitowanych listów zastawnych, jakie znajdowały się w obrocie na ostatni dzień roku obrotowego;

    2) jego łącznej kwocie wierzytelności i środków wpisanych do rejestru zabezpieczenia listów zastawnych, według stanu na ostatni dzień roku obrotowego.

3. Informacje, o których mowa w ust. 2, emitent będący bankiem hipotecznym przekazuje do publicznej wiadomości w dniu ich przekazania do ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60