Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Obrót instrumentami finansowymi »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14.04.2006 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14.04.2006 r. w sprawie zakresu, trybu, formy oraz terminów dostarczania informacji przez niektóre podmioty prowadzące działalność maklerską oraz rachunki papierów wartościowych

 Dz. U. z 2006 r. nr 68, poz. 486

Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 4.03.2010 r.

Rozdział 3

Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących działalność maklerską w formie biura maklerskiego

§ 56. 1. Bank prowadzący działalność maklerską jest obowiązany dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:

    1) rozpoczęciu wykonywania przez biuro maklerskie poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej;

    2) utracie, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości, jeżeli aktywa te wchodziły do składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności przez biuro maklerskie;

    3) otrzymaniu przez bank od zakładu ubezpieczeń środków pieniężnych z tytułu odszkodowania za szkody spowodowane utratą, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości, jeżeli aktywa te wchodziły do składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności przez biuro maklerskie;

    4) przedstawieniu Komisji Nadzoru Bankowego programu postępowania naprawczego;

    5) wystąpieniu przez Komisję Nadzoru Bankowego z żądaniem zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, w przypadku gdy program postępowania naprawczego nie jest wystarczający lub jego realizacja nie jest należyta;

    6) zaleceniu bankowi przez Komisję Nadzoru Bankowego podjęcia środków koniecznych do przywrócenia płynności płatniczej lub osiągnięcia i przestrzegania ustalonych przez Komisję Nadzoru Bankowego norm płynności oraz innych norm dopuszczalnego ryzyka w działalności banków, lub zwiększenia funduszy własnych;

    7) uchyleniu przez Komisję Nadzoru Bankowego zezwolenia na utworzenie banku;

    8) podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o ustanowieniu zarządu komisarycznego banku;

    9) podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o przejęciu, likwidacji lub wystąpieniu do Rady Ministrów o likwidację banku;

    10) powiadomieniu Komisji Nadzoru Bankowego o sytuacji, w której, według bilansu, aktywa banku nie wystarczają na pokrycie jego zobowiązań;

    11) podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie utworzenia bankowej grupy kapitałowej;

    12) podjęciu uchwały o zamiarze połączenia z innym podmiotem;

    13) podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o połączeniu z innym podmiotem;

    14) podjęciu uchwały o zamiarze podziału banku;

    15) podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o podziale banku;

    16) podjęciu uchwały o zmianie wysokości funduszu na działalność maklerską;

    17) zawarciu umowy z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych biura maklerskiego;

    18) wypowiedzeniu przez bank umowy o badanie sprawozdań finansowych biura maklerskiego z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych biura maklerskiego, lub wypowiedzeniu umowy przez ten podmiot;

    19) uzyskaniu statusu lub zmianie statusu biura maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie, rynku pozagiełdowym lub rynku regulowanym, zorganizowanym w innym państwie członkowskim w rozumieniu art. 3 pkt 23 ustawy;

    20) uzyskaniu statusu lub zmianie statusu biura maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie towarowej;

    21) istotnym naruszeniu przez biuro maklerskie zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy;

    22) kształtowaniu się poziomu nadzorowanych kapitałów poniżej wysokości całkowitego wymogu kapitałowego lub wysokości wymogu kapitałowego z tytułu kosztów stałych, lub minimalnej wysokości kapitału założycielskiego;

    23) złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z działalnością prowadzoną przez biuro maklerskie;

    24) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań biura maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% funduszu własnego biura maklerskiego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których jest prowadzona działalność maklerska;

    25) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących wierzytelności biura maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% funduszu własnego biura maklerskiego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których jest prowadzona działalność maklerska;

    26) każdorazowym nabyciu lub zbyciu na rachunek własny lub innej osoby instrumentów finansowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym, z zastrzeżeniem ust. 3;

    27) każdorazowym zawarciu przez klientów biura maklerskiego transakcji, w ramach której dochodzi do przeniesienia własności w sposób inny niż wskazany w pkt 26, instrumentów finansowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym, o którym mowa w art. 15 ustawy, zawartych poza obrotem zorganizowanym, z wyjątkiem transakcji papierami wartościowymi emitowanymi przez Skarb Państwa oraz Narodowy Bank Polski;

    28) zmianie sposobu wyliczania całkowitego wymogu kapitałowego w związku ze zmianą statusu zakresu prowadzonej działalności ze znaczącego na nieznaczący lub z nieznaczącego na znaczący;

    29) przypadku niewywiązania się z zobowiązań strony z zawartej z biurem maklerskim umowy z przyrzeczeniem odkupu, umowy pożyczki instrumentów finansowych;

    30) zawarciu lub rozwiązaniu umowy o obsługę klubu inwestora, o którym mowa w art. 124 ustawy;

    31) zamiarze ograniczenia lub rezygnacji z prowadzonej działalności maklerskiej;

    32) przekroczeniu limitu koncentracji zaangażowania;

    33) przekroczeniu limitu dużych zaangażowań;

    34) rozpoczęciu lub zakończeniu kwotowań cen papieru wartościowego, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy;

    35) podjęciu lub zakończeniu przez biuro maklerskie prowadzenia działalności gospodarczej innej niż działalność maklerska;

    36) każdej transakcji, której przedmiotem są instrumenty finansowe, zawartej w alternatywnym systemie obrotu organizowanym przez to biuro maklerskie.

2. Do aktywów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, należą aktywa stanowiące ponad 10% wartości funduszu własnego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których jest prowadzona działalność maklerska.

3. Obowiązek wskazany w ust. 1 pkt 26 nie powstaje w przypadku transakcji zawartych na rynku regulowanym, lub w alternatywnym systemie obrotu, jeżeli dostęp do informacji o tych transakcjach w zakresie określonym w § 82 pkt 1-6 jest zapewniony Komisji przez rynek, lub system, na którym transakcja została zawarta.

§ 57. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 1, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę rozpoczęcia wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia;

    2) wskazanie, jakie czynności zostały podjęte w ramach posiadanego zezwolenia.

§ 58. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) rodzaj i datę wystąpienia zdarzenia losowego oraz rodzaj utraconych aktywów;

    2) wartość księgową oraz szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów;

    3) wielkość udziału wartości utraconych aktywów w wartości wszystkich aktywów;

    4) przewidywane skutki utraty aktywów dla dalszej działalności biura maklerskiego.

§ 59. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 3, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę (firmę), siedzibę oraz adres zakładu ubezpieczeń;

    2) datę otrzymania środków pieniężnych z tytułu odszkodowania;

    3) wysokość środków pieniężnych otrzymanych od zakładu ubezpieczeń z tytułu odszkodowania.

§ 60. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) przyczyny przedstawienia programu naprawczego;

    2) termin i warunki realizacji programu naprawczego;

    3) wpływ programu naprawczego na działalność maklerską prowadzoną przez bank.

§ 61. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 5, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) przyczyny wystąpienia Komisji Nadzoru Bankowego o zwołanie nadzwyczajnego walnego zgromadzenia;

    2) datę, do której ma się odbyć nadzwyczajne walne zgromadzenie;

    3) przewidywane skutki uchwał nadzwyczajnego walnego zgromadzenia dla działalności maklerskiej prowadzonej przez bank.

§ 62. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 6, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę i treść zalecenia Komisji Nadzoru Bankowego;

    2) przyczyny przedstawienia zalecenia;

    3) przewidywane skutki realizacji zalecenia dla działalności maklerskiej prowadzonej przez bank.

§ 63. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 7, raport bieżący zawiera informację o dacie uchylenia zezwolenia na utworzenie banku.

§ 64. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 8, raport bieżący zawiera informację o dacie ustanowienia zarządu komisarycznego oraz o składzie zarządu, ze wskazaniem członka zarządu odpowiedzialnego za działalność maklerską banku.

§ 65. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 9, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę decyzji o przejęciu;

    2) nazwę (firmę) i siedzibę banku przejmującego;

    3) datę decyzji o likwidacji oraz imię i nazwisko likwidatora;

    4) datę wystąpienia przez Komisję Nadzoru Bankowego do Rady Ministrów o likwidację banku.

§ 66. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 10, raport bieżący zawiera informację o dacie powiadomienia.

§ 67. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 11, raport bieżący zawiera wskazanie banków wchodzących w skład grupy.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia w sprawie utworzenia grupy, o której mowa w ust. 1.

§ 68. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 12, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu banku, który podjął uchwałę;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie;

    4) przyczyny podjęcia decyzji o zamiarze połączenia;

    5) przewidywaną datę połączenia.

§ 69. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 13, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie;

    3) przyczyny podjęcia uchwały o połączeniu;

    4) rodzaj i sposób połączenia;

    5) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych połączenia;

    6) daty bilansów, na podstawie których połączenie ma być dokonane;

    7) termin zgłoszenia połączenia do właściwych rejestrów.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o połączeniu oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego połączenia.

3. Do raportu bieżącego należy dołączyć plan połączenia, o którym mowa w art. 499 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.

§ 70. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 14, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu banku, który podjął uchwałę;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) nazwy (firmy), siedziby, adresy i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;

    4) przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze podziału;

    5) przewidywaną datę podziału.

§ 71. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 15, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;

    3) przyczyny podjęcia uchwały o podziale;

    4) rodzaj i sposób podziału;

    5) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych podziału;

    6) datę bilansu, na podstawie którego podział ma być dokonany;

    7) termin zgłoszenia podziału do właściwego rejestru.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o podziale oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego podziału.

3. Do raportu bieżącego należy dołączyć plan podziału, o którym mowa w art. 534 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.

§ 72. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 16, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu banku, który podjął uchwałę;

    2) przyczyny i datę podjęcia uchwały;

    3) przewidywany termin zmiany oraz wielkość, o jaką fundusz ulegnie zmianie.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały właściwego organu banku o zmianie wysokości funduszu przeznaczonego na działalność maklerską.

§ 73. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 17, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) dane o podmiocie uprawnionym:

      a) imię, nazwisko, nazwę (firmę),

      b) adres,

      c) numer wpisu na listę biegłych rewidentów;

    2) datę zawarcia umowy;

    3) wskazanie, czy bank korzystał w przeszłości z usług tego podmiotu, a jeśli tak, to w jakim zakresie;

    4) wskazanie organu, który dokonał wyboru podmiotu uprawnionego, z którym została zawarta umowa;

    5) czas, na jaki została zawarta umowa.

§ 74. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 18, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie strony, która wypowiedziała umowę;

    2) wskazanie konsekwencji finansowych wypowiedzenia;

    3) wskazanie wcześniejszych rezygnacji z wyrażania opinii, opinii negatywnych lub opinii z zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych biura maklerskiego, wydanych przez podmiot uprawniony, którego wypowiedzenie dotyczy;

    4) wskazanie organów zalecających lub akceptujących wypowiedzenie umowy z podmiotem uprawnionym;

    5) opis wszelkich rozbieżności, jakie miały miejsce pomiędzy zarządem banku lub osobami kierującymi biurem maklerskim a podmiotem uprawnionym, którego wypowiedzenie dotyczy, co do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu dotyczących przedmiotu badania, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.

2. Do raportu bieżącego powinno być załączone pismo podmiotu uprawnionego, którego wypowiedzenie dotyczy, sporządzone na prośbę biura maklerskiego i adresowane do Komisji, w którym podmiot ten potwierdza lub nie potwierdza informacji podanych w raporcie bieżącym.

§ 75. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 19, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie rynku;

    2) datę uzyskania lub zmiany statusu;

    3) rodzaj (nazwę) statusu;

    4) datę zawieszenia lub utraty statusu.

§ 76. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 20, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) firmę, siedzibę oraz adres giełdy towarowej;

    2) datę uzyskania lub zmiany statusu;

    3) rodzaj (nazwę) statusu;

    4) datę zawieszenia lub utraty statusu.

§ 77. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 21, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę naruszenia;

    2) datę wykrycia naruszenia;

    3) istotę naruszenia;

    4) rodzaj kroków podjętych w związku z wykryciem naruszenia zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy.

§ 78. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 22, raport bieżący zawiera dane, o których mowa w części A załącznika nr 3 do rozporządzenia, według stanu na dzień wystąpienia tego zdarzenia.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć następujące informacje:

    1) opis przyczyn przekroczenia poziomu nadzorowanych kapitałów;

    2) opis działań, jakie bank zamierza podjąć w celu przywrócenia stanów zgodnych z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu o wymogach kapitałowych.

3. W przypadku gdy sytuacja, o której mowa w ust. 1, utrzymuje się przez okres dłuższy niż 1 dzień, raport bieżący jest przesyłany codziennie, z tym że opis działań jest przesyłany z pierwszym raportem, chyba że w tym zakresie nastąpi zmiana zamierzeń banku.

§ 79. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 23, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię zawiadomienia.

§ 80. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 24, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;

    2) wysokość zobowiązań;

    3) oznaczenie wierzycieli (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości zobowiązań przypadającej na każdego z nich;

    4) opis stosunków prawnych, z których wynikają zobowiązania.

2. Do zobowiązań, o których mowa w ust. 1, są wliczane zobowiązania biura maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.

§ 81. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 25, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;

    2) wysokość wierzytelności;

    3) oznaczenie dłużników (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości wierzytelności przypadających od każdego z nich;

    4) opis stosunków prawnych, z których wynikają wierzytelności.

2. Do wierzytelności, o których mowa w ust. 1, są wliczane wierzytelności biura maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.

§ 82. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 26, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę i rodzaj instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    2) liczbę instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    3) rodzaj transakcji (nabycie albo zbycie);

    4) datę i czas zawarcia transakcji;

    5) cenę, po jakiej instrumenty finansowe zostały nabyte lub zbyte;

    6) wskazanie, czy transakcja została zawarta na rachunek własny banku, czy na rachunek innej osoby;

    7) oznaczenie transakcji pozwalające na jej identyfikację;

    8) oznaczenie rynku albo alternatywnego systemu obrotu, w którym została zawarta transakcja albo wskazanie, iż transakcja została zawarta bezpośrednio z dającym zlecenie albo w inny sposób.

§ 83. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 27, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę i rodzaj instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    2) liczbę instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    3) cenę, po jakiej doszło do przeniesienia instrumentów finansowych, o ile biuro maklerskie jest w posiadaniu tej informacji;

    4) oznaczenie strony transakcji;

    5) wskazanie tytułu przeniesienia własności;

    6) datę zawarcia transakcji.

§ 84. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 28, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę dokonania obliczeń, na podstawie których stwierdzono zmianę statusu prowadzonej działalności z nieznaczącej na znaczącą lub ze znaczącej na nieznaczącą;

    2) poziom warunków, o których mowa w § 7 ust. 2 rozporządzenia o wymogach kapitałowych.

§ 85. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 29, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) charakterystykę umowy;

    2) termin, w którym powinny zostać uregulowane wynikające z umowy zobowiązania wobec biura maklerskiego;

    3) wynikającą z umowy wielkość zobowiązania.

§ 86. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 30, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę zawarcia umowy o obsługę klubu inwestora lub

    2) datę oraz przyczyny rozwiązania umowy o obsługę klubu inwestora.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię zawartej umowy o obsługę klubu inwestora.

§ 87. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 31, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) przyczyny ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej;

    2) datę walnego zgromadzenia, którego porządek obrad uwzględnia podjęcie uchwały w sprawie zmiany przedmiotu przedsiębiorstwa obejmującej ograniczenie lub rezygnację z działalności maklerskiej;

    3) porządek obrad walnego zgromadzenia.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej.

3. Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej, do raportu bieżącego należy dołączyć odpis tej uchwały.

4. W przypadku gdy decyzję podejmuje zarząd, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały zarządu.

§ 88. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 32, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę przekroczenia limitu koncentracji zaangażowania;

    2) nazwę (firmę) podmiotu, wobec którego powstało zaangażowanie;

    3) wartość i rodzaj zaangażowania, stanowiącego przekroczenie limitu koncentracji zaangażowania, wobec danego podmiotu, z podziałem na zaangażowanie bilansowe i pozabilansowe oraz z wyszczególnieniem zaangażowania zaliczonego do portfela handlowego i niehandlowego;

    4) poziom nadzorowanych kapitałów biura maklerskiego w wielkości ustalonej, niezależnie od zakresu prowadzonej działalności, w sposób określony w § 1 ust. 3 załącznika nr 9 do rozporządzenia o wymogach kapitałowych.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć opis działań, jakie biuro maklerskie zamierza podjąć w celu zmniejszenia wartości zaangażowania poniżej limitu koncentracji zaangażowania.

3. Raport bieżący może być przekazywany przez biura maklerskie, które przekroczyły limit koncentracji zaangażowania po spełnieniu warunków określonych w § 7 ust. 2 załącznika nr 7 do rozporządzenia o wymogach kapitałowych.

§ 89. 1. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 33, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę operacji, która spowodowała przekroczenie limitu dużych zaangażowań;

    2) charakterystykę wszystkich zaangażowań, których suma jest większa niż limit dużych zaangażowań, w zakresie:

      a) nazwy (firmy) podmiotu, wobec którego powstało zaangażowanie,

      b) wartości i rodzaju poszczególnych zaangażowań z podziałem na zaangażowanie bilansowe i pozabilansowe oraz z wyszczególnieniem zaangażowania zaliczonego do portfela handlowego i niehandlowego;

    3) poziom nadzorowanych kapitałów biura maklerskiego w wielkości ustalonej, niezależnie od zakresu prowadzonej działalności, w sposób określony w § 1 ust. 3 załącznika nr 9 do rozporządzenia o wymogach kapitałowych.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć opis działań, jakie biuro maklerskie zamierza podjąć w celu zmniejszenia wartości zaangażowań poniżej limitu dużych zaangażowań, ze wskazaniem, którego zaangażowania będą dotyczyły powyższe działania.

3. Raport bieżący może być przekazywany przez biura maklerskie, które przekroczyły limit dużych zaangażowań po spełnieniu warunków określonych w § 7 ust. 2 załącznika nr 7 do rozporządzenia o wymogach kapitałowych.

§ 90. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 34, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę rozpoczęcia lub zakończenia kwotowań cen papieru wartościowego;

    2) wskazanie papieru wartościowego, objętego kwotowaniem cen.

§ 91. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 35, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia lub zakończenia przez biuro maklerskie prowadzenia działalności gospodarczej innej niż działalność maklerska;

    2) rodzaj działalności.

§ 92. W przypadku, o którym mowa w § 56 ust. 1 pkt 36, raport bieżący zawiera:

    1) nazwę i rodzaj instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    2) liczbę instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    3) oznaczenie uczestników tego systemu, którzy zawarli transakcję;

    4) datę i czas zawarcia transakcji;

    5) cenę jednostkową instrumentów będących przedmiotem transakcji;

    6) unikatowe oznaczenie transakcji.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60