Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Uwaga: Do 2 kwietnia 2024 r. część płatników składek przekazuje do ZUS zgłoszenia o pracy "szczególnej" ZUS ZSWA za 2023 r. Do 31 marca 2024 r. należy sporządzić i podpisać sprawozdanie finansowe za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US zeznań: CIT-8 i CIT-8AB za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US deklaracji: CIT-8E i CIT-8FR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: IFT-2R, CIT-RB i CIT-CSR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: CIT-8ST, CIT-N1, CIT-N2, PIT-N1 i PIT-N2 według stanu na 31 grudnia 2023 r.
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Obrót instrumentami finansowymi »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14.04.2006 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14.04.2006 r. w sprawie zakresu, trybu, formy oraz terminów dostarczania informacji przez niektóre podmioty prowadzące działalność maklerską oraz rachunki papierów wartościowych

 Dz. U. z 2006 r. nr 68, poz. 486

Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 4.03.2010 r.

Rozdział 5

Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej zagranicznych osób prawnych oraz działalności zagranicznych firm inwestycyjnych prowadzących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność maklerską

§ 110. 1. Zagraniczna osoba prawna, prowadząca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność maklerską, jest obowiązana dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących działalności lub sytuacji finansowej oddziału:

    1) rozpoczęciu wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej;

    2) utracie, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości, jeżeli aktywa te wchodziły do składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności przez oddział;

    3) otrzymaniu przez zagraniczną osobę prawną od zakładu ubezpieczeń odszkodowania za szkodę spowodowaną utratą, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości, jeżeli aktywa te wchodziły do składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności przez oddział;

    4) powzięciu wiadomości o wszczęciu lub żądaniu wszczęcia w stosunku do zagranicznej osoby prawnej wszelkich postępowań przed właściwymi organami administracyjnymi lub sądowymi dotyczących likwidacji, upadłości z powodu niewypłacalności lub innych mogących doprowadzić do likwidacji zagranicznej osoby prawnej albo do powstania obowiązku pokrywania należności tej osoby prawnej wobec jej klientów przez system rekompensat utworzony zgodnie z przepisami państwa siedziby tej osoby prawnej;

    5) podjęciu decyzji o zmianie wysokości funduszu przeznaczonego na prowadzenie działalności maklerskiej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w formie oddziału;

    6) istotnym naruszeniu przez oddział zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy;

    7) złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z działalnością prowadzoną przez oddział;

    8) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań oddziału, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% funduszu przeznaczonego na prowadzenie działalności maklerskiej;

    9) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących wierzytelności oddziału, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% funduszu przeznaczonego na prowadzenie działalności maklerskiej;

    10) rozpoczęciu i zakończeniu prowadzenia obsługi kasowej klientów przez oddział;

    11) każdorazowym nabyciu lub zbyciu na rachunek własny lub innej osoby instrumentów finansowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym, z zastrzeżeniem ust. 2;

    12) każdorazowym zawarciu przez klientów zagranicznej osoby prawnej transakcji, w ramach której dochodzi do przeniesienia własności w sposób inny niż wskazany w pkt 11, instrumentów finansowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym, o którym mowa w art. 15 ustawy, zawartych poza obrotem zorganizowanym, z wyjątkiem transakcji papierami wartościowymi emitowanymi przez Skarb Państwa oraz Narodowy Bank Polski;

    13) zawarciu lub rozwiązaniu umowy o obsługę klubu inwestora, o którym mowa w art. 124 ustawy;

    14) zamiarze ograniczenia lub rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub w państwie siedziby zagranicznej osoby prawnej;

    15) rozpoczęciu lub zakończeniu kwotowań cen papieru wartościowego, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy;

    16) każdej transakcji, której przedmiotem są instrumenty finansowe, zawartej w alternatywnym systemie obrotu organizowanym przez tę zagraniczną osobę prawną.

2. Obowiązek wskazany w ust. 1 pkt 11 nie powstaje w przypadku transakcji zawartych na rynku regulowanym, lub alternatywnym systemie obrotu, jeżeli dostęp do informacji o tych transakcjach w zakresie określonym w § 121 pkt 1-6 jest zapewniony Komisji przez rynek albo system, na którym transakcja została zawarta.

§ 111. 1. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 1, z zastrzeżeniem ust. 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę rozpoczęcia wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia;

    2) wskazanie, jakie czynności zostały podjęte w ramach posiadanego zezwolenia.

2. W przypadku rozpoczęcia działalności przez zagraniczną osobę prawną, o której mowa w art. 117 ustawy, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę rozpoczęcia działalności maklerskiej;

    2) wskazanie, jakie czynności spośród wymienionych w art. 69 ust. 2-4 ustawy zostały podjęte w dniu rozpoczęcia działalności.

§ 112. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) rodzaj i datę wystąpienia zdarzenia losowego oraz rodzaj utraconych aktywów;

    2) wartość księgową oraz szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów;

    3) wielkość udziału wartości utraconych aktywów w wartości wszystkich aktywów;

    4) przewidywane skutki utraty aktywów dla dalszej działalności oddziału.

§ 113. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 3, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę (firmę), siedzibę oraz adres zakładu ubezpieczeń;

    2) datę otrzymania środków pieniężnych z tytułu odszkodowania;

    3) wysokość środków pieniężnych otrzymanych od zakładu ubezpieczeń z tytułu odszkodowania.

§ 114. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 4, raport bieżący zawiera informację o rodzaju wszczętego postępowania, oznaczenie organu, przed którym zostało ono wszczęte, oraz przewidywaną datę jego zakończenia.

§ 115. 1. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 5, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) przyczyny, datę oraz tryb podjęcia decyzji;

    2) przewidywany termin zmiany oraz wielkość, o jaką fundusz ulegnie zmianie.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały właściwego organu zagranicznej osoby prawnej o zmianie wysokości funduszu przeznaczonego na działalność maklerską w formie oddziału.

§ 116. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 6, raport bieżący powinien zawierać następujące informacje:

    1) datę naruszenia;

    2) datę wykrycia naruszenia;

    3) istotę naruszenia;

    4) rodzaj czynności podjętych w związku z wykryciem naruszenia zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy.

§ 117. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 7, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię zawiadomienia.

§ 118. 1. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 8, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;

    2) wysokość zobowiązań;

    3) oznaczenie wierzycieli (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości zobowiązań przypadającej na każdego z nich;

    4) opis stosunków prawnych, z których wynikają zobowiązania.

2. Do zobowiązań, o których mowa w ust. 1, są wliczane zobowiązania oddziału dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.

§ 119. 1. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 9, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;

    2) wysokość wierzytelności;

    3) oznaczenie dłużników (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości wierzytelności przypadających od każdego z nich;

    4) opis stosunków prawnych, z których wynikają wierzytelności.

2. Do wierzytelności, o których mowa w ust. 1, są wliczane wierzytelności oddziału dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.

§ 120. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 10, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę rozpoczęcia lub zakończenia obsługi kasowej;

    2) adres punktu obsługi klientów, w którym rozpoczęto lub zakończono prowadzenie obsługi kasowej.

§ 121. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 11, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę i rodzaj instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    2) liczbę instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    3) rodzaj transakcji (nabycie albo zbycie);

    4) datę i czas zawarcia transakcji;

    5) cenę, po jakiej instrumenty finansowe zostały nabyte lub zbyte;

    6) wskazanie, czy transakcja została zawarta na rachunek własny tej zagranicznej osoby prawnej, czy na rachunek innej osoby;

    7) oznaczenie transakcji pozwalające na jej identyfikację;

    8) oznaczenie rynku albo alternatywnego systemu obrotu, w którym została zawarta transakcja albo wskazanie, iż transakcja została zawarta bezpośrednio z dającym zlecenie albo w inny sposób.

§ 122. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 12, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę i rodzaj instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    2) liczbę instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    3) cenę, po jakiej doszło do przeniesienia instrumentów finansowych, o ile biuro maklerskie jest w posiadaniu tej informacji;

    4) oznaczenie strony transakcji;

    5) wskazanie tytułu przeniesienia własności;

    6) datę zawarcia transakcji.

§ 123. 1. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 13, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę zawarcia umowy o obsługę klubu inwestora lub

    2) datę oraz przyczyny rozwiązania umowy o obsługę klubu inwestora.

2. Do raportu bieżącego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, należy dołączyć kopię zawartej umowy o obsługę klubu inwestora.

§ 124. 1. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 14, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) przyczyny ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej;

    2) datę i tryb podjęcia decyzji o ograniczeniu lub zamiarze ograniczenia lub rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej;

    3) przewidywaną datę ograniczenia lub rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej.

2. Po podjęciu przez właściwy organ zagranicznej osoby prawnej uchwały w sprawie ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej, w formie raportu bieżącego należy przekazać odpis tej uchwały.

§ 125. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 15, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę rozpoczęcia lub zakończenia kwotowań cen papieru wartościowego;

    2) wskazanie papieru wartościowego, objętego kwotowaniem cen.

§ 126. W przypadku, o którym mowa w § 110 ust. 1 pkt 16, raport bieżący zawiera:

    1) nazwę i rodzaj instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    2) liczbę instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    3) oznaczenie uczestników tego systemu, którzy zawarli transakcję;

    4) datę i czas zawarcia transakcji;

    5) cenę jednostkową instrumentów będących przedmiotem transakcji;

    6) unikatowe oznaczenie transakcji.

§ 127. 1. Do zagranicznej firmy inwestycyjnej prowadzącej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność maklerską w formie oddziału stosuje się odpowiednio przepisy § 110 ust. 1 pkt 1, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14 i 16 oraz § 111, 116, 117, 120, 121, 122, 123, 124 i 126.

2. Do zagranicznej firmy inwestycyjnej prowadzącej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność maklerską bez otwierania oddziału, przy wykorzystaniu środka porozumiewania się na odległość, ze swojej siedziby lub oddziału, w odniesieniu do prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalności, stosuje się odpowiednio przepisy § 110 ust. 1 pkt 1, 6 i 7 oraz § 111, 116 i 117.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60