Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27.08.2010 r.
w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzenia przetargu dla podmiotów ubiegających się o udzielenie koncesji na prowadzenie kasyna gry lub zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Na podstawie art. 33 ust. 5 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. nr 201, poz. 1540, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Zawiadomienie o przetargu dla podmiotów ubiegających się o udzielenie koncesji na prowadzenie kasyna gry, zwanej dalej "koncesją", lub zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne, zwanego dalej "zezwoleniem", ogłasza się na tablicy ogłoszeń urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych i w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej tego ministra.
2. Zawiadomienie o przetargu dla podmiotów ubiegających się o udzielenie koncesji lub zezwolenia, zwanym dalej "przetargiem", powinno określać:
1) datę jego ogłoszenia;
2) przedmiot przetargu;
3) wymaganą treść ofert;
4) kryteria i sposób oceny ofert określone w § 2;
5) miejsce i terminy:
a) składania ofert,
b) otwarcia ofert,
c) rozpoczęcia przetargu,
d) rozstrzygnięcia przetargu,
e) ogłoszenia wyników przetargu.
§ 2. 1. Ustala się następujące kryteria oceny ofert:
1) atrakcyjność proponowanej lokalizacji kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne, przy czym:
a) za preferowaną uznaje się lokalizację budynku:
- w centrum miasta,
- przy ruchliwym ciągu komunikacyjnym,
- w obrębie lub bezpośrednim sąsiedztwie centrum rozrywki,
b) za preferowany uznaje się następujący standard budynku:
- hotel kategorii trzy, cztery albo pięć gwiazdek,
- budynek zabytkowy albo budynek nowy;
2) planowany termin rozpoczęcia działalności kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne;
3) planowane godziny otwarcia kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne;
3a) deklarowana podstawa opodatkowania podatkiem od gier, jaką podmiot ubiegający się o udzielenie koncesji lub zezwolenia planuje osiągnąć w działalności prowadzonej na podstawie koncesji lub zezwolenia w kasynie gry lub salonie gry bingo pieniężne, którego dotyczy złożona oferta;
3b) wielkość powierzchni kasyna gry przeznaczonej bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych;
4) terminowość rozpoczynania dotychczasowej działalności po uzyskaniu koncesji lub zezwolenia w wyniku przetargu, przy czym bierze się pod uwagę koncesje i zezwolenia uzyskane w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;
5) zgodność wysokości podstawy opodatkowania podatkiem od gier uprzednio deklarowanej przez podmiot, który uzyskał koncesję lub zezwolenie w wyniku przetargu, z realnie uzyskaną w działalności prowadzonej na podstawie takiej koncesji lub zezwolenia, przy czym bierze się pod uwagę koncesje i zezwolenia uzyskane w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;
6) przypadki:
a) cofnięcia koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych lub
b) wezwania przez organ udzielający koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych do usunięcia stwierdzonych uchybień
- w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;
7) uchybienia w dotychczas prowadzonej działalności w zakresie gier hazardowych, potwierdzone przez organ udzielający koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych lub organ właściwy w sprawach kontroli w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;
8) rentowność, rozumianą jako wynik netto, ustalony w "Rachunku zysków i strat" zgodnie z przepisami o rachunkowości, w każdym z ostatnich trzech lat działalności;
9) doświadczenie na rynku gier hazardowych, rozumiane jako wcześniejsze prowadzenie przez okres co najmniej roku, przez podmiot ubiegający się o udzielenie koncesji lub zezwolenia, jego akcjonariuszy (wspólników), członków zarządu lub członków rady nadzorczej, działalności w zakresie gier hazardowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju;
10) stwierdzone przez organ udzielający koncesji lub zezwolenia lub organ właściwy w sprawach kontroli niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie przez podmiot, który uzyskał koncesję lub zezwolenie w wyniku przetargu, w okresie trzech lat od uzyskania koncesji lub zezwolenia, przy czym stwierdzone niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie bierze się pod uwagę w przetargach ogłoszonych w okresie sześciu lat od uzyskania koncesji lub zezwolenia.
2. Przez użyte w ust. 1 pkt 1, 3b i 10 określenia:
1) bezpośrednie sąsiedztwo - należy rozumieć sąsiedztwo dwóch budynków (ściana do ściany) lub działek gruntowych, na których znajdują się te budynki, także w przypadku gdy działki są rozdzielone wyłącznie ciągiem komunikacyjnym, przy którym nie są zlokalizowane żadne inne budowle i budynki;
2) centrum rozrywki - należy rozumieć wyodrębniony budynek, na terenie którego znajdują się miejsca służące rozrywce i rekreacji, takie jak klub bilardowy, kawiarnia, dyskoteka, kręgielnia, klub nocny;
3) budynek zabytkowy - należy rozumieć budynek znajdujący się w ewidencji zabytków;
4) budynek nowy - należy rozumieć budynek oddany do użytkowania nie wcześniej niż dwa lata przed dniem ogłoszenia zawiadomienia o przetargu;
5) powierzchnia kasyna gry przeznaczona bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych - należy rozumieć powierzchnię pomieszczeń, w których znajdują się automaty lub urządzenia do gier lub stoły do gier i w których prowadzone są gry;
6) niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie - należy rozumieć zmianę warunków wykonywania działalności w stosunku do deklarowanych w ofercie w zakresie kryteriów oceny ofert, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3 i 3b, oznaczającą odpowiednio:
a) obniżenie atrakcyjności lokalizacji kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne w związku ze zmianą lokalizacji na inną, która w ramach kryteriów oceny ofert otrzymałaby mniejszą liczbę punktów w dniu dokonywania tej oceny,
b) skrócenie godzin otwarcia kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne, które w ramach kryteriów oceny ofert wpłynęłoby na otrzymanie mniejszej liczby punktów w dniu dokonywania tej oceny, albo
c) zmniejszenie powierzchni kasyna gry przeznaczonej bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych, które w ramach kryteriów oceny ofert wpłynęłoby na otrzymanie mniejszej liczby punktów w dniu dokonywania tej oceny.
2a. Podstawę opodatkowania podatkiem od gier, o której mowa w ust. 1 pkt 3a i 5, wskazuje się dla każdego roku prowadzenia działalności na podstawie koncesji lub zezwolenia, począwszy od dnia rozpoczęcia tej działalności.
3. Punktację w ramach każdego z kryteriów oceny ofert, o których mowa w ust. 1, określa załącznik do rozporządzenia.
4. Punkty przyznane za każdy element wymieniony w ust. 1 pkt 1, w ramach kryterium atrakcyjności lokalizacji, sumuje się.
5. (uchylony)
§ 3. Podmioty ubiegające się o udzielenie koncesji lub zezwolenia składają w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych ofertę w formie pisemnej, w zalakowanych lub zaplombowanych kopertach.
§ 4. 1. Okres między dniem ogłoszenia zawiadomienia o przetargu a dniem, w którym upływa termin wyznaczony na składanie ofert, nie może być dłuższy niż 40 dni.
2. Okres między dniem, w którym upływa termin wyznaczony na składanie ofert, a dniem zakończenia postępowania przetargowego nie może być dłuższy niż 4 miesiące.
§ 5. Przetarg jest przeprowadzany w formie pisemnej.
§ 6. 1. Przetarg składa się z części jawnej i niejawnej.
2. W części jawnej przetargu komisja przetargowa:
1) odrzuca oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu;
2) otwiera pozostałe koperty z ofertami; podmioty ubiegające się o udzielenie koncesji lub zezwolenia mogą być obecne przy otwarciu kopert z ofertami.
3. W części niejawnej przetargu komisja przetargowa:
1) odrzuca oferty niespełniające wymagań:
a) określonych w przepisach ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych,
b) dotyczących treści ofert, określonych w zawiadomieniu o przetargu;
2) dokonuje oceny ofert i ich uszeregowania, umieszczając na pierwszym miejscu ofertę, która uzyskała największą liczbę punktów.
§ 7. 1. Z przebiegu części jawnej i niejawnej przetargu komisja przetargowa sporządza protokół, który zawiera:
1) oznaczenie miejsca i czasu trwania przetargu;
2) imiona i nazwiska osób wchodzących w skład komisji przetargowej;
3) liczbę złożonych ofert;
4) wskazanie ofert, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 1 i ust. 3 pkt 1, wraz z podaniem przyczyn odrzucenia ofert;
5) ustalenia komisji przetargowej zgodnie z § 6 ust. 3 pkt 2;
6) podpisy osób wchodzących w skład komisji przetargowej.
2. Komisja przetargowa przekazuje protokół ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych.
3. Przekazanie protokołu ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych kończy postępowanie przetargowe.
§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.*)
___________________
*) Zakres spraw uregulowany niniejszym rozporządzeniem był poprzednio uregulowany w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 3.06.2003 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. nr 102, poz. 948 i nr 217, poz. 2133, z 2004 r. nr 272, poz. 2691, z 2005 r. nr 266, poz. 2233, z 2006 r. nr 246, poz. 1801, z 2007 r. nr 247, poz. 1827, z 2008 r. nr 182, poz. 1123 i nr 235, poz. 1592 oraz z 2009 r. nr 124, poz. 1027 i nr 181, poz. 1414), które utraciło moc z dniem 2.07.2010 r. zgodnie z art. 143 ustawy z dnia 19.11.2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. nr 201, poz. 1540 oraz z 2010 r. nr 127, poz. 857).