Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 17.11.2014 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Uwaga od redakcji:
Zmiany, które wchodzą w życie w wybranej wersji czasowej - zaznaczono kolorem
Spółdzielnia europejska
§ 85. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej:
a) w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy "spółdzielnia europejska",
b) w polu drugim - numer identyfikacyjny REGON oraz NIP albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację przedsiębiorcy pole pozostaje niewypełnione, chyba że podmiot posiada REGON lub NIP,
c) w polu trzecim - firmę, pod którą spółdzielnia działa,
d) w polu czwartym - dane o poprzedniej rejestracji, co obejmuje: oznaczenie państwa, nazwę rejestru, nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e) w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej;
2) w rubryce drugiej:
a) w polu pierwszym - siedzibę spółdzielni zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
b) w polu drugim - adres spółdzielni zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
c) w polu trzecim - adres poczty elektronicznej,
d) w polu czwartym - adres strony internetowej;
3) w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez spółdzielnię europejską oddziałów:
a) w polu pierwszym - firmę oddziału,
b) w polu drugim - siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
c) w polu trzecim - adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy;
4) w rubryce czwartej - informacje o statucie: w polu pierwszym - informacje o uchwaleniu statutu spółdzielni europejskiej lub zmianach statutu, co obejmuje: datę podjęcia uchwały, w przypadku zmiany statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, zaś w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu spółdzielni europejskiej - zaznaczenie tej okoliczności;
5) w rubryce piątej:
a) w polu pierwszym - okres, na jaki została utworzona spółdzielnia europejska; jeżeli spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony",
b) w polu drugim - oznaczenie pisma innego niż Monitor Sądowy i Gospodarczy, przeznaczonego do ogłoszeń spółdzielni europejskiej, jeżeli statut spółdzielni je wskazuje;
6) w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania spółdzielni europejskiej, jeżeli powstała przez połączenie, przekształcenie lub podział innych spółdzielni lub spółek:
a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje powstanie spółdzielni w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia innych podmiotów,
b) w polu drugim - opis sposobu powstania spółdzielni w wyniku połączenia, przekształcenia lub podziału oraz informację o uchwale,
c) w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów, z których powstała spółdzielnia w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:
- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,
- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,
- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
- w polu piątym - numer identyfikacyjny REGON,
- w polu szóstym - NIP;
7) w rubryce siódmej - dane o kapitale spółdzielni europejskiej:
a) w polu pierwszym - wysokość kapitału zakładowego (subskrybowanego),
b) w podrubryce pierwszej - informację o wniesieniu aportu:
- w polu pierwszym - określenie wartości udziałów objętych za aport (nie dotyczy to spółdzielni przenoszącej siedzibę na terytorium RP),
c) w polu drugim - liczbę udziałów wszystkich kategorii,
d) w podrubryce drugiej - informacje o udziałach:
- w polu pierwszym - nazwę kategorii,
- w polu drugim - wartość nominalną udziałów w tej samej kategorii,
e) w polu trzecim - kwotowe określenie części kapitału pokrytego w dniu subskrypcji;
8) w rubryce ósmej dla spółdzielni europejskiej:
a) w polu pierwszym - wzmiankę o podjęciu uchwały o emisji obligacji, co obejmuje datę podjęcia uchwały.
§ 86. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 8 lub w podrubryce 1 rubryki 6 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 7 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 87. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a) w polu pierwszym - nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni,
b) w polu drugim - sposób reprezentacji spółdzielni, co obejmuje sposób reprezentowania spółdzielni przez zarząd, radę administrującą lub przez dyrektorów wykonawczych będących członkami rady administrującej oraz przez prokurentów,
c) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład zarządu albo rady administrującej:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
- w polu piątym - funkcję,
- w polu szóstym - informację, czy osoba została zawieszona w czynnościach,
- w polu siódmym - datę, do której osoba została zawieszona w czynnościach;
2) w rubryce drugiej - organ nadzoru:
a) w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru spółdzielni,
b) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
- w polu pierwszym - nazwisko,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL;
3) w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:
a) w polu pierwszym - nazwisko,
b) w polu drugim - imiona,
c) w polu trzecim - numer PESEL,
d) w polu czwartym - rodzaj prokury.
§ 88. Jeżeli w spółdzielni europejskiej wybrano monistyczny system organów spółdzielni i ten sam organ pełni funkcję organu reprezentacji i organu nadzoru, organ ten podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru. W takiej sytuacji jako członków organu reprezentacji wpisuje się osoby zajmujące się reprezentacją i zarządzaniem, a jako członków organu nadzoru - osoby zajmujące się nadzorem.
§ 89. W przypadku gdy w rubryce 3 lub podrubryce 1 rubryki 1 lub w podrubryce 1 rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 90. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej - przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej niż dziesięć pozycji:
a) w polu pierwszym - jeden przedmiot przeważającej działalności na poziomie podklasy,
b) w polu drugim - przedmiot pozostałej działalności;
2) w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach:
a) w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b) w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta albo sprawozdania z badania, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie,
c) w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d) w polu czwartym - wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie;
3) w rubryce trzeciej - nie dokonuje się wpisów,
4) w rubryce czwartej - nie dokonuje się wpisów,
5) w rubryce piątej - informacja o dniu kończącym rok obrotowy: w polu pierwszym - data dnia kończącego rok obrotowy, co obejmuje datę dnia kończącego pierwszy rok obrotowy, a w razie połączenia przez jednostkę, która rozpoczęła działalność w drugiej połowie roku obrotowego ksiąg rachunkowych i sprawozdania finansowego za ten okres z księgami rachunkowymi i sprawozdaniem finansowym za rok następny datę dnia kończącego pierwszy rok obrotowy, za który należy złożyć sprawozdanie; w razie zmiany roku obrotowego wpisuje się datę dnia kończącego rok obrotowy po zmianie.
§ 91. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.
§ 92. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się informacje wskazane w § 25 i § 26, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia europejska.
§ 93. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się informacje wskazane w § 56 i § 57, przy czym przedsiębiorcę - spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia europejska.
§ 94. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:
a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:
- w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
- w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c) w polu trzecim - sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów,
d) w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:
- w polu pierwszym - nazwisko,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL;
2) w rubryce drugiej - informacje o rozwiązaniu:
a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, co obejmuje rozwiązanie, w tym rozwiązanie bez przeprowadzania likwidacji,
b) w polu drugim - informacje o rozwiązaniu spółdzielni, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu albo właściwego organu lub uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu lub właściwego organu prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia lub datę wydania postanowienia o rozwiązaniu podmiotu na podstawie art. 25d ustawy, sygnaturę sprawy lub datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium;
3) w rubryce trzeciej - ustanowienie zarządu komisarycznego dla spółdzielni europejskiej:
a) w polu pierwszym - okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b) w polu drugim - sposób reprezentacji spółdzielni przez zarząd komisaryczny,
c) w podrubryce pierwszej - dane zarządcy komisarycznego:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS;
4) w rubryce czwartej - informacje o połączeniu, podziale spółdzielni europejskiej lub przekształceniu spółdzielni europejskiej w inny sposób:
a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje połączenie, podział lub przekształcenie,
b) w polu drugim - opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni oraz informacje o uchwale,
c) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia albo dane podmiotów przejmujących całość majątku spółdzielni:
- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,
- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,
- w polu czwartym - nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,
- w polu piątym - numer identyfikacyjny REGON,
d) w podrubryce drugiej - dane podmiotów, których majątek jest przejmowany przez spółdzielnię w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółdzielni przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:
- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,
- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,
- w polu czwartym - nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,
- w polu piątym - numer identyfikacyjny REGON;
5) w rubryce piątej - informacje o postępowaniu upadłościowym:
a) w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, a w przypadku ogłoszenia upadłości na podstawie Prawa upadłościowego w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2016 r. - "upadłość",
d) w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu albo w postępowaniu upadłościowym, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,
e) w podrubryce pierwszej - dane syndyka:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
f) w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
- w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego";
6) w rubryce szóstej - informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych, o postępowaniu naprawczym lub o przymusowej restrukturyzacji:
a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego albo wszczęciu postępowania naprawczego, albo wszczęciu przymusowej restrukturyzacji, co obejmuje: nazwę sądu albo organu prowadzącego przymusową restrukturyzację, datę, sygnaturę lub znak sprawy i rodzaj postępowania,
b) w polu drugim - informacje o ukończeniu postępowania restrukturyzacyjnego albo naprawczego albo o zakończeniu przymusowej restrukturyzacji, co obejmuje sposób i datę ukończenia postępowania, a w przypadku przymusowej restrukturyzacji - sposób i datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d) w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego, zarządcy, nadzorcy układu wykonującego uprawnienia nadzorcy sądowego oraz osoby powołanej w toku postępowania restrukturyzacyjnego do reprezentowania dłużnika, a w przypadku przymusowej restrukturyzacji - dane administratora lub pełnomocnika:
- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
- w polu drugim - imiona,
- w polu trzecim - numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
- w polu czwartym - numer KRS,
- w polu piątym - funkcję;
7) w rubryce siódmej - informacje o zmianie siedziby spółdzielni europejskiej:
a) w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu planu przeniesienia siedziby,
b) w polu drugim - informacje o państwie, do którego przeniesiono siedzibę spółdzielni, nazwę rejestru, do którego wpisano spółdzielnię, nazwę organu prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze;
8) w rubryce ósmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:
a) w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 95. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 lub 2 rubryki 5 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 8 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 8.
§ 96. Dla spółdzielni przekształcanej lub podlegającej podziałowi lub połączeniu dane wpisywane w rubryce 4 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółdzielnia jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.