Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Obrót instrumentami finansowymi »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14.04.2006 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14.04.2006 r. w sprawie zakresu, trybu, formy oraz terminów dostarczania informacji przez niektóre podmioty prowadzące działalność maklerską oraz rachunki papierów wartościowych

 Dz. U. z 2006 r. nr 68, poz. 486

Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 4.03.2010 r.

Rozdział 2

Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej domów maklerskich

§ 3. 1. Dom maklerski jest obowiązany dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:

    1) rozpoczęciu wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej;

    2) utracie, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości;

    3) otrzymaniu przez dom maklerski od zakładu ubezpieczeń odszkodowania z tytułu szkody spowodowanej utratą, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości;

    4) podjęciu decyzji o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego;

    5) podjęciu decyzji o wszczęciu postępowania naprawczego;

    6) wniesieniu do porządku obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia punktu dotyczącego podjęcia uchwały o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego oraz o podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w tej sprawie;

    7) wniesieniu do porządku obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia punktu dotyczącego podjęcia uchwały o wszczęciu postępowania naprawczego oraz o podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w tej sprawie;

    8) podjęciu decyzji o zwołaniu zgromadzenia wspólników, w związku z wykazaniem w bilansie straty przewyższającej sumę kapitałów zapasowego i rezerwowych oraz połowy kapitału zakładowego, lub podjęciu decyzji o zwołaniu walnego zgromadzenia, w związku z wykazaniem w bilansie straty przewyższającej sumę kapitałów zapasowego i rezerwowych oraz jedną trzecią część kapitału zakładowego;

    9) złożeniu do sądu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego;

    10) złożeniu do sądu wniosku o otwarcie postępowania naprawczego;

    11) wystąpieniu przyczyny powodującej rozwiązanie spółki będącej domem maklerskim;

    12) otwarciu likwidacji;

    13) podjęciu uchwały o zamiarze połączenia z innym podmiotem;

    14) podjęciu uchwały o połączeniu z innym podmiotem;

    15) podjęciu uchwały o zamiarze podziału domu maklerskiego;

    16) podjęciu uchwały o podziale domu maklerskiego;

    17) podjęciu uchwały o zamiarze przekształcenia spółki w inną spółkę handlową;

    18) podjęciu uchwały o przekształceniu spółki w inną spółkę handlową;

    19) podjęciu uchwały o zmianie w kapitałach własnych;

    20) podjęciu uchwały o emisji dłużnych papierów wartościowych;

    21) zawarciu umowy pożyczki lub kredytu, w wyniku której powstaną zobowiązania podporządkowane, o których mowa w rozporządzeniu o wymogach kapitałowych;

    22) zamierzonej spłacie zobowiązań podporządkowanych, która spowoduje obniżenie wielkości nadzorowanych kapitałów do poziomu niższego niż 120% całkowitego wymogu kapitałowego;

    23) zawarciu umowy z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych domu maklerskiego;

    24) wypowiedzeniu przez dom maklerski umowy o badanie sprawozdań finansowych domu maklerskiego z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych domu maklerskiego, lub wypowiedzeniu umowy przez ten podmiot;

    25) zaciągnięciu kredytu lub pożyczki o wartości przekraczającej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego;

    26) zaciągnięciu kilku kredytów lub pożyczek o łącznej wartości przekraczającej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego;

    27) uzyskaniu statusu lub zmianie statusu domu maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie, rynku pozagiełdowym lub rynku regulowanym, zorganizowanym w innym państwie członkowskim w rozumieniu art. 3 pkt 23 ustawy;

    28) uzyskaniu statusu lub zmianie statusu domu maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie towarowej;

    29) istotnym naruszeniu przez dom maklerski zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy;

    30) kształtowaniu się poziomu nadzorowanych kapitałów poniżej wysokości całkowitego wymogu kapitałowego lub wysokości wymogu kapitałowego z tytułu kosztów stałych, lub minimalnej wysokości kapitału założycielskiego, lub niedotrzymaniu wymaganej relacji poziomu nadzorowanych kapitałów do wysokości zaciągniętych przez dom maklerski kredytów, pożyczek oraz wyemitowanych przez niego dłużnych papierów wartościowych;

    31) złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z prowadzoną działalnością maklerską;

    32) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego;

    33) uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących wierzytelności domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego;

    34) rozpoczęciu i zakończeniu prowadzenia obsługi kasowej klientów przez dom maklerski;

    35) każdorazowym nabyciu lub zbyciu na rachunek własny lub innej osoby instrumentów finansowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym, z zastrzeżeniem ust. 3;

    36) każdorazowym zawarciu przez klienta domu maklerskiego transakcji, w ramach której dochodzi do przeniesienia własności w sposób inny niż wskazany w pkt 35, instrumentów finansowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym, o którym mowa w art. 15 ustawy, zawartych poza obrotem zorganizowanym, z wyjątkiem transakcji papierami wartościowymi emitowanymi przez Skarb Państwa oraz Narodowy Bank Polski;

    37) zmianie sposobu wyliczania całkowitego wymogu kapitałowego w związku ze zmianą statusu zakresu prowadzonej działalności ze znaczącego na nieznaczący lub z nieznaczącego na znaczący;

    38) ryzyku, które może zagrozić jego sytuacji finansowej, w przypadku gdy dom maklerski stosuje przepisy § 13 rozporządzenia o wymogach kapitałowych, w szczególności ryzyku związanym ze strukturą i źródłami finansowania nadzorowanych kapitałów oraz finansowania zewnętrznego;

    39) przypadku niewywiązania się z zobowiązań strony z zawartej z domem maklerskim umowy z przyrzeczeniem odkupu oraz umowy pożyczki instrumentów finansowych;

    40) zawarciu lub rozwiązaniu umowy o obsługę klubu inwestora;

    41) zamiarze ograniczenia lub rezygnacji z prowadzonej działalności maklerskiej;

    42) naruszeniu skonsolidowanych norm adekwatności kapitałowej;

    43) przekroczeniu limitu koncentracji zaangażowania;

    44) przekroczeniu limitu dużych zaangażowań;

    45) podjęciu przez wspólników, w przypadku domu maklerskiego w formie spółki osobowej, uchwały w sprawie powierzenia wspólnikowi prowadzenia spraw spółki lub w sprawie pozbawienia wspólnika prawa prowadzenia spraw spółki;

    46) odebraniu na mocy orzeczenia sądu wspólnikowi spółki osobowej będącej domem maklerskim prawa prowadzenia spraw spółki;

    47) podjęciu przez wspólników, w przypadku domu maklerskiego w formie spółki osobowej, uchwały o dalszym trwaniu spółki, pomimo śmierci, ogłoszenia upadłości wspólnika lub pomimo wypowiedzenia umowy spółki przez wspólnika lub jego wierzyciela;

    48) złożeniu przez komandytariusza, w przypadku domu maklerskiego prowadzącego działalność w formie spółki komandytowej, wniosku do sądu rejestrowego o udostępnienie mu przez spółkę sprawozdania finansowego lub złożenia innych wyjaśnień oraz o dopuszczenie go do przejrzenia ksiąg i dokumentów spółki;

    49) złożeniu przez wspólnika, w przypadku domu maklerskiego prowadzącego działalność w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, żądania powzięcia przez wspólników uchwały w sprawie obowiązku udzielenia przez zarząd spółki wyjaśnień oraz udostępnienia do wglądu ksiąg i dokumentów spółki;

    50) złożeniu przez wspólnika, w przypadku domu maklerskiego prowadzącego działalność w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, wniosku do sądu rejestrowego o zobowiązanie zarządu do udzielenia wyjaśnień lub udostępnienia do wglądu dokumentów bądź ksiąg spółki;

    51) rozpoczęciu lub zakończeniu kwotowań cen papieru wartościowego, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2005 r. w sprawie trybu i warunków postępowania firm inwestycyjnych oraz banków powierniczych (Dz. U. z 2006 r. nr 2, poz. 8);

    52) podjęciu lub zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej innej niż działalność maklerska;

    53) każdej transakcji zawartej w alternatywnym systemie obrotu organizowanym przez ten dom maklerski.

2. Do aktywów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, należą aktywa stanowiące ponad 10% łącznej wartości kapitałów własnych, a w przypadku aktywów finansowych - aktywa stanowiące ponad 10% łącznej wartości kapitałów własnych lub aktywa, które w wyniku ich nabycia spowodują przekroczenie odpowiednio 5%, 10%, 25% i 33% kapitału zakładowego podmiotu, którego akcje (udziały) stanowią przedmiot aktywów finansowych domu maklerskiego.

3. Obowiązek wskazany w ust. 1 pkt 35 nie powstaje w przypadku transakcji zawartych na rynku regulowanym, lub w alternatywnym systemie obrotu, jeżeli dostęp do informacji o tych transakcjach w zakresie określonym w § 38 pkt 1-6 jest zapewniony Komisji przez rynek, lub system, na którym transakcja została zawarta.

4. Do domu maklerskiego:

    1) prowadzącego działalność maklerską polegającą wyłącznie na przyjmowaniu i przekazywaniu zleceń nabycia lub zbycia maklerskich instrumentów finansowych, lub na doradztwie inwestycyjnym w zakresie maklerskich instrumentów finansowych, dopuszczonych do obrotu zorganizowanego - nie stosuje się przepisów ust. 1 pkt 21, 22, 30, 36-39 i 42-44;

    2) który zawarł umowę ubezpieczenia wskazaną w art. 98 ust. 9 ustawy - nie stosuje się przepisów ust. 1 pkt 8, 19-22, 25, 26, 30, 36-39 i 42-44.

§ 4. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę rozpoczęcia wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia;

    2) wskazanie, jakie czynności zostały podjęte w ramach posiadanego zezwolenia.

§ 5. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) rodzaj i datę wystąpienia zdarzenia losowego oraz rodzaj utraconych aktywów;

    2) wartość księgową oraz szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów;

    3) wielkość udziału wartości utraconych aktywów w wartości wszystkich aktywów;

    4) przewidywane skutki utraty aktywów dla dalszej działalności domu maklerskiego.

§ 6. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę (firmę), siedzibę oraz adres zakładu ubezpieczeń;

    2) datę otrzymania odszkodowania;

    3) wysokość środków pieniężnych otrzymanych od zakładu ubezpieczeń z tytułu odszkodowania.

§ 7. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wielkość zadłużenia;

    2) przyczyny zaprzestania wykonywania zobowiązań;

    3) wskazanie sądu właściwego do rozpatrzenia wniosku o ogłoszenie upadłości.

2. W przypadku gdy decyzja zapadła w formie uchwały, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały.

§ 8. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 5, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) przyczyny uzasadniające złożenie wniosku o otwarcie postępowania naprawczego;

    2) wskazanie sądu właściwego do rozpatrzenia wniosku o otwarcie postępowania naprawczego.

2. W przypadku gdy decyzja zapadła w formie uchwały, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały.

§ 9. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 6, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    2) porządek obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    3) wielkość zadłużenia.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia w sprawie zgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości spółki.

3. Po podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w sprawie zgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego, do raportu bieżącego należy dołączyć odpis tej uchwały.

§ 10. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 7, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    2) porządek obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    3) przyczyny uzasadniające złożenie wniosku o otwarcie postępowania naprawczego.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia w sprawie wszczęcia postępowania naprawczego.

3. Po podjęciu przez zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie uchwały w sprawie wszczęcia postępowania naprawczego, do raportu bieżącego należy dołączyć odpis tej uchwały.

§ 11. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 8, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wielkość straty, kapitału zakładowego, zapasowego oraz kapitałów rezerwowych;

    2) datę zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia;

    3) porządek obrad zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały w sprawie dalszego istnienia domu maklerskiego.

§ 12. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 9, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię wniosku o ogłoszenie upadłości oraz, w przypadku wniosku o ogłoszenie upadłości zgłoszonego przez wierzycieli, opinię zarządu lub wspólników (partnerów, komplementariuszy), którym przysługuje prawo prowadzenia spraw spółki, w tej sprawie.

§ 13. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 10, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię wniosku.

§ 14. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 11, raport bieżący zawiera wskazanie przyczyny powodującej rozwiązanie spółki oraz datę jej wystąpienia. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię lub odpis dokumentu potwierdzającego wystąpienie danej przyczyny.

§ 15. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 12, raport bieżący zawiera imiona, nazwiska i adresy likwidatorów, ze wskazaniem, czy są to wspólnicy (partnerzy, komplementariusze), członkowie zarządu, czy też osoby powołane uchwałą wspólników, zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia, wybrane zgodnie ze statutem, czy też wyznaczone przez sąd.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały wspólników (partnerów, komplementariuszy), zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia o otwarciu likwidacji.

§ 16. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 13, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę - w przypadku gdy dom maklerski działa w formie spółki kapitałowej lub spółki partnerskiej, w której prowadzenie spraw spółki powierzono zarządowi;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie;

    4) przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze połączenia;

    5) przewidywaną datę połączenia.

§ 17. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 14, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie;

    3) przyczyny podjęcia uchwały o połączeniu;

    4) rodzaj i sposób połączenia;

    5) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych połączenia;

    6) daty bilansów, na podstawie których połączenie ma być dokonane;

    7) termin zgłoszenia połączenia do właściwych rejestrów.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały o połączeniu oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego połączenia, o ile uzyskanie opinii było wymagane.

3. Do raportu bieżącego należy dołączyć plan połączenia, o którym mowa w art. 499 lub art. 518 Kodeksu spółek handlowych, o ile został przygotowany i o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.

§ 18. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 15, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) nazwy (firmy), siedziby, adresy i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;

    4) przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze podziału;

    5) przewidywaną datę podziału.

§ 19. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 16, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;

    3) przyczyny podjęcia uchwały o podziale;

    4) rodzaj i sposób podziału;

    5) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych podziału;

    6) datę bilansu, na podstawie którego podział ma być dokonany;

    7) termin zgłoszenia podziału do właściwego rejestru.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia o podziale oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego podziału.

3. Do raportu bieżącego należy dołączyć plan podziału, o którym mowa w art. 534 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.

§ 20. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 17, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę - w przypadku gdy dom maklerski działa w formie spółki kapitałowej lub spółki partnerskiej, w której prowadzenie spraw spółki powierzono zarządowi;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) rodzaj przekształcenia;

    4) przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze przekształcenia;

    5) przewidywaną datę przekształcenia.

§ 21. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 18, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia uchwały;

    2) przyczyny podjęcia uchwały o przekształceniu;

    3) rodzaj przekształcenia;

    4) ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych przekształcenia;

    5) datę bilansu, na podstawie którego przekształcenie ma być dokonane;

    6) termin zgłoszenia przekształcenia do właściwego rejestru.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały wspólników, zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia o przekształceniu oraz, jeżeli wymagane jest sporządzenie planu przekształcenia, pisemną opinię biegłego rewidenta na temat planu przekształcenia.

3. Jeżeli wymagane jest sporządzenie planu przekształcenia, do raportu bieżącego należy dołączyć plan przekształcenia, o którym mowa w art. 558 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.

§ 22. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 19, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę - w przypadku gdy dom maklerski działa w formie spółki kapitałowej lub spółki partnerskiej, w której prowadzenie spraw spółki powierzono zarządowi;

    2) datę podjęcia uchwały;

    3) przyczyny podjęcia uchwały o zmianie w kapitałach własnych zaliczanych do środków własnych domu maklerskiego, a także w pozostałych kapitałach własnych;

    4) rodzaj, sposób i przewidywany termin zmiany oraz wielkości, o jakie kapitały własne ulegną zmianie.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały o zmianie w kapitałach własnych podmiotu.

§ 23. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 20, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) rodzaj papieru wartościowego;

    2) wskazanie organu, który podjął uchwałę;

    3) datę podjęcia uchwały o emisji oraz przewidywany termin jej wykonania;

    4) wielkość emisji, liczbę serii lub transzy i przewidywany termin sprzedaży;

    5) wartość nominalną oraz cenę emisyjną dłużnych papierów wartościowych;

    6) przewidywaną łączną wartość wpływów z emisji;

    7) warunki wykupu i oprocentowania dłużnych papierów wartościowych;

    8) przewidziane w warunkach emisji świadczenia niepieniężne;

    9) wielkość przewidywanych gwarancji lub innych zabezpieczeń, nazwę (firmę) jednostki gwarantującej lub zabezpieczającej oraz sumę jej kapitałów (funduszy) własnych wykazaną w bilansie za ostatni rok obrotowy;

    10) cel emisji;

    11) podmioty, do których jest kierowana emisja.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały właściwego organu domu maklerskiego o emisji dłużnych papierów wartościowych.

3. Po upływie terminu sprzedaży emisji papierów wartościowych lub kolejnych serii, lub transz należy w formie raportu bieżącego przekazać informacje o faktycznie zrealizowanych wpływach pieniężnych i faktycznej wielkości zobowiązań podmiotu z tytułu emisji oraz o uzyskanych gwarancjach lub innych zabezpieczeniach.

§ 24. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 21, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę (firmę), siedzibę i adres lub imię, nazwisko i adres udzielającego pożyczki lub kredytu;

    2) wysokość pożyczki lub kredytu oraz warunki i terminy spłaty wraz z oprocentowaniem;

    3) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych domu maklerskiego z podmiotem udzielającym pożyczki lub kredytu;

    4) przedmiot działalności podmiotu udzielającego pożyczki lub kredytu;

    5) nazwę i numer właściwego rejestru dla podmiotu udzielającego pożyczki lub kredytu.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię umowy pożyczki lub umowy kredytowej.

§ 25. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 22, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę (firmę), siedzibę i adres lub imię, nazwisko i adres udzielającego pożyczki lub kredytu;

    2) wielkość zaciągniętych zobowiązań;

    3) wynikający z umowy termin spłaty zobowiązań;

    4) wielkość spłaty zobowiązań;

    5) przewidywany termin spłaty;

    6) procentowo wyrażony udział prognozowanej wielkości nadzorowanych kapitałów po spłacie zobowiązań w całkowitym wymogu kapitałowym.

§ 26. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 23, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) dane o podmiocie uprawnionym:

      a) imię, nazwisko albo nazwę (firmę),

      b) adres,

      c) numer wpisu na listę biegłych rewidentów;

    2) datę zawarcia umowy;

    3) wskazanie, czy dom maklerski korzystał w przeszłości z usług tego podmiotu, a jeżeli tak, to w jakim zakresie;

    4) wskazanie organu, który dokonał wyboru podmiotu uprawnionego, z którym została zawarta umowa;

    5) czas, na jaki została zawarta umowa.

§ 27. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 24, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie strony, która wypowiedziała umowę;

    2) wskazanie konsekwencji finansowych wypowiedzenia;

    3) wskazanie wcześniejszych rezygnacji z wyrażania opinii, opinii negatywnych lub opinii z zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych domu maklerskiego, wydanych przez podmiot uprawniony, którego wypowiedzenie dotyczy;

    4) wskazanie organów zalecających lub akceptujących wypowiedzenie umowy z podmiotem uprawnionym;

    5) opis wszelkich rozbieżności, jakie miały miejsce pomiędzy zarządem domu maklerskiego a podmiotem uprawnionym, którego wypowiedzenie dotyczy, co do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu dotyczących przedmiotu badania, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.

2. Do raportu bieżącego powinno być załączone pismo podmiotu uprawnionego, którego wypowiedzenie dotyczy, sporządzone na prośbę domu maklerskiego i adresowane do Komisji, w którym podmiot ten potwierdza lub nie potwierdza informacji podanych w raporcie bieżącym.

§ 28. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 25, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę (firmę), siedzibę i adres podmiotu udzielającego kredytu lub pożyczki;

    2) wysokość kredytu lub pożyczki;

    3) przeznaczenie środków pochodzących z kredytu lub pożyczki;

    4) okres kredytowania;

    5) uprawnienia kredytodawcy lub pożyczkodawcy związane z wykorzystaniem udzielonego kredytu lub pożyczki i zabezpieczeniem ich zwrotu, wraz z określeniem sposobu zabezpieczenia kredytu lub pożyczki.

§ 29. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 26, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwy (firmy), siedziby i adresy podmiotów udzielających kredytów lub pożyczek;

    2) wysokość poszczególnych kredytów lub pożyczek;

    3) przeznaczenie środków pochodzących z kredytów lub pożyczek;

    4) okresy kredytowania;

    5) uprawnienia kredytodawców lub pożyczkodawców związane z wykorzystaniem udzielonych kredytów lub pożyczek i zabezpieczeniem ich zwrotu, wraz z określeniem sposobów udzielania zabezpieczeń kredytów lub pożyczek.

§ 30. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 27, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie rynku;

    2) datę uzyskania lub zmiany statusu;

    3) rodzaj (nazwę) statusu;

    4) datę zawieszenia lub utraty statusu.

§ 31. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 28, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) firmę, siedzibę oraz adres giełdy towarowej;

    2) datę uzyskania lub zmiany statusu;

    3) rodzaj (nazwę) statusu;

    4) datę zawieszenia lub utraty statusu.

§ 32. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 29, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę naruszenia;

    2) datę wykrycia naruszenia;

    3) istotę naruszenia;

    4) rodzaj kroków podjętych w związku z wykryciem naruszenia zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy.

§ 33. 1. W przypadku kształtowania się poziomu nadzorowanych kapitałów poniżej wysokości całkowitego wymogu kapitałowego lub wysokości wymogu kapitałowego z tytułu kosztów stałych, lub minimalnej wysokości kapitału założycielskiego, o których mowa w rozporządzeniu o wymogach kapitałowych, raport bieżący zawiera dane, o których mowa w części A załącznika nr 3 do rozporządzenia, według stanu na dzień wystąpienia tego zdarzenia, z zastrzeżeniem ust. 5.

2. W przypadku niedotrzymania wymaganej relacji poziomu nadzorowanych kapitałów do wysokości zaciągniętych przez dom maklerski kredytów, pożyczek oraz wyemitowanych przez niego dłużnych papierów wartościowych, o której mowa w rozporządzeniu o wymogach kapitałowych, raport bieżący zawiera dane, o których mowa w dziale XI części B załącznika nr 3 do rozporządzenia, sporządzone na dzień wystąpienia tego zdarzenia, z zastrzeżeniem ust. 6.

3. Do raportu bieżącego, o którym mowa w ust. 1 i 2, należy dołączyć następujące informacje:

    1) opis przyczyn przekroczenia poziomu nadzorowanych kapitałów lub niedotrzymania relacji;

    2) opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu przywrócenia stanów zgodnych z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu o wymogach kapitałowych.

4. W przypadku gdy sytuacja, o której mowa w ust. 1 i 2, utrzymuje się przez okres dłuższy niż 1 dzień, raport bieżący jest przesyłany codziennie, z tym że opis działań jest przesyłany z pierwszym raportem, chyba że w tym zakresie nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.

5. Dom maklerski będący podmiotem dominującym w grupie, która nie oblicza skonsolidowanych norm adekwatności kapitałowej na podstawie § 13 rozporządzenia o wymogach kapitałowych, w przypadku kształtowania się poziomu nadzorowanych kapitałów poniżej wysokości całkowitego wymogu kapitałowego lub wymogu kapitałowego z tytułu kosztów stałych, lub minimalnej wysokości kapitału założycielskiego, o których mowa w rozporządzeniu o wymogach kapitałowych, raport bieżący zawiera dane, o których mowa w części A załącznika nr 5 do rozporządzenia, według stanu na dzień wystąpienia tego zdarzenia.

6. Dom maklerski będący podmiotem dominującym w grupie, która nie oblicza skonsolidowanych norm adekwatności kapitałowej na podstawie § 13 rozporządzenia o wymogach kapitałowych, w przypadku niedotrzymania wymaganej relacji poziomu nadzorowanych kapitałów do wysokości zaciągniętych przez dom maklerski kredytów, pożyczek oraz wyemitowanych przez niego dłużnych papierów wartościowych, o której mowa w rozporządzeniu o wymogach kapitałowych, raport bieżący zawiera dane, o których mowa w dziale XI części B załącznika nr 5 do rozporządzenia, sporządzone na dzień wystąpienia tego zdarzenia.

§ 34. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 31, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię zawiadomienia.

§ 35. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 32, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;

    2) wysokość zobowiązań, z zastrzeżeniem ust. 2;

    3) oznaczenie wierzycieli (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości zobowiązań przypadającej na każdego z nich;

    4) opis stosunków prawnych, z których wynikają zobowiązania;

    5) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych wierzycieli z domem maklerskim.

2. Do zobowiązań, o których mowa w ust. 1, są wliczane zobowiązania domu maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.

§ 36. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 33, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;

    2) wysokość wierzytelności;

    3) oznaczenie dłużników (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości wierzytelności przypadających od każdego z nich;

    4) opis stosunków prawnych, z których wynikają wierzytelności;

    5) opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych dłużników z domem maklerskim.

2. Do wierzytelności, o których mowa w ust. 1, są wliczane wierzytelności domu maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.

3. Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.

§ 37. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 34, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę rozpoczęcia lub zakończenia obsługi kasowej;

    2) adres punktu obsługi klientów lub oddziału, w którym rozpoczęto lub zakończono prowadzenie obsługi kasowej.

§ 38. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 35, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę i rodzaj instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    2) liczbę instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    3) rodzaj transakcji (nabycie albo zbycie);

    4) datę i czas zawarcia transakcji;

    5) cenę, po jakiej instrumenty finansowe zostały nabyte lub zbyte;

    6) wskazanie, czy transakcja została zawarta na rachunek własny domu maklerskiego, czy na rachunek innej osoby;

    7) oznaczenie transakcji pozwalające na jej identyfikację;

    8) oznaczenie rynku albo alternatywnego systemu obrotu, w którym została zawarta transakcja albo wskazanie, iż transakcja została zawarta bezpośrednio z dającym zlecenie albo w inny sposób.

§ 39. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 36, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) nazwę i rodzaj instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    2) liczbę instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    3) cenę, po jakiej doszło do przeniesienia instrumentów finansowych, o ile dom maklerski jest w posiadaniu tej informacji;

    4) wskazanie tytułu przeniesienia własności;

    5) rodzaj transakcji (nabycie lub zbycie);

    6) datę zawarcia transakcji.

§ 40. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 37, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę dokonania obliczeń, na podstawie których stwierdzono zmianę statusu prowadzonej działalności z nieznaczącej na znaczącą lub ze znaczącej na nieznaczącą;

    2) poziom warunków, o których mowa w § 7 ust. 2 rozporządzenia o wymogach kapitałowych.

§ 41. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 38, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) szczegółową charakterystykę zagrożenia;

    2) opis przypuszczalnego wpływu na sytuację domu maklerskiego.

§ 42. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 39, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) charakterystykę umowy;

    2) termin, w którym powinny zostać uregulowane wynikające z umowy zobowiązania wobec domu maklerskiego;

    3) wynikającą z umowy wielkość zobowiązania.

§ 43. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 40, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę zawarcia umowy o obsługę klubu inwestora lub

    2) datę oraz przyczyny rozwiązania umowy o obsługę klubu inwestora.

2. Do raportu bieżącego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, należy dołączyć kopię zawartej umowy o obsługę klubu inwestora.

§ 44. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 41, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę i tryb podjęcia decyzji o zamiarze ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej;

    2) przyczyny ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej;

    3) datę walnego zgromadzenia, którego porządek obrad uwzględnia podjęcie uchwały w sprawie zmiany przedmiotu przedsiębiorstwa obejmującej ograniczenie lub rezygnację z działalności maklerskiej;

    4) porządek obrad walnego zgromadzenia, o którym mowa w pkt 3.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały w sprawie zmiany przedmiotu przedsiębiorstwa obejmującej ograniczenie lub rezygnację z działalności maklerskiej.

3. Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej, do raportu bieżącego należy dołączyć odpis tej uchwały.

§ 45. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 42, raport bieżący zawiera dane, o których mowa w załączniku nr 4 do rozporządzenia, według stanu na dzień wystąpienia tego zdarzenia.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć następujące informacje:

    1) opis przyczyn naruszenia skonsolidowanych norm adekwatności kapitałowej;

    2) opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu przywrócenia stanów zgodnych z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu o wymogach kapitałowych.

3. W przypadku gdy sytuacja, o której mowa w ust. 1, utrzymuje się przez okres dłuższy niż 1 dzień, raport bieżący jest przesyłany codziennie, z tym że opis działań jest przesyłany z pierwszym raportem, chyba że w tym zakresie nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.

§ 46. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 43, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę przekroczenia limitu koncentracji zaangażowania;

    2) nazwę (firmę) podmiotu, wobec którego powstało zaangażowanie;

    3) wartość i rodzaj zaangażowania, stanowiącego przekroczenie limitu koncentracji zaangażowania, wobec danego podmiotu z podziałem na zaangażowanie bilansowe i pozabilansowe oraz z wyszczególnieniem zaangażowania zaliczonego do portfela handlowego i niehandlowego;

    4) rodzaj limitu koncentracji zaangażowania, o którym mowa w § 2 załącznika nr 7 do rozporządzenia o wymogach kapitałowych;

    5) poziom nadzorowanych kapitałów domu maklerskiego w wielkości:

      a) ustalonej, niezależnie od zakresu prowadzonej działalności, w sposób określony w § 1 ust. 3 załącznika nr 9 do rozporządzenia o wymogach kapitałowych, lub

      b) w przypadku, gdy dom maklerski wchodzi w skład grupy, która nie oblicza skonsolidowanych norm adekwatności kapitałowej na podstawie § 13 rozporządzenia o wymogach kapitałowych, ustalonej, niezależnie od zakresu prowadzonej działalności, w sposób określony w § 6 załącznika nr 9 do rozporządzenia o wymogach kapitałowych, bez uwzględnienia wielkości kapitałów uzupełniających III kategorii.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu zmniejszenia wartości zaangażowania poniżej limitu koncentracji zaangażowania.

3. Raport bieżący może być przekazywany przez domy maklerskie, które przekroczyły limit koncentracji zaangażowania po spełnieniu warunków określonych w § 7 ust. 2 załącznika nr 7 do rozporządzenia o wymogach kapitałowych.

4. Dom maklerski należący do grupy, o której mowa w § 12 rozporządzenia o wymogach kapitałowych, przekazuje raport bieżący zawierający dane, o których mowa w ust. 1, w odniesieniu do poziomu skonsolidowanych nadzorowanych kapitałów.

§ 47. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 44, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę operacji, która spowodowała przekroczenie limitu dużych zaangażowań;

    2) charakterystykę wszystkich zaangażowań, których suma jest większa niż limit dużych zaangażowań, w zakresie:

      a) nazwy (firmy) podmiotu, wobec którego powstało zaangażowanie,

      b) wartości i rodzaju poszczególnych zaangażowań z podziałem na zaangażowanie bilansowe i pozabilansowe oraz z wyszczególnieniem zaangażowania zaliczonego do portfela handlowego i niehandlowego;

    3) poziom nadzorowanych kapitałów domu maklerskiego w wielkości:

      a) ustalonej, niezależnie od zakresu prowadzonej działalności, w sposób określony w § 1 ust. 3 załącznika nr 9 do rozporządzenia o wymogach kapitałowych, lub

      b) w przypadku, gdy dom maklerski wchodzi w skład grupy, która nie oblicza skonsolidowanych norm adekwatności kapitałowej na podstawie § 13 rozporządzenia o wymogach kapitałowych, ustalonej, niezależnie od zakresu prowadzonej działalności, w sposób określony w § 6 załącznika nr 9 do rozporządzenia o wymogach kapitałowych, bez uwzględnienia wielkości kapitałów uzupełniających III kategorii.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu zmniejszenia wartości zaangażowań poniżej limitu dużych zaangażowań, ze wskazaniem, którego zaangażowania będą dotyczyły powyższe działania.

3. Raport bieżący może być przekazywany przez domy maklerskie, które przekroczyły limit dużych zaangażowań po spełnieniu warunków określonych w § 7 ust. 2 załącznika nr 7 do rozporządzenia o wymogach kapitałowych.

4. Dom maklerski należący do grupy, o której mowa w § 12 rozporządzenia o wymogach kapitałowych, przekazuje raport bieżący zawierający dane, o których mowa w ust. 1, w odniesieniu do poziomu skonsolidowanych nadzorowanych kapitałów.

§ 48. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 45, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie osoby, której powierzono prowadzenie spraw spółki lub którą pozbawiono prawa prowadzenia spraw spółki;

    2) wskazanie powodów pozbawienia prawa prowadzenia spraw spółki.

2. W przypadku powierzenia prowadzenia spraw spółki osobie trzeciej raport powinien zawierać dane osobowe tej osoby.

3. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały w sprawie powierzenia prowadzenia spraw spółki lub w sprawie pozbawienia prawa prowadzenia spraw spółki.

§ 49. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 47, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie przyczyny, pomimo której wystąpienia wspólnicy postanowili o dalszym trwaniu spółki;

    2) datę uzgodnienia przez wspólników o dalszym trwaniu spółki.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały w sprawie dalszego istnienia spółki.

§ 50. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 48, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie osoby komandytariusza, który złożył wniosek do sądu rejestrowego;

    2) datę złożenia wniosku oraz jego zakres.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis wniosku komandytariusza w przypadku posiadania przez spółkę tego odpisu.

3. Po wydaniu przez sąd rejestrowy rozstrzygnięcia w sprawie wniosku komandytariusza, do raportu bieżącego należy dołączyć odpis rozstrzygnięcia sądu.

§ 51. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 49, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie osoby wspólnika, który zgłosił żądanie;

    2) datę zgłoszenia żądania.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis żądania wspólnika oraz stanowiska zarządu w sprawie odmowy udzielenia wspólnikowi wyjaśnień oraz udostępnienia ksiąg i dokumentów spółki.

3. Po powzięciu przez wspólników uchwały, do raportu bieżącego należy dołączyć odpis tej uchwały. W przypadku niepowzięcia uchwały w terminie raport bieżący powinien zawierać informację o tej okoliczności oraz przyczynach niepowzięcia uchwały.

§ 52. 1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 50, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) wskazanie osoby wspólnika, który złożył wniosek do sądu rejestrowego;

    2) datę złożenia wniosku oraz jego zakres.

2. Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis wniosku wspólnika, w przypadku posiadania przez spółkę tego odpisu.

3. Po wydaniu przez sąd rejestrowy rozstrzygnięcia w sprawie wniosku wspólnika, do raportu bieżącego należy dołączyć odpis rozstrzygnięcia sądu.

§ 53. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 51, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę rozpoczęcia lub zakończenia kwotowań cen papieru wartościowego;

    2) wskazanie papieru wartościowego, objętego kwotowaniem cen.

§ 54. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 52, raport bieżący zawiera następujące informacje:

    1) datę podjęcia lub zakończenia prowadzenia działalności gospodarczej innej niż działalność maklerska;

    2) rodzaj działalności.

§ 55. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 53, raport bieżący zawiera:

    1) nazwę i rodzaj instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    2) liczbę instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;

    3) oznaczenie uczestników tego systemu, którzy zawarli transakcje;

    4) datę i czas zawarcia transakcji;

    5) cenę jednostkową instrumentów będących przedmiotem transakcji;

    6) unikatowe oznaczenie transakcji.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60