Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

30 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija termin złożenia do US zeznań za 2023 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Inne » Krajowe rejestry »  Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9.03.2018 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9.03.2018 r. w sprawie ustroju i organizacji Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego oraz trybu i sposobu udzielania informacji z Rejestru, wydawania dokumentów oraz kopii dokumentów z katalogu, udostępniania dokumentów z repozytorium dokumentów finansowych, a także struktury udostępnianych informacji o podmiotach wpisanych do Rejestru1)

 Dz. U. z 2018 r. poz. 546
2022.12.24 - bieżąca
Rozdział 2

Tryb i sposób udzielania informacji, wydawania odpisów, wyciągów i zaświadczeń z rejestru przedsiębiorców oraz rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej

§ 5. Centralna Informacja wydaje na wniosek odpisy, wyciągi, zaświadczenia i pozostałe informacje z Krajowego Rejestru Sądowego na podstawie danych wyszukanych w rejestrze, dokładnie odpowiadających danym zawartym we wniosku.

§ 6. Odpis z rejestru może być pełny lub aktualny.

§ 7. 1. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów w rejestrze pod danym numerem KRS, dokonanych od chwili pierwszego wpisu, z wyjątkiem wpisów niepodlegających ujawnieniu.

2. Odpis aktualny zawiera aktualną treść wpisów w rejestrze pod danym numerem KRS.

§ 8. Wyciąg z rejestru zawiera aktualną treść wpisów dotyczącą podmiotu wpisanego do rejestru pod danym numerem KRS, obejmującą wskazane przez wnioskodawcę działy rejestru.

Istniejące wersje czasowe § 9
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2018 r. poz. 546
2022.12.24
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 9. Centralna Informacja wydaje następujące zaświadczenia:

    1) zaświadczenie, że dany podmiot jest wpisany do rejestru pod danym numerem;

    2) zaświadczenie, że dany podmiot nie jest wpisany do rejestru;

    3) zaświadczenie o wykreśleniu danego podmiotu z rejestru;

    4) zaświadczenie o posiadaniu przez podmiot statusu organizacji pożytku publicznego.

§ 10. 1. Centralna Informacja zgodnie z art. 4 ust. 4a ustawy udostępnia na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości informacje, których treść odpowiada odpisowi aktualnemu i pełnemu, w celu samodzielnego pobrania ich wydruku komputerowego.

2. Pobrany samodzielnie wydruk komputerowy, o którym mowa w ust. 1, posiada następujące cechy:

    1) informację, że został samodzielnie wydrukowany w trybie art. 4 ust. 4aa ustawy;

    2) adres strony internetowej, na której zamieszczone są informacje o podmiotach wpisanych do rejestru;

    3) informację o dacie, godzinie, minucie i sekundzie, w której nastąpiło pobranie danych z Centralnej Informacji;

    4) oznaczenie danych Centralnej Informacji;

    5) wskazanie, ile stron liczy pobrany wydruk, oraz oznaczenie numeru każdej strony;

    6) nazwę wydruku ze wskazaniem, czy informacja odpowiada aktualnemu czy pełnemu odpisowi ze wskazaniem rejestru, z którego zostały pobrane dane;

    7) klauzulę, że zgodnie z art. 4 ust. 4aa ustawy wydruk informacji posiada moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych przez Centralną Informację bez zaopatrywania go w pieczęć urzędową i podpis upoważnionego pracownika.

Istniejące wersje czasowe § 11
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2018 r. poz. 546
2022.12.24
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 11. 1. Wniosek o wydanie odpisu, wyciągu lub zaświadczenia z rejestru składa się na formularzach. Formularze są określone w załącznikach nr 1-6 do rozporządzenia.

2. We wniosku o wydanie odpisu, wyciągu lub zaświadczenia, o którym mowa w § 9 pkt 1, 3 lub 4, należy określić rodzaj żądanego odpisu, wyciągu lub zaświadczenia i podać numer KRS, pod którym podmiot jest wpisany do rejestru.

3. We wniosku o wydanie zaświadczenia, że dany podmiot nie jest wpisany do rejestru, należy podać jedną z następujących danych identyfikacyjnych:

    1) numer REGON;

    2) numer NIP, w przypadku podmiotów wpisanych do rejestru przedsiębiorców;

    3) określenie pełnej nazwy lub firmy oraz siedziby.

4. W przypadku zamieszczenia we wniosku więcej niż jednej z danych identyfikacyjnych wyszukanie w rejestrze następuje tylko na podstawie jednej z nich, według kolejności danych wynikającej z numeracji w ust. 3.

5. W przypadku podania we wniosku jako danych identyfikacyjnych nazwy lub firmy przy wyszukiwaniu pozycji w rejestrze uwzględnia się reguły stosowane w przypadku wystąpienia równoważności imion, nazwisk i nazw lub firm. Reguły te są określone w załączniku nr 7 do rozporządzenia.

6. W przypadku wniosku o wydanie z rejestru odpisu lub wyciągu dotyczącego podmiotu wpisanego do rejestru przedsiębiorców i do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej na odpisie lub wyciągu z każdego rejestru zamieszcza się informację o wpisaniu tego podmiotu także w drugim rejestrze.

7. W przypadku wniosku o wydanie z rejestru odpisu lub wyciągu dotyczącego podmiotu wpisanego do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej na odpisie lub wyciągu zamieszcza się informację, że podmiot nie jest wpisany do rejestru przedsiębiorców.

Istniejące wersje czasowe § 12
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2018 r. poz. 546
2022.12.24
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 12. 1. W zaświadczeniach, o których mowa w § 9 pkt 1 i 3, zamieszcza się:

    1) numer KRS;

    2) numer REGON - jeżeli znajduje się w rejestrze;

    3) numer NIP - jeżeli znajduje się w rejestrze;

    4) nazwę lub firmę;

    5) siedzibę;

    6) oznaczenie formy prawnej podmiotu.

2. W zaświadczeniu, o którym mowa w § 9 pkt 3, zamieszcza się także informację, czy postanowienie o wykreśleniu jest prawomocne, oraz datę wykreślenia.

3. W zaświadczeniu, o którym mowa w § 9 pkt 2, zamieszcza się tylko te dane, które zostały podane we wniosku o wydanie tego zaświadczenia.

4. W zaświadczeniu, o którym mowa w § 9 pkt 4, zamieszcza się:

    1) numer KRS;

    2) numer REGON - jeżeli znajduje się w rejestrze;

    3) numer NIP - jeżeli znajduje się w rejestrze;

    4) nazwę lub firmę;

    5) siedzibę;

    6) informację o rodzajach działalności odpłatnej i nieodpłatnej;

    7) wzmiankę o złożonych sprawozdaniach.

Istniejące wersje czasowe § 13
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2018 r. poz. 546
2022.12.24
zmieniony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 13. 1. Jeżeli nie jest możliwe wydanie odpisu lub wyciągu ze względu na to, że podmiot wskazany we wniosku nie jest wpisany do rejestru, wydaje się pisemną informację wskazującą okoliczności uniemożliwiające wydanie odpisu lub wyciągu.

2. Jeżeli na podstawie danych wpisanych do rejestru nie jest możliwe wydanie zaświadczeń, o których mowa w § 9, zgodnie ze złożonym wnioskiem, wydaje się pisemną informację wskazującą okoliczności uniemożliwiające wydanie żądanego zaświadczenia.

Istniejące wersje czasowe § 14
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2018 r. poz. 546
2022.12.24
uchylony przez
Pokaż wszystkie w jednym oknie

§ 14. 1. Centralna Informacja udziela pisemnych informacji o numerze KRS, pod którym jest wpisany dany podmiot.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1, wydaje się na wniosek. Wniosek składa się na formularzu. Formularz jest określony w załączniku nr 8 do rozporządzenia. We wniosku o podanie numeru KRS należy podać jedną z następujących danych:

    1) numer REGON;

    2) numer NIP;

    3) nazwę lub firmę, a w razie potrzeby także oznaczenie formy prawnej podmiotu, informację o siedzibie ograniczoną do wskazania województwa, powiatu lub gminy; informacje o siedzibie mogą być podane łącznie.

3. W przypadku zamieszczenia we wniosku więcej niż jednej z danych identyfikacyjnych wyszukanie w rejestrze następuje tylko na podstawie jednej z nich, według kolejności danych wynikającej z numeracji w ust. 2.

4. W przypadku podania we wniosku jako danych identyfikacyjnych nazwy lub firmy przy wyszukiwaniu pozycji w rejestrze uwzględnia się reguły stosowane w przypadku wystąpienia podobieństw imion, nazwisk i nazw lub firm, określone w załączniku nr 7 do rozporządzenia.

5. Informacja uzyskana w wyniku złożenia wniosku o podanie numeru KRS zawiera następujące dane:

    1) numer KRS;

    2) nazwę lub firmę;

    3) oznaczenie formy prawnej podmiotu;

    4) siedzibę;

    5) numer REGON - jeżeli znajduje się w rejestrze;

    6) numer NIP - jeżeli znajduje się w rejestrze.

6. Pisemna informacja zawiera wskazanie liczby wszystkich wyszukanych pozycji oraz dane odpowiadające nie więcej niż 20 wyszukanym pozycjom według kolejności ich wyszukania.

7. Jeżeli na podstawie danych podanych we wniosku nie został wyszukany w rejestrze żaden podmiot spełniający podane kryteria, wydaje się pisemną informację o braku numeru KRS podmiotu o wskazanych we wniosku danych identyfikacyjnych.

§ 15. 1. Na wniosek organu wymiaru sprawiedliwości, organu ścigania, organu egzekucyjnego Skarbu Państwa oraz innego organu upoważnionego na mocy przepisów szczególnych, Centralna Informacja udziela pisemnych informacji odnośnie do statusu osoby fizycznej lub osoby prawnej w podmiotach wpisanych do rejestru przedsiębiorców i rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w poszczególnych działach rejestru.

2. We wniosku należy wskazać w przypadku:

    a) osoby fizycznej - imię i nazwisko oraz numer PESEL,

    b) osoby prawnej - nazwę lub firmę, a w razie potrzeby także oznaczenie formy prawnej podmiotu i numer KRS.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60