Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 17.11.2014 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Uwaga od redakcji:
Zmiany, które wchodzą w życie w wybranej wersji czasowej - zaznaczono kolorem
Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej
§ 117. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych i towarzystw reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej:
a) w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy "towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych" lub "towarzystwo reasekuracji wzajemnej",
b) w polu drugim - numer identyfikacyjny REGON oraz NIP albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację towarzystwa pole pozostaje niewypełnione, chyba że podmiot posiada REGON lub NIP,
c) w polu trzecim - nazwę towarzystwa,
d) w polu czwartym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru - "rejestr towarzystw ubezpieczeń wzajemnych", nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e) w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f) w polu szóstym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego;
2) w rubryce drugiej:
a) w polu pierwszym - siedzibę towarzystwa zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
b) w polu drugim - adres towarzystwa zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
c) w polu trzecim - adres poczty elektronicznej,
d) w polu czwartym - adres strony internetowej;
3) w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów:
a) w polu pierwszym - nazwę oddziału,
b) w polu drugim - siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
c) w polu trzecim - adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy;
4) w rubryce czwartej - informacje o statucie: w polu pierwszym - informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, a jeżeli statut został sporządzony w formie aktu notarialnego - datę sporządzenia aktu notarialnego, oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu - zaznaczenie tej okoliczności;
5) w rubryce piątej: w polu pierwszym - okres, na jaki zostało utworzone towarzystwo; jeżeli zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony";
6) w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania towarzystwa, jeżeli powstało przez połączenie innych podmiotów:
a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy - połączenie,
b) w polu drugim - opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,
c) w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów, z których powstało towarzystwo w wyniku połączenia:
- w polu pierwszym - nazwę,
- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,
- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
- w polu piątym - numer identyfikacyjny REGON,
- w polu szóstym - NIP;
7) w rubryce siódmej:
a) w polu pierwszym - oznaczenie terytorialnego zasięgu działalności towarzystwa,
b) w polu drugim - oznaczenie działu ubezpieczeń objętego działalnością towarzystwa,
c) w polu trzecim - datę uznania towarzystwa za małe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych,
d) w polu czwartym - wzmiankę o częściowym ograniczeniu zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
e) w polu piątym - datę cofnięcia zezwolenia na prowadzenie towarzystwa;
8) w rubryce ósmej:
a) w polu pierwszym - wysokość kapitału zakładowego towarzystwa,
b) w polu drugim - wysokość kapitału zapasowego towarzystwa.
§ 118. W przypadku gdy w rubrykach 3 i 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 119. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentacji towarzystwa:
a) w polu pierwszym - nazwę organu uprawnionego do reprezentowania towarzystwa,
b) w polu drugim - sposób reprezentacji,
c) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego do reprezentowania towarzystwa:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
- w polu piątym - funkcję w organie reprezentującym,
- w polu szóstym - informację, czy osoba wchodząca w skład zarządu została zawieszona w czynnościach,
- w polu siódmym - datę, do jakiej osoba została zawieszona w czynnościach;
2) w rubryce drugiej - organ nadzoru:
a) w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru towarzystwa,
b) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
- w polu pierwszym - nazwisko,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL;
3) w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:
a) w polu pierwszym - nazwisko,
b) w polu drugim - imiona,
c) w polu trzecim - numer PESEL,
d) w polu czwartym - rodzaj prokury.
§ 120. W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 oraz w rubryce 3 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej podrubryce lub rubryce.
§ 121. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 78 i § 79, przy czym spółdzielnię zastępuje towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.
§ 122. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 25 i § 26, z tym zastrzeżeniem, że wpisów, o których mowa w § 25 pkt 3 dokonuje się wyłącznie w zakresie lit. a i b, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępują towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.
§ 123. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 56 i § 57, przy czym spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółkę akcyjną zastępują towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.
§ 124. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:
a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:
- w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
- w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c) w polu trzecim - sposób reprezentacji towarzystwa przez likwidatorów,
d) w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:
- w polu pierwszym - nazwisko,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL;
2) w rubryce drugiej - ustanowienie zarządu komisarycznego:
a) w polu pierwszym - okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b) w polu drugim - sposób reprezentacji towarzystwa przez zarządcę komisarycznego,
c) w podrubryce pierwszej - dane zarządcy komisarycznego:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS;
3) w rubryce trzeciej - informacje o połączeniu towarzystwa z innymi podmiotami:
a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy - połączenie z innymi podmiotami,
b) w polu drugim - opis sposobu połączenia,
c) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia lub przejmujących towarzystwo:
- w polu pierwszym - nazwę,
- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,
- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
- w polu piątym - numer identyfikacyjny REGON,
d) w podrubryce drugiej - dane podmiotów przejmowanych w wyniku połączenia; wpisu dokonuje się dla towarzystwa przejmującego; wpisu nie dokonuje się dla towarzystw powstałych w wyniku połączenia:
- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,
- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,
- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
- w polu piątym - numer identyfikacyjny REGON;
4) w rubryce czwartej - informacje o postępowaniu upadłościowym:
a) w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, a w przypadku ogłoszenia upadłości na podstawie Prawa upadłościowego w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2016 r. - "upadłość",
d) w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu albo w postępowaniu upadłościowym, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,
e) w podrubryce pierwszej - dane syndyka:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
f) w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
- w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego";
5) w rubryce piątej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:
a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;
6) w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu naprawczym:
a) w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d) w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS;
7) w rubryce siódmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:
a) w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności;
8) w rubryce ósmej - informacje o rozwiązaniu podmiotu:
a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o której mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy, co obejmuje rozwiązanie, w tym rozwiązanie bez przeprowadzania likwidacji,
b) w polu drugim - informacje o rozwiązaniu podmiotu, w tym o rozwiązaniu bez przeprowadzania likwidacji, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu albo właściwego organu lub uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu lub właściwego organu prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia lub datę wydania postanowienia o rozwiązaniu podmiotu na podstawie art. 25d ustawy, sygnaturę sprawy lub datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium.
§ 125. 1. W przypadku gdy w rubrykach 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 rubryki 2, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 3 lub w podrubrykach 1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.