Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

30 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija termin złożenia do US zeznań za 2023 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Obrót instrumentami finansowymi »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5.02.2009 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5.02.2009 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego ewidencji instrumentów finansowych

 Dz. U. z 2009 r. nr 28, poz. 175

Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 12.09.2013 r.

Na podstawie art. 10 ust. 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz. U. nr 184, poz. 1539, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa:

    1) sposób prowadzenia ewidencji:

      a) papierów wartościowych będących przedmiotem oferty publicznej,

      b) papierów wartościowych oraz instrumentów finansowych niebędących papierami wartościowymi, dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym lub wprowadzonych do alternatywnego systemu obrotu

    - z wyłączeniem papierów wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa i Narodowy Bank Polski, zwanej dalej "ewidencją";

    2) wzór zawiadomienia, o którym mowa w art. 10 ust. 4 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, zwanej dalej "ustawą", na podstawie którego Komisja Nadzoru Finansowego, zwana dalej "Komisją", dokonuje wpisu do ewidencji;

    3) tryb udostępniania ewidencji, w tym udostępniania jej na stronie internetowej Komisji.

§ 2. 1. Ewidencja jest prowadzona w formie elektronicznej.

2. Ewidencja zawiera dane przekazane w zawiadomieniu, o którym mowa w § 3 i 4, oddzielnie dla każdego z emitentów, a w przypadku instrumentów finansowych niebędących papierami wartościowymi - podmiotów ubiegających się o dopuszczenie tych instrumentów do obrotu na rynku regulowanym lub o ich wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu.

3. Wpis do ewidencji polega na wprowadzeniu do systemu teleinformatycznego danych przekazanych w zawiadomieniu, o którym mowa w § 3 i 4.

4. Wpisu do ewidencji dokonuje się w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w art. 10 ust. 4 ustawy.

5. W terminie 1 dnia roboczego od dnia dokonania wpisu do ewidencji Komisja uaktualnia ewidencję na swojej stronie internetowej.

§ 3. W przypadku papierów wartościowych, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, wpisu do ewidencji dokonuje się na podstawie zawiadomienia, zawierającego dane mające odpowiednie zastosowanie do emitenta, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.

§ 4. W przypadku papierów wartościowych i instrumentów finansowych, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, wpisu do ewidencji dokonuje się na podstawie zawiadomienia, zawierającego dane mające odpowiednie zastosowanie do emitenta lub do podmiotu ubiegającego się o dopuszczenie instrumentów finansowych niebędących papierami wartościowymi do obrotu na rynku regulowanym lub o ich wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.

§ 5. 1. W przypadku papierów wartościowych:

    1) dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym z zastrzeżeniem warunku lub

    2) wprowadzonych do alternatywnego systemu obrotu z zastrzeżeniem warunku

- w zawiadomieniu, o którym mowa w § 3 lub 4, wskazuje się liczbę papierów wartościowych faktycznie dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym lub wprowadzonych do alternatywnego systemu obrotu.

2. W zakresie określonym w ust. 1, papiery wartościowe uznaje się za dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym lub wprowadzone do alternatywnego systemu w dacie ziszczenia się warunku.

§ 6. 1. Ewidencja jest udostępniana do publicznej wiadomości w siedzibie Komisji i na jej stronie internetowej.

2. W siedzibie Komisji dane z ewidencji udostępnia się na wniosek zainteresowanej osoby.

3. Udostępnienie danych może nastąpić w formie:

    1) udostępnienia ewidencji w siedzibie Komisji, przy wykorzystaniu sieci informatycznej;

    2) sporządzenia wydruku z ewidencji, obejmującego wszystkie dane zawarte w ewidencji dotyczące podmiotu wskazanego we wniosku, o którym mowa w ust. 2.

4. Wnioski o udostępnienie danych zawartych w ewidencji mogą być składane przez zainteresowane osoby w formie pisemnej lub ustnej. Wniosek powinien wskazywać podmiot, którego dane mają podlegać udostępnieniu, oraz formę ich udostępnienia.

5. Komisja udostępnia dane w formie i zakresie wskazanym we wniosku.

§ 7. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.*)

___________________
*) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 17.10.2005 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez Komisję Papierów Wartościowych i Giełd ewidencji instrumentów finansowych (Dz. U. nr 206, poz. 1714), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 8 ustawy z dnia 4.09.2008 r. o zmianie ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. nr 231, poz. 1547).
Rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 19.02.2009 r.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60