Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5.02.2010 r. w sprawie zakresu, trybu i formy oraz terminów przekazywania informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności biur maklerskich
§ 52. Biuro maklerskie jest obowiązane dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności:
1) rozpoczęciu wykonywania przez biuro maklerskie poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej lub działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1a ustawy;
2) istotnym naruszeniu przez biuro maklerskie zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy;
3) złożeniu zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa w związku z działalnością prowadzoną przez biuro maklerskie;
4) zamiarze ograniczenia lub rezygnacji z prowadzonej działalności maklerskiej;
5) ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej banku, w ramach którego wyodrębnione jest biuro maklerskie, planu połączenia tego banku z innym bankiem lub instytucją kredytową;
6) ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej banku, w ramach którego wyodrębnione jest biuro maklerskie, planu podziału tego banku.
§ 53. W przypadku, o którym mowa w § 52 pkt 1, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1) datę rozpoczęcia wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia;
2) wskazanie, jakie czynności zostały podjęte w ramach posiadanego zezwolenia.
§ 54. W przypadku, o którym mowa w § 52 pkt 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1) datę naruszenia;
2) datę wykrycia naruszenia;
3) istotę naruszenia;
4) rodzaj kroków podjętych w związku z wykryciem naruszenia.
§ 55. W przypadku, o którym mowa w § 52 pkt 3, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię zawiadomienia.
§ 56. 1. W przypadku, o którym mowa w § 52 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1) przyczyny ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej;
2) datę walnego zgromadzenia, którego porządek obrad uwzględnia podjęcie uchwały w sprawie zmiany przedmiotu przedsiębiorstwa obejmującej ograniczenie lub rezygnację z działalności maklerskiej;
3) porządek obrad walnego zgromadzenia.
2. Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej.
3. Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej do raportu bieżącego należy dołączyć kopię tej uchwały.
4. W przypadku gdy decyzję podejmuje zarząd, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały zarządu.
§ 56a. W przypadku, o którym mowa w § 52 pkt 5, raport bieżący zawiera plan połączenia wraz z załącznikami.
§ 56b. W przypadku, o którym mowa w § 52 pkt 6, raport bieżący zawiera plan podziału wraz z załącznikami.