Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Obrót instrumentami finansowymi »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5.02.2010 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5.02.2010 r. w sprawie zakresu, trybu i formy oraz terminów przekazywania informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze

 Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
Wyświetl wcześniejsze wersje
Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 4.04.2019 r.
Zmiany, które wchodzą w życie w wybranej wersji czasowej - zaznaczono kolorem
Załącznik nr 2

Półroczne sprawozdanie z działalności oraz z funkcjonowania systemu nadzoru zgodności działalności z prawem oraz systemu kontroli wewnętrznej banku powierniczego (PRN-02)

WZÓR

PÓŁROCZNE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ORAZ Z FUNKCJONOWANIA SYSTEMU NADZORU ZGODNOŚCI DZIAŁALNOŚCI Z PRAWEM ORAZ SYSTEMU KONTROLI WEWNĘTRZNEJ BANKU POWIERNICZEGO (PRN-02)

Okres sprawozdawczy: od...............do...................

1. Podstawowe informacje o banku powierniczym

1.1. Podać liczbę pracowników zatrudnionych w jednostce organizacyjnej banku powierniczego prowadzącej rachunki papierów wartościowych (zwanej dalej "jednostką banku") na początku i końcu okresu sprawozdawczego.

1.2. Podać listę pracowników jednostki banku, z którymi w okresie sprawozdawczym rozwiązano umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika, wraz z uzasadnieniem faktycznych podstaw rozwiązania umowy.

imię i nazwisko....................................

pełniona funkcja...................................

data...............................................

faktyczne podstawy rozwiązania umowy...............

2. Komórka do spraw zgodności działalności z prawem

2.1. Podać skład osobowy komórki do spraw zgodności działalności z prawem, z wyodrębnieniem osoby pełniącej funkcję inspektora nadzoru według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.

2.2. Podać liczbę, przedmiot, miejsce i daty kontroli przeprowadzonych w okresie sprawozdawczym przez komórkę do spraw zgodności działalności z prawem, jak również dane dotyczące naruszeń przepisów prawa regulujących prowadzenie działalności powierniczej stwierdzonych w toku kontroli.

3. Komórka kontroli wewnętrznej, o ile została utworzona w ramach systemu kontroli wewnętrznej

3.1. Podać skład osobowy komórki kontroli wewnętrznej z wyodrębnieniem osoby kierującej komórką kontroli wewnętrznej, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.

3.2. Podać liczbę, przedmiot, miejsce i daty kontroli przeprowadzonych w okresie sprawozdawczym przez komórkę kontroli wewnętrznej, jak również dane dotyczące naruszeń przepisów prawa regulujących prowadzenie działalności powierniczej stwierdzonych w toku kontroli.

4. Podać liczbę skarg na działalność jednostki banku złożonych w okresie sprawozdawczym.

5. Organizacja, sposób przeprowadzania i kontrola operacji dokonywanych bezpośrednio z klientami

5.1. Podać listę osób upoważnionych do zawierania z klientami umów prowadzenia rachunku papierów wartościowych według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.

6. Ewidencja papierów wartościowych

6.1. Wskazać osobę bezpośrednio nadzorującą w okresie sprawozdawczym prowadzenie ewidencji papierów wartościowych w jednostce banku, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.

7. Zasady postępowania z informacjami poufnymi lub stanowiącymi tajemnicę zawodową

7.1. Podać stosowane w okresie sprawozdawczym sposoby zabezpieczenia systemów informatycznych lub systemów przetwarzania danych jednostki banku przed dostępem do nich osób nieupoważnionych. W następnych sprawozdaniach podać ewentualne zmiany w sposobach zabezpieczenia.

7.2. Podać, ile razy w okresie sprawozdawczym pracownicy zgłaszali inspektorowi nadzoru fakt utraty dokumentu, projektu dokumentu, jego kopii lub innego nośnika informacji, zawierającego informację poufną lub tajemnicę zawodową. Wskazać wyniki postępowania wyjaśniającego.

7.3. Podać listę pracowników jednostki banku, którzy w okresie sprawozdawczym posiadali rachunek papierów wartościowych w jednostce banku.

imię i nazwisko....................................

pełniona funkcja...................................

8. Zabezpieczenie i archiwizacja dokumentów związanych z prowadzoną działalnością jednostki banku

8.1. Wskazać miejsca, adresy i rodzaje archiwów, a także osoby odpowiedzialne za prowadzenie archiwów.

9. Oprogramowanie eksploatowane w jednostce banku

9.1. Wymienić rodzaj i wersje oprogramowania eksploatowanego w okresie sprawozdawczym w jednostce banku służącego do ewidencjonowania papierów wartościowych.

9.2. Wskazać osobę bezpośrednio nadzorującą w okresie sprawozdawczym pracę zespołu informatyków w jednostce banku, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.

9.3. Wskazać administratora sieci informatycznej w jednostce banku w okresie sprawozdawczym, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.

9.4. Czy w okresie sprawozdawczym doszło do awarii w systemach informatycznych jednostki banku? Jeśli tak - podać datę, opisać przyczyny i skutki tej awarii oraz działania podjęte w celu zapobieżenia takim awariom w przyszłości.

Podpisy osób sporządzających i zatwierdzających sprawozdanie.

Wzór tabeli

1 2 3 4 5 6
Lp. Imię Nazwisko Pełniona funkcja Wskazać, czy osoba wykonuje w podmiocie składającym sprawozdanie jedno z zadań:
pełni funkcję inspektora nadzoru [IN] (pkt 2.1),
wchodzi w skład komórki do spraw zgodności działalności z prawem [KZDP](pkt 2.1),
pełni funkcję kierownika komórki kontroli wewnętrznej [KKKW] (pkt 3.1),
wchodzi w skład komórki kontroli wewnętrznej [KKW] (pkt 3.1),
bezpośrednio nadzoruje prowadzenie ewidencji papierów wartościowych [NEPW](pkt 6.1),
nadzoruje pracę zespołu informatyków [NZI](pkt 9.2),
administruje siecią informatyczną [ASI] (pkt 9.3)
Upoważnienie do zawierania z klientami umów prowadzenia rachunków papierów wartościowych [T/N] (pkt 5.1)
           
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60