Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Obrót instrumentami finansowymi »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5.02.2010 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5.02.2010 r. w sprawie zakresu, trybu i formy oraz terminów przekazywania informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze

 Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
Wyświetl wcześniejsze wersje
Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 4.04.2019 r.
Zmiany, które wchodzą w życie w wybranej wersji czasowej - zaznaczono kolorem
Rozdział 2

Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności i sytuacji finansowej domów maklerskich

Istniejące wersje czasowe § 3
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 3. 1. Dom maklerski jest obowiązany dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:

    1) rozpoczęciu wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej lub działalności, o której mowa w art. 69a ust. 1 ustawy;

    2) utracie, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości;

    3) otrzymaniu przez dom maklerski od zakładu ubezpieczeń odszkodowania z tytułu szkody spowodowanej utratą, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości;

    4) podjęciu decyzji o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego;

    5) podjęciu decyzji o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego;

    6) wniesieniu do porządku obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia punktu dotyczącego podjęcia uchwały o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego oraz o podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w tej sprawie;

    7) wniesieniu do porządku obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia punktu dotyczącego podjęcia uchwały o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego oraz o podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w tej sprawie;

    8) podjęciu decyzji o zwołaniu zgromadzenia wspólników, w związku z wykazaniem w bilansie straty przewyższającej sumę kapitałów zapasowego i rezerwowych oraz połowy kapitału zakładowego, lub podjęciu decyzji o zwołaniu walnego zgromadzenia, w związku z wykazaniem w bilansie straty przewyższającej sumę kapitałów zapasowego i rezerwowych oraz jedną trzecią części kapitału zakładowego;

    9) złożeniu do sądu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego;

    10) złożeniu do sądu oświadczenia o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego;

    11) wystąpieniu przyczyny powodującej rozwiązanie spółki będącej domem maklerskim;

    12) otwarciu likwidacji;

    13) podjęciu uchwały o zamiarze połączenia z innym podmiotem;

    13a) podpisaniu uzgodnienia w sprawie planu połączenia domu maklerskiego z innym podmiotem;

    13b) ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej domu maklerskiego planu połączenia;

    14) podjęciu uchwały o połączeniu z innym podmiotem;

    15) podjęciu uchwały o zamiarze podziału domu maklerskiego;

    15a) podpisaniu uzgodnienia w sprawie planu podziału, w którym będzie uczestniczył dom maklerski;

    15b) ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej domu maklerskiego planu podziału;

    16) podjęciu uchwały o podziale domu maklerskiego;

    17) podjęciu uchwały o zamiarze przekształcenia domu maklerskiego w inną spółkę handlową;

    18) podjęciu uchwały o przekształceniu domu maklerskiego w inną spółkę handlową;

    19) podjęciu uchwały o zmianie w kapitałach własnych;

    20) podjęciu uchwały o emisji dłużnych papierów wartościowych;

    21) zawarciu umowy, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 648/2012 (Dz. Urz. UE L 176 z 27.06.2013, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 575/2013";

    22) (uchylony)

    23) zawarciu umowy z podmiotem uprawnionym dokonującym badania sprawozdań finansowych domu maklerskiego;

    24) wypowiedzeniu przez dom maklerski umowy o badanie sprawozdań finansowych domu maklerskiego z podmiotem uprawnionym dokonującym badania sprawozdań finansowych domu maklerskiego lub wypowiedzeniu umowy przez ten podmiot;

    25) zaciągnięciu kredytu lub pożyczki o wartości przekraczającej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego;

    26) zaciągnięciu kilku kredytów lub pożyczek o łącznej wartości przekraczającej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego;

    27) podjęciu przez organ zatwierdzający domu maklerskiego uchwały o zatwierdzeniu albo odrzuceniu sprawozdania finansowego domu maklerskiego za ubiegły rok obrotowy;

    28) istotnym naruszeniu przez dom maklerski zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy;

    29) naruszaniu wymogów w zakresie funduszy własnych, o których mowa w art. 92 ust. 1 lub art. 93 ust. 1 rozporządzenia 575/2013 lub w art. 110e ust. 2 ustawy, z uwzględnieniem środka nadzorczego w postaci dodatkowych wymogów w zakresie posiadania wyższych funduszy własnych, o których mowa w art. 110y ust. 3 ustawy, oraz buforów określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nadzorze makroostrożnościowym nad systemem finansowym i zarządzaniu kryzysowym w systemie finansowym (Dz. U. poz. 1513 oraz z 2016 r. poz. 996), zwanej dalej "ustawą o nadzorze makroostrożnościowym";

    30) złożeniu zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa w związku z prowadzoną działalnością maklerską;

    31) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego;

    32) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących wierzytelności domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego;

    33) rozpoczęciu i zakończeniu prowadzenia obsługi kasowej klientów przez dom maklerski;

    34) podjęciu przez organ zatwierdzający domu maklerskiego uchwały o zastosowaniu zaawansowanego modelu wyliczania wymogu kapitałowego z tytułu określonego rodzaju ryzyka;

    35) przekroczenia poziomu, o którym mowa w art. 94 ust. 1 lit. a rozporządzenia 575/2013, lub poziomu, o którym mowa w art. 94 ust. 1 lit. b rozporządzenia 575/2013, przez wielkość bilansowej i pozabilansowej działalności domu maklerskiego zaliczanej do portfela handlowego;

    36) przypadku niewywiązania się z zobowiązań strony wynikających z zawartej z domem maklerskim umowy z przyrzeczeniem odkupu oraz umowy pożyczki instrumentów finansowych;

    37) zamiarze ograniczenia lub rezygnacji z prowadzonej działalności maklerskiej;

    38) naruszaniu wymogów w zakresie funduszy własnych, o których mowa w art. 92 ust. 1 rozporządzenia 575/2013 lub w art. 110e ust. 2 ustawy, z uwzględnieniem środka nadzorczego w postaci dodatkowych wymogów w zakresie posiadania wyższych funduszy własnych, o których mowa w art. 110y ust. 3 ustawy, oraz buforów określonych w ustawie o nadzorze makroostrożnościowym na zasadzie skonsolidowanej;

    39) przekroczeniu limitu dużych ekspozycji;

    40) (uchylony)

    41) podjęciu przez wspólników, w przypadku domu maklerskiego w formie spółki osobowej, uchwały w sprawie powierzenia wspólnikowi prowadzenia spraw spółki lub w sprawie pozbawienia wspólnika prawa prowadzenia spraw spółki;

    42) odebraniu na mocy orzeczenia sądu wspólnikowi spółki osobowej będącej domem maklerskim prawa prowadzenia spraw spółki;

    43) podjęciu przez wspólników, w przypadku domu maklerskiego w formie spółki osobowej, uchwały o dalszym trwaniu spółki, pomimo śmierci, ogłoszenia upadłości wspólnika lub pomimo wypowiedzenia umowy spółki przez wspólnika lub jego wierzyciela;

    44) podjęciu lub zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej innej niż działalność maklerska;

    45) podjęciu przez organ zatwierdzający domu maklerskiego uchwały o sposobie podziału zysku domu maklerskiego za ubiegły rok obrotowy;

    46) odmówieniu udzielenia lub nieudzieleniu absolutorium członkowi organu zarządzającego lub nadzorującego;

    47) zawarciu transakcji, których wartość godziwa przekracza 5% funduszy własnych, z jednostkami powiązanymi w rozumieniu ustawy o rachunkowości;

    48) zdarzeniach skutkujących ograniczeniem lub zniesieniem zamiaru co do kontynuowania działalności domu maklerskiego w dającej się przewidzieć przyszłości, zgodnie z odrębnymi przepisami;

    49) naruszeniu wymogów dotyczących płynności, o których mowa w rozporządzeniu 575/2013, z uwzględnieniem art. 110y ust. 1 pkt 9 ustawy.

2. Do aktywów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, należą aktywa stanowiące ponad 10% łącznej wartości kapitałów własnych lub 5% funduszy własnych.

3. Do domu maklerskiego, który:

    1) nie prowadzi działalności, o której mowa w art. 69 ust. 2 pkt 2-4 i 6-8 lub ust. 4 pkt 1 ustawy, nie stosuje się przepisów ust. 1 pkt 21, 29, 33-36, 38 i 39;

    2) zawarł umowę ubezpieczenia, o której mowa w art. 98 ust. 9 ustawy, nie stosuje się przepisów ust. 1 pkt 8, 19-21, 25, 26, 29, 33-36, 38 i 39.

§ 4. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę rozpoczęcia wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia;

    2) wskazanie, jakie czynności zostały podjęte w ramach posiadanego zezwolenia.

§ 5. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) rodzaj i datę wystąpienia zdarzenia losowego oraz rodzaj utraconych aktywów;

    2) wartość księgową oraz szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów;

    3) wysokość udziału wartości utraconych aktywów w wartości wszystkich aktywów;

    4) przewidywane skutki utraty aktywów dla dalszej działalności domu maklerskiego.

§ 6. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę (firmę), siedzibę oraz adres zakładu ubezpieczeń;

    2) datę otrzymania odszkodowania;

    3) wysokość środków pieniężnych otrzymanych od zakładu ubezpieczeń z tytułu odszkodowania.

§ 7. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wysokość zadłużenia;

    2) przyczyny zaprzestania wykonywania zobowiązań;

    3) wskazanie sądu właściwego do rozpatrzenia wniosku o ogłoszenie upadłości.

2. W przypadku gdy decyzja zapadła w formie uchwały, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały.

Istniejące wersje czasowe § 8
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 8. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 5, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) przyczyny uzasadniające złożenie oświadczenia o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego;

    2) wskazanie sądu właściwego do rozpatrzenia oświadczenia o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego;

2. W przypadku gdy decyzja zapadła w formie uchwały, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały.

§ 9. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 6, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    2) porządek obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    3) wysokość zadłużenia.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały w sprawie zgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego.

3. Po podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w sprawie zgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego do raportu bieżącego należy dołączyć kopię tej uchwały.

Istniejące wersje czasowe § 10
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 10. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 7, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    2) porządek obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    3) przyczyny uzasadniające złożenie oświadczenia o wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały w sprawie wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego.

3. Po podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w sprawie wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego do raportu bieżącego należy dołączyć kopię tej uchwały.

§ 11. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 8, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wysokość straty, kapitału zakładowego, zapasowego oraz kapitałów rezerwowych;

    2) datę zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    3) porządek obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały w sprawie dalszego istnienia domu maklerskiego.

§ 12. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 9, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię wniosku o ogłoszenie upadłości oraz, w przypadku wniosku o ogłoszenie upadłości zgłoszonego przez wierzycieli, opinię zarządu lub wspólników (partnerów, komplementariuszy), którym przysługuje prawo prowadzenia spraw spółki, w tej sprawie.

§ 13. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 10, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię oświadczenia.

§ 14. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 11, raport bieżący zawiera wskazanie przyczyny powodującej rozwiązanie domu maklerskiego oraz datę jej wystąpienia. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wystąpienie tej przyczyny.

§ 15. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 12, raport bieżący zawiera imiona, nazwiska i adresy likwidatorów, ze wskazaniem, czy są to wspólnicy (partnerzy, komplementariusze), członkowie zarządu, czy też osoby powołane uchwałą wspólników, zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia, wybrane zgodnie ze statutem, czy też wyznaczone przez sąd.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały o otwarciu likwidacji.

§ 16. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 13, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę - w przypadku gdy dom maklerski działa w formie spółki kapitałowej lub spółki partnerskiej, w której prowadzenie spraw spółki powierzono zarządowi;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności podmiotu, z którym planuje się połączenie, oraz oznaczenie sądu rejestrowego i numer, pod jakim ten podmiot jest zarejestrowany we właściwym rejestrze;

    4) przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze połączenia;

    5) przewidywaną datę połączenia.

2. W przypadku złożenia wniosku o ogłoszenie we właściwym dzienniku urzędowym planu połączenia, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię tego wniosku lub w przypadku, gdy wniosek jest składany przez inną spółkę biorącą udział w połączeniu - informację o dacie złożenia wniosku przez tę spółkę.

Istniejące wersje czasowe § 16a
2017.06.13
dodany przez

§ 16a. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 13a, raport bieżący zawiera treść pisemnego uzgodnienia wraz z załącznikami.

Istniejące wersje czasowe § 16b
2017.06.13
dodany przez

§ 16b. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 13b, raport bieżący zawiera plan połączenia wraz z załącznikami.

§ 17. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 14, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności podmiotu, z którym następuje połączenie, oraz oznaczenie sądu rejestrowego i numer, pod jakim ten podmiot jest zarejestrowany we właściwym rejestrze;

    3) przyczyny podjęcia uchwały o połączeniu;

    4) rodzaj i sposób połączenia;

    5) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych połączenia;

    6) dzień bilansowy, na który sporządzono bilanse, na podstawie których połączenie ma być dokonane;

    7) termin zgłoszenia połączenia do właściwych rejestrów.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały o połączeniu oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego połączenia, o ile uzyskanie opinii było wymagane.

3. Do raportu bieżącego należy dołączyć plan połączenia, o którym mowa w art. 499 lub art. 518 Kodeksu spółek handlowych, o ile został przygotowany i o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.

§ 18. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 15, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) nazwy (firmy), siedziby, adresy i przedmiot działalności spółek zamierzających uczestniczyć w podziale;

    4) przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze podziału;

    5) przewidywaną datę podziału.

2. W przypadku złożenia wniosku o ogłoszenie we właściwym dzienniku urzędowym planu podziału, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię tego wniosku lub w przypadku, gdy wniosek jest składany przez inną spółkę biorącą udział w podziale - informację o dacie złożenia wniosku przez tę spółkę.

Istniejące wersje czasowe § 18a
2017.06.13
dodany przez

§ 18a. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 15a, raport bieżący zawiera treść pisemnego uzgodnienia wraz z załącznikami.

Istniejące wersje czasowe § 18b
2017.06.13
dodany przez

§ 18b. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 15b, raport bieżący zawiera plan podziału wraz z załącznikami.

§ 19. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 16, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;

    3) przyczyny podjęcia uchwały o podziale;

    4) rodzaj i sposób podziału;

    5) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych podziału;

    6) dzień bilansowy, na który sporządzono bilans, na podstawie którego podział ma być dokonany;

    7) termin zgłoszenia podziału do właściwego rejestru.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia o podziale oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego podziału, o ile uzyskanie opinii było wymagane.

3. Do raportu bieżącego należy dołączyć plan podziału, o którym mowa w art. 534 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.

§ 20. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 17, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę - w przypadku gdy dom maklerski działa w formie spółki kapitałowej lub spółki partnerskiej, w której prowadzenie spraw spółki powierzono zarządowi;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) rodzaj przekształcenia;

    4) przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze przekształcenia;

    5) przewidywaną datę przekształcenia.

§ 21. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 18, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) przyczyny podjęcia uchwały o przekształceniu;

    3) rodzaj przekształcenia;

    4) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych przekształcenia;

    5) dzień bilansowy, na który sporządzono bilans, na podstawie którego przekształcenie ma być dokonane;

    6) termin zgłoszenia przekształcenia do właściwego rejestru.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały wspólników, zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia o przekształceniu oraz, jeżeli wymagane jest sporządzenie planu przekształcenia, pisemną opinię biegłego rewidenta na temat planu przekształcenia.

3. Jeżeli wymagane jest sporządzenie planu przekształcenia, do raportu bieżącego należy dołączyć plan przekształcenia, o którym mowa w art. 558 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.

§ 22. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 19, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę - w przypadku gdy dom maklerski działa w formie spółki kapitałowej lub spółki partnerskiej, w której prowadzenie spraw spółki powierzono zarządowi;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) przyczyny podjęcia uchwały o zmianie w kapitałach własnych zaliczanych do środków własnych domu maklerskiego, a także w pozostałych kapitałach własnych;

    4) rodzaj, sposób i przewidywany termin zmiany oraz wysokość, o jaką kapitały własne ulegną zmianie.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały o zmianie w kapitałach własnych domu maklerskiego.

Istniejące wersje czasowe § 23
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 23. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 20, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) rodzaj papieru wartościowego;

    2) wskazanie organu, który podjął uchwałę;

    3) datę podjęcia uchwały o emisji oraz przewidywany termin jej wykonania;

    4) wielkość emisji, liczbę serii lub transzy i przewidywany termin sprzedaży;

    5) wartość nominalną oraz cenę emisyjną dłużnych papierów wartościowych;

    6) przewidywaną łączną wysokość wpływów z emisji;

    7) warunki wykupu i oprocentowania dłużnych papierów wartościowych;

    8) przewidziane w warunkach emisji świadczenia niepieniężne;

    9) wysokość przewidywanych gwarancji lub innych zabezpieczeń, nazwę (firmę) jednostki gwarantującej lub zabezpieczającej oraz sumę jej kapitałów własnych wykazaną w bilansie za ostatni rok obrotowy;

    10) cel emisji;

    11) podmioty, do których jest kierowana emisja.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały właściwego organu domu maklerskiego o emisji dłużnych papierów wartościowych.

3. Po upływie terminu sprzedaży emisji papierów wartościowych, kolejnych serii lub transz należy w formie raportu bieżącego przekazać informacje o faktycznie zrealizowanych wpływach pieniężnych i faktycznej wysokości zobowiązań domu maklerskiego z tytułu emisji oraz o uzyskanych gwarancjach lub innych zabezpieczeniach.

Istniejące wersje czasowe § 24
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 24. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 21, raport bieżący zawiera:

    1) nazwę (firmę), siedzibę i adres lub imię, nazwisko i adres podmiotu, z którym zawarto umowę, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013;

    2) wysokość, warunki i terminy spłaty instrumentów kapitałowych lub pożyczek podporządkowanych, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013;

    3) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych domu maklerskiego z podmiotem, z którym zawarto umowę, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013;

    4) przedmiot działalności podmiotu, z którym zawarto umowę, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013;

    5) oznaczenie sądu rejestrowego i numer, pod jakim podmiot, z którym zawarto umowę, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013, jest zarejestrowany we właściwym rejestrze.

2. Do raportu bieżącego dołącza się kopię umowy, w wyniku której powstaną instrumenty kapitałowe lub pożyczki podporządkowane, o których mowa w art. 62 lit. a rozporządzenia 575/2013.

Istniejące wersje czasowe § 25
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
uchylony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 25. (uchylony)

§ 26. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 23, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) dane o podmiocie uprawnionym:

      a) imię, nazwisko albo nazwę (firmę),

      b) adres,

      c) numer wpisu na listę biegłych rewidentów;

    2) datę zawarcia umowy;

    3) wskazanie, czy dom maklerski korzystał w przeszłości z usług tego podmiotu, a jeżeli tak, to w jakim zakresie;

    4) wskazanie organu, który dokonał wyboru podmiotu uprawnionego, z którym została zawarta umowa;

    5) okres, na jaki została zawarta umowa.

§ 27. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 24, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie strony, która wypowiedziała umowę;

    2) wskazanie konsekwencji finansowych wypowiedzenia;

    3) wskazanie wcześniejszych rezygnacji z wyrażania opinii, opinii negatywnych lub opinii z zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych domu maklerskiego, wydanych przez podmiot uprawniony, którego wypowiedzenie dotyczy;

    4) wskazanie organów zalecających lub akceptujących wypowiedzenie umowy z podmiotem uprawnionym;

    5) opis wszelkich rozbieżności, jakie miały miejsce pomiędzy organem zarządzającym domu maklerskiego a podmiotem uprawnionym, którego wypowiedzenie dotyczy, co do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu dotyczących przedmiotu badania, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.

2. Do raportu bieżącego powinna być dołączona kopia pisma podmiotu uprawnionego, sporządzonego na prośbę domu maklerskiego i adresowanego do Komisji, w którym podmiot ten potwierdza lub nie potwierdza informacji podanych w raporcie bieżącym.

§ 28. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 25, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę (firmę), siedzibę i adres podmiotu udzielającego kredytu lub pożyczki;

    2) wysokość kredytu lub pożyczki;

    3) przeznaczenie środków pochodzących z kredytu lub pożyczki;

    4) okres kredytowania;

    5) uprawnienia kredytodawcy lub pożyczkodawcy związane z wykorzystaniem udzielonego kredytu lub pożyczki i zabezpieczeniem ich zwrotu, wraz z określeniem sposobu zabezpieczenia kredytu lub pożyczki.

§ 29. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 26, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwy (firmy), siedziby i adresy podmiotów udzielających kredytów lub pożyczek;

    2) wysokość poszczególnych kredytów lub pożyczek;

    3) przeznaczenie środków pochodzących z kredytów lub pożyczek;

    4) okresy kredytowania;

    5) uprawnienia kredytodawców lub pożyczkodawców związane z wykorzystaniem udzielonych kredytów lub pożyczek i zabezpieczeniem ich zwrotu, wraz z określeniem sposobów udzielania zabezpieczeń kredytów lub pożyczek.

§ 30. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 27, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) wskazanie organu zatwierdzającego, który podjął uchwałę.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały o zatwierdzeniu albo odrzuceniu sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy.

§ 31. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 28, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę naruszenia;

    2) datę wykrycia naruszenia;

    3) istotę naruszenia;

    4) rodzaj kroków podjętych w związku z wykryciem naruszenia.

Istniejące wersje czasowe § 32
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 32. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 29, raport bieżący zawiera:

    1) dane, o których mowa w części I i J załącznika nr 11 do rozporządzenia, według stanu na dzień wystąpienia tego zdarzenia;

    2) formularze C 01.00, C 02.00, C 03.00, C 04.00, o których mowa w załączniku I rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 680/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. ustanawiającego wykonawcze standardy techniczne dotyczące sprawozdawczości nadzorczej instytucji zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 (Dz. Urz. UE L 191 z 28.06.2014, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 680/2014

    3) opis przyczyn naruszenia, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 29;

    4) opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu przywrócenia stanów zgodnych z wymogami w zakresie określonym w § 3 ust. 1 pkt 29.

2. W przypadku gdy zdarzenie, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 29, utrzymuje się przez okres dłuższy niż 1 dzień, raport bieżący jest przesyłany codziennie, z tym że opis działań jest przesyłany w pierwszym raporcie, chyba że w tym zakresie nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.

§ 33. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 30, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię zawiadomienia.

§ 34. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 31, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;

    2) wysokość zobowiązań;

    3) oznaczenie wierzycieli (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wysokości zobowiązań domu maklerskiego przypadającej na każdego z nich;

    4) opis stosunków prawnych, z których wynikają zobowiązania;

    5) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych wierzycieli z domem maklerskim.

2. Do zobowiązań, o których mowa w ust. 1, są wliczane zobowiązania domu maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.

§ 35. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 32, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;

    2) wysokość wierzytelności;

    3) oznaczenie dłużników (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wysokości wierzytelności domu maklerskiego przypadających od każdego z nich;

    4) opis stosunków prawnych, z których wynikają wierzytelności;

    5) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych dłużników z domem maklerskim.

2. Do wierzytelności, o których mowa w ust. 1, są wliczane wierzytelności domu maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.

§ 36. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 33, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę rozpoczęcia lub zakończenia obsługi kasowej;

    2) adres punktu obsługi klientów lub oddziału, w którym rozpoczęto lub zakończono prowadzenie obsługi kasowej.

§ 37. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 34, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) wskazanie organu zatwierdzającego, który podjął uchwałę;

    3) planowaną datę wprowadzenia w życie postanowień uchwały.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały.

Istniejące wersje czasowe § 38
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 38. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 35, raport bieżący zawiera:

    1) datę dokonania obliczeń, na podstawie których stwierdzono zmianę skali prowadzonej działalności;

    2) poziom warunków, o których mowa w art. 94 ust. 1 rozporządzenia 575/2013.

§ 39. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 36, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1)  charakterystykę umowy;

    2) termin, w którym powinny zostać uregulowane wynikające z umowy zobowiązania wobec domu maklerskiego;

    3) wynikającą z umowy wysokość zobowiązania.

§ 40. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 37, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę i tryb podjęcia decyzji o zamiarze ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej;

    2) przyczyny ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej;

    3) datę walnego zgromadzenia, którego porządek obrad uwzględnia podjęcie uchwały w sprawie zmiany przedmiotu działalności przedsiębiorstwa obejmującej ograniczenie lub rezygnację z działalności maklerskiej;

    4) porządek obrad walnego zgromadzenia, o którym mowa w pkt 3.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały w sprawie zmiany przedmiotu przedsiębiorstwa obejmującej ograniczenie lub rezygnację z działalności maklerskiej.

3. Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej do raportu bieżącego należy dołączyć kopię tej uchwały.

Istniejące wersje czasowe § 41
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 41. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 38, raport bieżący zawiera:

    1) dane, o których mowa w części F i G załącznika nr 13 do rozporządzenia, według stanu na dzień wystąpienia tego zdarzenia;

    2) formularze C 01.00, C 02.00, C 03.00, C 04.00, o których mowa w załączniku I rozporządzenia 680/2014;

    3) opis przyczyn naruszenia, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 38;

    4) opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu przywrócenia stanów zgodnych z wymogami w zakresie określonym w § 3 ust. 1 pkt 38.

2. W przypadku gdy zdarzenie, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 38, utrzymuje się przez okres dłuższy niż 1 dzień, raport bieżący jest przesyłany codziennie, z tym że opis działań jest przesyłany w pierwszym raporcie, chyba że w tym zakresie nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.

Istniejące wersje czasowe § 42
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 42. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 39, raport bieżący zawiera:

    1) datę przekroczenia limitu dużych ekspozycji;

    2) nazwę lub nazwy (firmę lub firmy) podmiotu lub grupy powiązanych klientów, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 39 rozporządzenia 575/2013;

    3) wysokość i rodzaj ekspozycji, stanowiącej przekroczenie limitu dużych ekspozycji wobec danego podmiotu z podziałem na ekspozycje bilansowe i pozabilansowe oraz z wyszczególnieniem, czy ekspozycję zaliczono do portfela handlowego;

    4) wskazanie wartości limitów dużych ekspozycji;

    5) poziom uznanego kapitału na dzień przekroczenia.

2. Do raportu bieżącego dołącza się opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu zmniejszenia wartości ekspozycji poniżej limitu dużych ekspozycji.

3. W przypadku gdy dom maklerski spełnia warunki określone w art. 395 ust. 5 rozporządzenia 575/2013, jest obowiązany do wskazania tej okoliczności w raporcie bieżącym.

4. Dom maklerski obowiązany do spełniania wymogów w zakresie funduszy własnych na zasadzie skonsolidowanej, w przypadku przekroczenia limitu dużych ekspozycji na zasadzie skonsolidowanej, przekazuje raport bieżący zawierający dane, o których mowa w ust. 1, w odniesieniu do wartości poziomu uznanego kapitału obliczonego w oparciu o sytuację skonsolidowaną.

5. W przypadku gdy zdarzenie, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 39, utrzymuje się przez okres dłuższy niż jeden dzień, raport bieżący jest przesyłany codziennie, z tym że opis działań jest przesyłany w pierwszym raporcie, chyba że nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.

Istniejące wersje czasowe § 43
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
uchylony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 43. (uchylony)

§ 44. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 41, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie osoby, której powierzono prowadzenie spraw spółki lub którą pozbawiono prawa prowadzenia spraw spółki;

    2) wskazanie powodów pozbawienia prawa prowadzenia spraw spółki.

2. W przypadku powierzenia prowadzenia spraw spółki osobie trzeciej raport powinien zawierać dane osobowe tej osoby.

3. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały w sprawie powierzenia prowadzenia spraw spółki lub w sprawie pozbawienia prawa prowadzenia spraw spółki.

§ 45. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 42, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie osoby, którą pozbawiono prawa prowadzenia spraw spółki;

    2) wskazanie powodów pozbawienia prawa prowadzenia spraw spółki.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię orzeczenia sądu o odebraniu wspólnikowi prawa prowadzenia spraw spółki.

§ 46. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 43, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie przyczyny, pomimo której wystąpienia wspólnicy postanowili o dalszym trwaniu spółki;

    2) datę podjęcia uchwały przez wspólników o dalszym trwaniu spółki.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały w sprawie dalszego istnienia spółki.

§ 47. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 44, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia lub zakończenia prowadzenia działalności gospodarczej innej niż działalność maklerska;

    2) rodzaj działalności.

§ 48. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 45, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) wskazanie organu zatwierdzającego, który podjął uchwałę.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały.

Istniejące wersje czasowe § 49
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 49. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 46, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) powód odmówienia udzielenia lub nieudzielenia absolutorium.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały.

Istniejące wersje czasowe § 50
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2010 r. nr 25, poz. 129
2017.06.13
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 50. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 47, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę zawarcia transakcji;

    2) nazwę jednostki powiązanej;

    3) przedmiot i rodzaj transakcji;

    4) wartość transakcji;

    5) poziom funduszy własnych.

§ 51. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 48, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) opis zdarzenia skutkującego ograniczeniem lub zniesieniem zamiaru co do kontynuowania działalności domu maklerskiego w dającej się przewidzieć przyszłości, zgodnie z odrębnymi przepisami;

    2) planowane decyzje dotyczące dalszej działalności domu maklerskiego.

2. W przypadku podjęcia decyzji dotyczącej dalszej działalności domu maklerskiego, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię tej decyzji.

Istniejące wersje czasowe § 51a
2017.06.13
dodany przez

§ 51a. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 49, raport bieżący zawiera:

    1) datę naruszenia wymogów dotyczących płynności;

    2) datę wykrycia naruszenia;

    3) wskazanie wymogów dotyczących płynności, które zostały naruszone;

    4) wartości określające wysokość naruszenia wymogów dotyczących płynności;

    5) opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu przywrócenia stanu zgodnego z wymogami dotyczącymi płynności.

2. W przypadku gdy zdarzenie, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 49, utrzymuje się przez okres dłuższy niż 1 dzień, raport bieżący jest przesyłany codziennie, z tym że opis działań jest przesyłany w pierwszym raporcie, chyba że w tym zakresie nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60