Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

30 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija termin złożenia do US zeznań za 2023 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Obrót instrumentami finansowymi »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5.02.2010 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5.02.2010 r. w sprawie zakresu, trybu i formy oraz terminów przekazywania informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze

 Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
Wyświetl wcześniejsze wersje
Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 4.04.2019 r.
Zmiany, które wchodzą w życie w wybranej wersji czasowej - zaznaczono kolorem
Załącznik nr 1

Półroczne sprawozdanie z działalności oraz z funkcjonowania systemu nadzoru zgodności działalności z prawem oraz systemu kontroli wewnętrznej podmiotu prowadzącego działalność maklerską (PRN-01)

WZÓR

PÓŁROCZNE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ORAZ Z FUNKCJONOWANIA SYSTEMU NADZORU ZGODNOŚCI DZIAŁALNOŚCI Z PRAWEM ORAZ SYSTEMU KONTROLI WEWNĘTRZNEJ PODMIOTU PROWADZĄCEGO DZIAŁALNOŚĆ MAKLERSKĄ (PRN-01)

Okres sprawozdawczy: od...............do.....................

1. Podstawowe informacje o podmiocie prowadzącym działalność maklerską

1.1. Podać liczbę pracowników, z wyszczególnieniem liczby maklerów papierów wartościowych, doradców inwestycyjnych oraz maklerów giełd towarowych, zatrudnionych w podmiocie prowadzącym działalność maklerską na początku i na końcu okresu sprawozdawczego.

1.2. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską, z którymi w okresie sprawozdawczym rozwiązano umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika, wraz z uzasadnieniem faktycznych podstaw rozwiązania umowy.

imię i nazwisko.........................................................

pełniona funkcja........................................................

data ...................................................................

faktyczne podstawy rozwiązania umowy....................................

1.3. Podać listę punktów obsługi klientów, punktów przyjmowania zleceń oraz wykonywania czynności określonych w art. 113 ustawy według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, wraz ze zmianami w liczbie punktów obsługi klienta w okresie sprawozdawczym.

1.4. Podać listę jednostek organizacyjnych (w tym punktów obsługi klientów oraz punktów przyjmowania zleceń), w których zatrudniony był co najmniej jeden makler papierów wartościowych, doradca inwestycyjny lub makler giełd towarowych, wraz z imionami i nazwiskami zatrudnionych maklerów lub doradców, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego wraz ze zmianami w stanie tego zatrudnienia w okresie sprawozdawczym.

2. Komórka do spraw zgodności działalności z prawem

2.1. Podać skład osobowy komórki do spraw zgodności działalności z prawem, z wyodrębnieniem osoby pełniącej funkcję inspektora nadzoru, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 1.

2.2. Podać liczbę, przedmiot, miejsce i daty kontroli przeprowadzonych w okresie sprawozdawczym przez komórkę do spraw zgodności działalności z prawem, jak również dane dotyczące naruszeń przepisów prawa regulujących prowadzenie działalności maklerskiej stwierdzonych w toku kontroli.

3. Komórka kontroli wewnętrznej, o ile została utworzona w ramach systemu kontroli wewnętrznej

3.1. Podać skład osobowy komórki kontroli wewnętrznej, z wyodrębnieniem osoby kierującej komórką kontroli wewnętrznej, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 1.

3.2. Podać liczbę, przedmiot, miejsce i daty kontroli przeprowadzonych w okresie sprawozdawczym przez komórkę kontroli wewnętrznej, jak również dane dotyczące naruszeń przepisów prawa regulujących prowadzenie działalności maklerskiej stwierdzonych w toku kontroli.

4. Podać liczbę skarg na działalność podmiotu prowadzącego działalność maklerską złożonych w okresie sprawozdawczym.

5. Organizacja, sposób przeprowadzania i kontrola operacji dokonywanych bezpośrednio z klientami

5.1. Podać liczbę klientów, którzy w okresie sprawozdawczym posiadali zawarte umowy o wykonywanie zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych, na podstawie których mogli składać zlecenia kupna instrumentów finansowych bez posiadania całkowitego ani częściowego pokrycia na rachunku pieniężnym i bez stosowania zabezpieczeń.

5.2. Podać liczbę klientów, których prawo do składania zleceń kupna instrumentów finansowych bez całkowitego pokrycia było w okresie sprawozdawczym ograniczone na skutek niedokonania przez tych klientów zapłaty z tytułu zawartych transakcji.

5.3. Podać liczbę przypadków odnośnie do sytuacji określonej w pkt 5.2 dotyczących pracowników i członków organów oraz podmiotu prowadzącego działalność maklerską.

6. Organizacja, sposób przeprowadzania i kontrola operacji dokonywanych we własnym imieniu i na własny rachunek

6.1. Wskazać osoby upoważnione w okresie sprawozdawczym do nabywania lub sprzedaży instrumentów finansowych w imieniu i na rachunek podmiotu prowadzącego działalność maklerską, wraz z podaniem, od kiedy i do kiedy dana osoba posiadała upoważnienie, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 1, w podziale na:

    a) realizację zadań związanych z organizacją rynku:

      - animator rynku,

      - animator emitenta,

      - organizator rynku na CTO,

      - inne (w tym na rynkach regulowanych zorganizowanych w innym państwie),

    b) nabywanie lub zbywanie instrumentów finansowych na własny rachunek w celu realizacji umów o subemisje usługowe lub innych umów o podobnym charakterze,

    c) nabywanie lub zbywanie instrumentów finansowych na własny rachunek w celu realizacji umów o subemisje inwestycyjne lub innych umów o podobnym charakterze,

    d) nabywanie lub zbywanie instrumentów finansowych na własny rachunek,

    e) wykonywanie zleceń nabycia lub zbycia w sposób, o którym mowa w art. 73 ust. 2 ustawy.

6.2. W przypadku osób, które w okresie sprawozdawczym przestały pełnić funkcje określone w pkt 6.1, podać przyczyny zaprzestania wykonywania tej funkcji, o ile związane one były z działalnością, o której mowa w pkt 6.1.

7. Prowadzenie ksiąg rachunkowych i ewidencja papierów wartościowych

7.1. Podać w formie załącznika obowiązujący w okresie sprawozdawczym w podmiocie prowadzącym działalność maklerską zakładowy plan kont. W następnych sprawozdaniach podać ewentualne zmiany w zakładowym planie kont.

7.2. Wskazać osobę bezpośrednio nadzorującą w okresie sprawozdawczym prowadzenie ewidencji papierów wartościowych w podmiocie prowadzącym działalność maklerską, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 1.

8. Zasady postępowania z informacjami poufnymi lub stanowiącymi tajemnicę zawodową

8.1. Podać listę instrumentów finansowych, w stosunku do których podmiot prowadzący działalność maklerską wykonywał w okresie sprawozdawczym następujące funkcje:

    - podmiotu sporządzającego prospekt emisyjny,

    - podmiotu oferującego (organizator konsorcjum),

    - uczestnika konsorcjum,

    - subemitenta usługowego lub inną funkcję o podobnym charakterze,

    - subemitenta inwestycyjnego lub inną funkcję o podobnym charakterze.

8.2. Podać stosowane w okresie sprawozdawczym sposoby zabezpieczenia systemów informatycznych lub systemów przetwarzania danych podmiotu prowadzącego działalność maklerską przed dostępem do nich osób nieupoważnionych. W następnych sprawozdaniach podać ewentualne zmiany w sposobach zabezpieczenia.

8.3. Podać, ile razy w okresie sprawozdawczym pracownicy zgłaszali właściwej komórce wewnętrznej fakt utraty dokumentu, projektu dokumentu, jego kopii lub innego nośnika informacji, zawierającego informację poufną lub stanowiącą tajemnicę zawodową. Wskazać wyniki postępowania wyjaśniającego.

8.4. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską, którzy w okresie sprawozdawczym posiadali rachunek papierów wartościowych lub rachunek pieniężny w podmiocie prowadzącym działalność maklerską, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 2.

8.5. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską, którzy w okresie sprawozdawczym posiadali rachunek papierów wartościowych lub rachunek pieniężny prowadzony przez inny podmiot, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 2.

8.6. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską mających dostęp do informacji poufnych lub stanowiących tajemnicę zawodową, którzy ustanowili pełnomocnictwa do dysponowania swoim rachunkiem papierów wartościowych lub rachunkiem pieniężnym w podmiocie prowadzącym działalność maklerską, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 2.

8.7. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską mających dostęp do informacji poufnych lub stanowiących tajemnicę zawodową, którzy przyjęli pełnomocnictwo (z wyjątkiem pełnomocnictw służbowych, m.in. pełnomocnictw wynikających z umów o zarządzanie portfelami, w skład których wchodzi jeden lub większa liczba instrumentów finansowych) od klientów podmiotu prowadzącego działalność maklerską dotyczące złożenia zlecenia kupna lub sprzedaży instrumentów finansowych, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 2.

8.8. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską mających dostęp do informacji poufnych lub stanowiących tajemnicę zawodową, którzy przyjęli pełnomocnictwo (z wyjątkiem pełnomocnictw służbowych, m.in. pełnomocnictw wynikających z umów o zarządzanie portfelami, w skład których wchodzi jeden lub większa liczba instrumentów finansowych) od klientów innego podmiotu prowadzącego działalność maklerską dotyczące złożenia zlecenia kupna lub sprzedaży instrumentów finansowych, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 2.

9. Zabezpieczenie i archiwizacja dokumentów związanych z prowadzoną działalnością podmiotu prowadzącego działalność maklerską

9.1. Wskazać miejsca, adresy i rodzaje archiwów, a także osoby odpowiedzialne za prowadzenie archiwów.

10. Oprogramowanie eksploatowane w podmiocie prowadzącym działalność maklerską

10.1. Wymienić rodzaj i wersję oprogramowania eksploatowanego w okresie sprawozdawczym w podmiocie prowadzącym działalność maklerską służącego do zawierania, rozliczania i ewidencjonowania transakcji, z podziałem na poszczególne komórki organizacyjne podmiotu prowadzącego działalność maklerską.

10.2. Wskazać osobę bezpośrednio nadzorującą w okresie sprawozdawczym pracę zespołu informatyków w podmiocie prowadzącym działalność maklerską, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 1.

10.3. Wskazać administratora sieci informatycznej w podmiocie prowadzącym działalność maklerską w okresie sprawozdawczym.

imię i nazwisko ............................................

forma prawna zatrudnienia...................................

10.4. Czy w okresie sprawozdawczym doszło do awarii w systemach informatycznych podmiotu prowadzącego działalność maklerską? Jeśli tak - podać datę, opisać przyczyny i skutki tej awarii oraz działania podjęte w celu zapobieżenia takim awariom w przyszłości.

Podpisy osób sporządzających i zatwierdzających sprawozdanie.

Wzór tabeli nr 1

1 2 3 4 5 6 7 8
Lp. Imię Nazwisko Pełniona funkcja Wskazać, czy osoba wykonuje w podmiocie składającym sprawozdan ie jedno z zadań:
pełni funkcję inspektora nadzoru [IN] (pkt 2.l),
wchodzi w skład komórki do spraw zgodności działalności z prawem [KZDP](pkt 2.l),
pełni funkcję kierownika komórki kontroli wewnętrznej [KKKW] (pkt 3.l),
wchodzi w skład komórki kontroli wewnętrznej [KKW] (pkt 3.l),
bezpośrednio nadzoruje prowadzenie ewidencji papierów wartościowych [NEPW](pkt 7.2),
nadzoruje pracę zespołu informatyków [NZI] (pkt 10.2)
Upoważnienie do nabywania lub sprzedaży instrumentów finansowych w imieniu i na rachunek podmiotu składającego sprawozdanie [T/N] (pkt 6.1) Wskazać rodzaj działalności (z listy w pkt 6.1) i podać okres, w jakim osoba posiadała upoważnienie - jeżeli [T] w kolumnie nr 6 Rodzaj licencji [T/N]: maklera papierów wartościowych [MPW], doradcy inwestycyjnego [DI], maklera giełd towarowych [MGT](pkt 6.l)
               

Wzór tabeli nr 2

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Lp. Imię Naz-
wisko
Pełniona funkcja Dostęp do informacji poufnych lub tajemnicy zawodowej [T/N]
(pkt 8.6, 8.7 i 8.8)
Rachunek w podmiocie składa-
jącym sprawo-
zdanie [T/N]
(pkt 8.4)
Rachunek w innym podmiocie prowa-
dzącym działalność maklerską [T/N]
(pkt 8.5)
Pełno-
mocnik do własnego rachunku / rachunków pracownika w podmiocie składa-
jącym sprawoz-
danie [T/N] (pkt 8.6)
Liczba ustano-
wionych pełno-
mocników (pkt 8.6)
Imiona i nazwiska pełno-
mocników (pkt 8.6)
Przyjęcie pełno-
mocnictwa do rachunku od klienta podmiotu składa-
jącego sprawoz-
danie [T/N] (pkt 8.7)
Przyjęcie pełno-
mocnictwa od osoby posia-
dającej rachunek w innym podmiocie prowa-
dzącym działalność maklerską [T/N] (pkt 8.8)
                       
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60