Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

30 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija termin złożenia do US zeznań za 2023 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Obrót instrumentami finansowymi »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 8.08.2013 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 8.08.2013 r. w sprawie szczegółowych warunków, jakim powinno odpowiadać memorandum informacyjne sporządzone w związku z ofertą publiczną lub ubieganiem się o dopuszczenie instrumentów finansowych do obrotu na rynku regulowanym

 Dz. U. z 2013 r. poz. 988
Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 2.07.2020 r.
Rozdział 2

Memorandum, o którym mowa w art. 38b ust. 1 ustawy

§ 7. Memorandum składa się z następujących części:

    1) wstępu;

    2) rozdziałów:

      a) "Czynniki ryzyka",

      b) "Osoby odpowiedzialne za informacje zawarte w memorandum",

      c) "Dane o emisji lub akcjach własnych emitenta",

      d) "Dane o emitencie",

      e) "Definicje i objaśnienia skrótów".

§ 8. We wstępie zamieszcza się co najmniej:

    1) tytuł "Memorandum informacyjne";

    2) nazwę (firmę) i siedzibę emitenta;

    3) liczbę, rodzaj, jednostkową wartość nominalną i oznaczenie emisji akcji oferowanych w trybie oferty publicznej;

    4) liczbę, rodzaj, jednostkową wartość nominalną i oznaczenie emisji akcji, które mają być przedmiotem dopuszczenia do obrotu na rynku regulowanym;

    5) wskazanie daty zatwierdzenia memorandum przez Komisję;

    6) wskazanie nazwy (firmy) i siedziby podmiotu oferującego;

    7) wskazanie rynku regulowanego, na który emitent planuje wprowadzić akcje, których dotyczy memorandum, ze wskazaniem planowanego terminu rozpoczęcia obrotu;

    8) datę ważności memorandum oraz tryb, w jakim informacje o zmianie danych zawartych w memorandum, w okresie jego ważności, będą podawane do publicznej wiadomości;

    9) spis treści zawierający listę podstawowych rozdziałów i punktów memorandum, ze wskazaniem numeru strony.

§ 9. W rozdziale "Czynniki ryzyka" zamieszcza się informacje o czynnikach powodujących ryzyko dla nabywcy akcji, a w szczególności czynnikach związanych z sytuacją finansową emitenta, jego grupy kapitałowej i z jego otoczeniem, oraz innych czynnikach istotnych dla oceny emisji akcji i związanego z nią ryzyka.

§ 10. W rozdziale "Osoby odpowiedzialne za informacje zawarte w memorandum" zamieszcza się:

    1) wskazanie wszystkich osób odpowiedzialnych za informacje zamieszczone w memorandum lub, jeżeli ma to miejsce, za jego określone części, ze wskazaniem tych części, za które poszczególne osoby odpowiadają; w przypadku osób fizycznych, w tym członków organów administracyjnych, zarządzających i nadzorczych emitenta, należy podać imię i nazwisko tej osoby oraz zajmowane stanowisko; w przypadku osób prawnych należy podać firmę i siedzibę;

    2) oświadczenie osób odpowiedzialnych za informacje zawarte w memorandum stwierdzające, że zgodnie z ich najlepszą wiedzą i przy dołożeniu należytej staranności, by zapewnić taki stan, informacje zawarte w memorandum są prawdziwe, rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym i że w memorandum nie pominięto niczego, co mogłoby wpływać na jego znaczenie, lub - w zależności od przypadku - oświadczenie osób odpowiedzialnych za informacje zawarte w określonych częściach memorandum stwierdzające, że zgodnie z ich najlepszą wiedzą i przy dołożeniu należytej staranności, by zapewnić taki stan, informacje zawarte w częściach memorandum, za które osoby te są odpowiedzialne, są prawdziwe, rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym i że nie pominięto niczego, co mogłoby wpływać na ich znaczenie.

§ 11. W rozdziale "Dane o emisji lub akcjach własnych emitenta" zamieszcza się co najmniej:

    1) szczegółowe określenie rodzajów, liczby oraz łącznej wartości akcji emitowanych lub akcji własnych emitenta z wyszczególnieniem rodzajów uprzywilejowania oraz wszelkich ograniczeń co do przenoszenia praw z akcji;

    2) łączne i w podziale na tytuły określenie kosztów, jakie zostały zaliczone do szacunkowych kosztów emisji lub kosztów związanych z nabyciem lub objęciem akcji własnych i kosztów ich wydania;

    3) wskazanie praw z oferowanych akcji, sposobu ich wykonywania oraz podmiotów pośredniczących w wykonywaniu tych praw, w tym w wypłacie przez emitenta świadczeń pieniężnych, a także zakresu odpowiedzialności tych podmiotów wobec emitenta;

    4) określenie podstawowych zasad polityki emitenta co do wypłaty dywidendy w przyszłości;

    5) informacje o zasadach opodatkowania dochodów związanych z posiadaniem i obrotem akcjami, w tym wskazanie płatnika podatku.

§ 12. W rozdziale "Dane o emitencie" zamieszcza się co najmniej:

    1) wskazanie czasu trwania emitenta, jeżeli jest oznaczony;

    2) wskazanie przepisów prawa, na podstawie których został utworzony emitent;

    3) wskazanie sądu, który wydał postanowienie o wpisie do właściwego rejestru, a w przypadku gdy emitent jest podmiotem, którego utworzenie wymagało uzyskania zezwolenia - przedmiot i numer zezwolenia, ze wskazaniem organu, który je wydał;

    4) krótki opis historii emitenta;

    5) określenie rodzajów i wartości kapitałów (funduszy) własnych emitenta oraz zasad ich tworzenia;

    6) informacje o nieopłaconej części kapitału zakładowego;

    7) informacje o przewidywanych zmianach kapitału zakładowego w wyniku realizacji przez obligatariuszy uprawnień z obligacji zamiennych lub z obligacji dających pierwszeństwo do objęcia w przyszłości nowych emisji akcji, ze wskazaniem wartości warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego oraz terminu wygaśnięcia praw obligatariuszy do nabycia tych akcji;

    8) wskazanie liczby akcji i wartości kapitału zakładowego, o które - na podstawie statutu przewidującego upoważnienie zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego, w granicach kapitału docelowego - może być podwyższony kapitał zakładowy, jak również liczby akcji i wartości kapitału zakładowego, o które w dacie aktualizacji memorandum może być jeszcze podwyższony kapitał zakładowy w tym trybie;

    9) wskazanie, na jakich rynkach papierów wartościowych są lub były notowane papiery wartościowe emitenta lub wystawiane w związku z nimi kwity depozytowe;

    10) podstawowe informacje o powiązaniach organizacyjnych lub kapitałowych emitenta mających istotny wpływ na jego działalność, ze wskazaniem istotnych jednostek jego grupy kapitałowej, z podaniem w stosunku do każdej z nich co najmniej nazwy (firmy), formy prawnej, siedziby, przedmiotu działalności i udziału emitenta w kapitale zakładowym i ogólnej liczbie głosów;

    11) opis i główne czynniki charakteryzujące podstawowe obszary działalności oraz rodzaj prowadzonej przez emitenta działalności operacyjnej wraz ze wskazaniem głównych kategorii sprzedawanych produktów lub świadczonych usług, za każdy rok obrotowy okresu objętego sprawozdaniami finansowymi załączonymi do planu połączenia albo podziału;

    12) opis głównych rynków, na których emitent prowadzi swoją działalność, wraz z podziałem przychodów ze sprzedaży na rodzaje działalności i rynki geograficzne za każdy rok obrotowy okresu objętego historycznymi informacjami finansowymi;

    13) podstawowe informacje dotyczące uzależnienia emitenta od patentów lub licencji, umów przemysłowych, handlowych lub finansowych albo od nowych procesów produkcyjnych, jeżeli jest to istotne z punktu widzenia działalności lub rentowności emitenta;

    14) opis głównych inwestycji krajowych i zagranicznych emitenta, w tym inwestycji kapitałowych;

    15) informacje o wszczętych wobec emitenta postępowaniach: upadłościowym, układowym, ugodowym, arbitrażowym, egzekucyjnym lub likwidacyjnym - jeżeli wynik tych postępowań ma lub może mieć istotne znaczenie dla działalności emitenta;

    16) informację o wszystkich innych postępowaniach przed organami administracji publicznej, postępowaniach sądowych lub arbitrażowych, w tym o postępowaniach w toku, za okres obejmujący co najmniej ostatnie 12 miesięcy, lub takimi, które mogą wystąpić według wiedzy emitenta, a które to postępowania mogły mieć lub miały w niedawnej przeszłości albo mogą mieć istotny wpływ na sytuację finansową emitenta, albo stosowną informację o braku takich postępowań;

    17) zobowiązania emitenta, w szczególności kształtujące jego sytuację ekonomiczną i finansową, które mogą istotnie wpłynąć na możliwość realizacji przez nabywców akcji uprawnień w nich inkorporowanych;

    18) informacje o nietypowych zdarzeniach mających wpływ na wyniki z działalności gospodarczej, za okres objęty sprawozdaniem finansowym lub skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym, zamieszczonymi w memorandum;

    19) wskazanie wszelkich istotnych zmian w sytuacji finansowej i majątkowej emitenta i jego grupy kapitałowej oraz innych informacji istotnych dla ich oceny, które powstały po sporządzeniu ostatniego sprawozdania finansowego;

    20) w przypadku zamieszczenia w memorandum prognozy wyników finansowych emitenta lub jego grupy kapitałowej należy zamieścić następujące informacje:

      a) prognozowane wyniki,

      b) okres, którego prognoza dotyczy,

      c) podstawy i istotne założenia tej prognozy,

      d) sposób monitorowania przez emitenta możliwości realizacji prognozowanych wyników,

      e) okresy, w jakich emitent będzie dokonywał oceny możliwości realizacji prognozowanych wyników oraz ewentualnej korekty prezentowanej prognozy, wraz ze wskazaniem zastosowanych kryteriów tej oceny,

      f) opinię biegłego rewidenta o kompletności i rzetelności przyjętych przez emitenta podstaw i istotnych założeń prognozy wyników finansowych, w przypadku jej sporządzenia, albo informacje o niepoddaniu prognozy ocenie biegłego rewidenta, albo raport podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych stwierdzający, czy prognozy wyników finansowych zostały właściwie zestawione na podstawie przedstawionych przez emitenta podstaw i założeń oraz czy zastosowane do sporządzenia prognozy wyników finansowych zasady (polityka) rachunkowości są zgodne z zasadami (polityką) rachunkowości stosowanymi przez emitenta, albo informację o niepoddaniu prognozy ocenie biegłego rewidenta;

    21) w odniesieniu do osób zarządzających i osób nadzorujących przedsiębiorstwo emitenta:

      a) imię, nazwisko, adres, wiek, zajmowane stanowisko oraz termin upływu kadencji, na jaką zostali powołani,

      b) istotne informacje o wykształceniu, kwalifikacjach i zajmowanych wcześniej stanowiskach,

      c) wskazanie, czy osoby te pełniły w okresie ostatnich 5 lat funkcje osób nadzorujących lub zarządzających w podmiotach, które w okresie kadencji tych osób znalazły się w stanie upadłości,

      d) informacje o wpisie dotyczącym osoby zarządzającej lub nadzorującej zamieszczonym w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS, lub o wpisie do równoważnego mu rejestru prowadzonego na podstawie przepisów prawa państwa innego niż Rzeczpospolita Polska,

      e) informacje o pozbawieniu osób zarządzających lub nadzorujących przez sąd upadłościowy prawa prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek oraz pełnienia funkcji członka rady nadzorczej, reprezentanta lub pełnomocnika w spółce handlowej, przedsiębiorstwie państwowym, spółdzielni, fundacji lub stowarzyszeniu oraz o skazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwa określone w przepisach rozdziałów XXXIII-XXXVII Kodeksu karnego oraz art. 587, 590 i 591 Kodeksu spółek handlowych lub o równoważnych zdarzeniach, które miały miejsce na podstawie przepisów prawa państwa innego niż Rzeczpospolita Polska,

      f) informacje o toczących się lub zakończonych w okresie ostatnich 2 lat postępowaniach cywilnych, karnych, administracyjnych i karnych skarbowych dotyczących osób zarządzających emitenta i nadzorujących emitenta, jeżeli wynik tych postępowań ma lub może mieć znaczenie dla działalności emitenta;

    22) dane o strukturze akcjonariatu emitenta, ze wskazaniem akcjonariuszy posiadających co najmniej 5% głosów na walnym zgromadzeniu, z uwzględnieniem podmiotów, o których mowa w art. 87 ust. 1 pkt 5 ustawy, wraz z informacjami o toczących się lub zakończonych w okresie ostatnich 2 lat postępowaniach cywilnych, karnych, administracyjnych i karnych skarbowych dotyczących osób fizycznych posiadających ponad 10% głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy emitenta, jeżeli wynik tych postępowań ma lub może mieć znaczenie dla działalności emitenta;

    23) szczegóły transakcji z podmiotami powiązanymi, w rozumieniu standardów przyjętych zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1606/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 lipca 2002 r. w sprawie stosowania międzynarodowych standardów rachunkowości (Dz. Urz. WE L 243 z 11.09.2002, str. 1; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 29, str. 609, z późn. zm.), zawartych przez emitenta w okresie objętym sprawozdaniami finansowymi załączonymi do planu połączenia albo podziału oraz do daty zatwierdzenia memorandum, zgodnie z odpowiednimi standardami przyjętymi zgodnie z tym rozporządzeniem, jeżeli mają zastosowanie; jeżeli emitenta nie obowiązują takie standardy, należy ujawnić następujące informacje:

      a) charakter i zakres wszystkich transakcji, które -jako pojedyncza transakcja lub łącznie - mają istotne znaczenie dla emitenta; w przypadku gdy transakcje takie nie zostały zawarte na zasadach rynkowych, należy przedstawić wyjaśnienie przyczyn, dla których transakcje takie nie zostały zawarte na takich zasadach; w przypadku nieuregulowanych kredytów, włącznie z gwarancjami wszelkiego rodzaju, należy podać kwotę pozostałą do spłaty,

      b) wartość lub udział procentowy, jaki stanowią transakcje z podmiotami powiązanymi w obrotach emitenta.

§ 13. 1. W rozdziale "Dane o emitencie" zamieszcza się również informacje finansowe pro forma w przypadku znaczącej zmiany brutto sytuacji emitenta w związku z konkretną transakcją, jak np. zmiany o ponad 25% jednego lub większej liczby wskaźników wielkości przedsiębiorstwa emitenta, z wyjątkiem sytuacji, w których stosuje się metodę łączenia udziałów.

2. W informacji finansowej pro forma należy opisać, jak transakcja wpłynęłaby na aktywa i pasywa oraz zyski emitenta, gdyby została przeprowadzona na początku okresu sprawozdawczego lub w dniu bilansowym.

3. Informacje finansowe pro forma powinny zawierać opis transakcji, zaangażowanych w nią przedsiębiorców lub podmiotów oraz okres, do którego się odnoszą, a ponadto wyraźnie stwierdzać:

    1) cel, dla którego zostały sporządzone;

    2) że zostały przygotowane wyłącznie w celach ilustracyjnych;

    3) że z uwagi na ich charakter dotyczą sytuacji hipotetycznej, a tym samym nie przedstawiają rzeczywistej sytuacji finansowej ani wyników spółki.

4. W celu przedstawienia informacji finansowych pro forma można zamieścić bilans, rachunek zysków i strat wraz z notami objaśniającymi, w zależności od okoliczności.

5. Informacje finansowe pro forma należy przedstawić w formie kolumn zawierających:

    1) nieskorygowane informacje finansowe;

    2) korekty pro forma;

    3) wynikające z nich informacje finansowe pro forma w ostatniej kolumnie.

6. Należy wskazać źródła informacji finansowych pro forma oraz, w stosownych przypadkach, zamieścić w memorandum sprawozdania finansowe nabytych przedsiębiorstw lub podmiotów.

7. Informacje finansowe pro forma należy przygotować zgodnie z zasadami rachunkowości przyjętymi przez emitenta w stosunku do ostatniego lub następnego sprawozdania finansowego oraz wskazać:

    1) podstawę, w oparciu o którą zostały sporządzone informacje finansowe pro forma;

    2) źródło wszystkich elementów danych i korekt.

8. Informacje finansowe pro forma mogą być publikowane wyłącznie w odniesieniu do:

    1) bieżącego okresu obrotowego;

    2) ostatniego zakończonego okresu obrotowego;

    3) ostatniego śródrocznego okresu, za który zostały lub zostaną opublikowane, lub są publikowane w tym samym dokumencie stosowne informacje nieskorygowane.

9. Korekty pro forma odnoszące się do informacji finansowych pro forma powinny być:

    1) jasno wskazane i wyjaśnione;

    2) bezpośrednio związane z transakcją;

    3) możliwe do udowodnienia.

10. W przypadku rachunku zysków i strat pro forma lub rachunku przepływów pieniężnych pro forma należy jasno określić, które z nich będą miały dalszy wpływ na emitenta, a które nie.

11. Raport przygotowany przez niezależnego księgowego lub biegłego rewidenta powinien stwierdzać, że ich zdaniem:

    1) informacje finansowe pro forma zostały właściwie opracowane na wskazanej podstawie;

    2) podstawa ta jest spójna z zasadami rachunkowości emitenta.

§ 14. 1. W przypadku gdy emitent ma złożoną historię finansową lub poczynił znaczące zobowiązania finansowe, w wyniku czego konieczne jest włączenie do memorandum określonych informacji finansowych dotyczących jednostki innej niż emitent celem spełnienia wymogu określonego w § 3 ust. 1, informacje te uznawane są za informacje finansowe dotyczące emitenta.

2. Emitentem o złożonej historii finansowej jest podmiot, w przypadku gdy:

    1) w momencie sporządzenia memorandum jego sprawozdania finansowe niedokładnie przedstawiają sytuację całej zorganizowanej działalności gospodarczej emitenta,

    2) niedokładność ta wpływa na możliwość dokonania przez inwestorów przemyślanej oceny co do nabycia akcji emitenta oraz

    3) informacje dotyczące zorganizowanej działalności gospodarczej emitenta, które są niezbędne dla dokonania przez inwestorów takiej oceny, zawarte są w informacjach finansowych innej jednostki.

3. Emitent poczynił znaczące zobowiązania finansowe, jeżeli zawarł wiążące porozumienie w sprawie dokonania transakcji, której dokonanie prawdopodobnie spowoduje znaczącą zmianę brutto, tj. o więcej niż 25% w odniesieniu do przynajmniej jednego wskaźnika wielkości zorganizowanej działalności gospodarczej emitenta. Fakt, że takie porozumienie uzależnia dokonanie transakcji od spełnienia określonych warunków, w tym uzyskania zgody organu regulacyjnego, nie stanowi przeszkody dla uznania porozumienia za wiążące, jeżeli spełnienie tych warunków jest uprawdopodobnione. W szczególności porozumienie jest uznawane za wiążące, jeżeli uzależnia dokonanie transakcji od wyniku oferty akcji, których dotyczy memorandum.

4. Informacje finansowe, o których mowa w ust. 1, mogą obejmować informacje pro forma przygotowane zgodnie z § 13. W tym przypadku, jeżeli emitent poczynił znaczące zobowiązania finansowe, te informacje pro forma muszą przedstawiać przewidywane skutki transakcji, do której zobowiązał się emitent, a odniesienia do terminu "transakcja" w § 13 należy rozumieć odpowiednio.

5. Do zakresu informacji finansowych, o których mowa w ust. 1, oraz stosowanych do nich zasad rachunkowości i badania sprawozdań finansowych stosuje się odpowiednio przepisy pkt 20.1 załącznika I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 809/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie implementacji dyrektywy 2003/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady odnośnie informacji zamieszczanych w prospekcie emisyjnym, formy prospektu emisyjnego, zamieszczania informacji poprzez odwołania, publikacji prospektu emisyjnego oraz rozpowszechniania informacji o charakterze reklamowym (Dz. Urz. UE L 149 z 30.04.2004, str. 1, z późn. zm.).

6. Wykonując obowiązek, o którym mowa w ust. 1, emitent powinien uwzględnić:

    1) charakter i zakres informacji zawartych już w memorandum oraz istniejące informacje finansowe odnoszące się do jednostki innej niż emitent, których forma umożliwia włączenie ich do memorandum bez modyfikacji;

    2) okoliczności danego przypadku, w tym gospodarczą istotę transakcji, w wyniku których emitent nabył lub zbył zorganizowaną działalność gospodarczą lub jej część, jak również szczególny rodzaj tej zorganizowanej działalności;

    3) możliwości uzyskania informacji finansowych dotyczących innej jednostki bez nadmiernych nakładów.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60