Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

30 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija termin złożenia do US zeznań za 2023 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Pomoc publiczna dla przedsiębiorców »  Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27.08.2004 ...

Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27.08.2004 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw

Tekst ujednolicony przez redakcję na dzień:
 uwzględniający ww. zmiany
Wyświetl wcześniejsze wersje
2009.03.16 - bieżąca

Uwaga od redakcji:
Zmiany, które wchodzą w życie w wybranej wersji czasowej - zaznaczono kolorem

Rozdział 5

Szczegółowe przeznaczenie i warunki udzielania wsparcia podmiotom działającym na rzecz rozwoju gospodarczego

§ 15. 1. Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego może otrzymać podmiot:

    1) zarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie usług informacyjnych;

    2) zarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie usług innych niż usługi informacyjne, pod warunkiem złożenia wniosku o rejestrację w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie usług informacyjnych w terminie 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o udzieleniu wsparcia, z zastrzeżeniem ust. 3;

    3) niezarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, pod warunkiem że w terminie 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o udzieleniu wsparcia osiągnie zdolność do świadczenia usług zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz. U. nr 27, poz. 221) i złoży wniosek o rejestrację w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw co najmniej w zakresie usług informacyjnych, z zastrzeżeniem ust. 4.

2. Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego jest przeznaczone na finansowanie wydatków związanych z realizacją przedsięwzięcia polegającego na utworzeniu lub wzmacnianiu zdolności do świadczenia usług informacyjnych niezbędnych do kompleksowej obsługi przedsiębiorców, w szczególności konsultacji i sesji informacyjnych, oraz bezpośrednim świadczeniem tych usług.

3. Podmioty, o których mowa w ust. 1 pkt 2, mogą otrzymać wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego, jeżeli posiadają niezbędny potencjał techniczny, rozumiany jako zapewnienie możliwości świadczenia usług informacyjnych niezbędnych do kompleksowej obsługi przedsiębiorców co najmniej przez dwóch specjalistów, którzy posiadają wyższe wykształcenie lub uprawnienia księgowego, biegłego rewidenta bądź doradcy podatkowego oraz co najmniej roczne doświadczenie w zakresie gromadzenia i przetwarzania informacji na rzecz przedsiębiorców, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.

4. Podmioty, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą otrzymać wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego, jeżeli spełniają następujące warunki:

    1) zapewniają należyte świadczenie usług informacyjnych przedsiębiorcom;

    2) nie działają w celu osiągnięcia zysku lub przeznaczają zysk na cele związane z zadaniami realizowanymi przez Agencję;

    3) posiadają niezbędny potencjał techniczny, rozumiany jako:

      a) posiadanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stałego miejsca wykonywania działalności, łatwo dostępnego dla przedsiębiorców korzystających z usług,

      b) zatrudnienie na podstawie umowy o pracę co najmniej dwóch osób, w wymiarze pełnego etatu każda, w tym co najmniej jedna stale obecna w miejscu wykonywania działalności,

      c) zapewnienie możliwości świadczenia usług informacyjnych niezbędnych do kompleksowej obsługi przedsiębiorców co najmniej przez dwóch specjalistów, którzy posiadają wyższe wykształcenie lub uprawnienia księgowego, biegłego rewidenta bądź doradcy podatkowego oraz co najmniej roczne doświadczenie w zakresie gromadzenia i przetwarzania informacji na rzecz przedsiębiorców, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych,

      d) prowadzenie ewidencji zrealizowanych usług, określającej w szczególności usługobiorców;

    4) posiadają potencjał ekonomiczny pozwalający na spełnienie szczegółowych wymagań w zakresie potencjału ekonomicznego wobec podmiotów ubiegających się o rejestrację lub zarejestrowanych w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw;

    5) zapewniają jakość świadczonych usług poprzez posiadanie systemu zarządzania jakością w zakresie usług informacyjnych zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2001;

    6) przestrzegają zasad etyki zawodowej, obowiązujących podmioty zarejestrowane w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

5. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na rozwój punktu konsultacyjnego są, poniesione w okresie od dnia zawarcia umowy o udzieleniu wsparcia do dnia określonego w tej umowie, wydatki na:

    1) wynagrodzenia osób zatrudnionych bezpośrednio przy realizacji przedsięwzięcia, wraz ze składkami na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne;

    2) podróże służbowe osób uczestniczących w realizacji przedsięwzięcia, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej;

    3) zakup nowego sprzętu i wyposażenia biurowego, oprogramowania i licencji;

    4) zakup usług, w szczególności transportowych, telekomunikacyjnych, pocztowych i komunalnych, pod warunkiem że ich stawki odpowiadają powszechnie stosowanym na rynku;

    5) wynajem i eksploatację pomieszczeń w celach bezpośrednio związanych z przedsięwzięciem;

    6) zakup towarów, w szczególności materiałów biurowych i eksploatacyjnych;

    7) remonty, naprawy lub adaptację pomieszczeń w zakresie niezbędnym dla realizowanego przedsięwzięcia;

    8) tłumaczenia i druk materiałów i publikacji;

    9) działania promocyjne i informacyjne, pod warunkiem że w działaniach tych przekazywana jest informacja, iż przedsięwzięcie jest realizowane z udziałem wsparcia finansowego pochodzącego z Unii Europejskiej;

    10) obsługę księgową i usługi prawnicze, bezpośrednio związane z realizacją przedsięwzięcia;

    11) audyt finansowy dotyczący wydatków, o których mowa w pkt 1-10, pod warunkiem że będzie dokonywany przez niezależnych audytorów zewnętrznych zaakceptowanych przez Agencję, a cena audytu odpowiada stawkom powszechnie stosowanym na rynku usług audytorskich.

6. Wielkość wsparcia może wynosić do 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

§ 16. 1. Wsparcie na rozwój instytucji otoczenia biznesu może otrzymać osoba prawna, której cele statutowe są związane z zadaniami realizowanymi przez Agencję, posiadająca siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która:

    1) nie działa dla zysku lub przeznacza zysk na cele statutowe;

    2) zatrudnia pracowników posiadających kwalifikacje niezbędne do świadczenia usług na rzecz mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców;

    3) posiada niezbędny potencjał ekonomiczny i techniczny oraz doświadczenie w zakresie świadczenia usług na rzecz mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.

2. Wsparcie na rozwój instytucji otoczenia biznesu jest przeznaczone na finansowanie części wydatków związanych z realizacją przez osobę prawną, działającą samodzielnie lub w ramach sieci podmiotów działających na rzecz rozwoju gospodarczego, przedsięwzięcia polegającego na:

    1) osiągnięciu zdolności do świadczenia nowych usług dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców;

    2) tworzeniu sieci podmiotów działających na rzecz rozwoju gospodarczego;

    3) inwestycjach niezbędnych do właściwego funkcjonowania podmiotu lub sieci podmiotów działających na rzecz rozwoju gospodarczego;

    4) udziale w przedsięwzięciach o charakterze ponadregionalnym i regionalnym, realizowanych we współpracy z podmiotami zagranicznymi lub międzynarodowymi sieciami podmiotów działających na rzecz rozwoju gospodarczego;

    5) promocji podmiotów lub sieci podmiotów działających na rzecz rozwoju gospodarczego;

    6) budowie lub rozwoju baz danych.

3. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na rozwój instytucji otoczenia biznesu są, związane z realizacją przedsięwzięcia i poniesione przez osobę prawną lub podmioty działające w ramach sieci, o których mowa w ust. 2, po dniu złożenia wniosku o udzielenie wsparcia, wydatki na:

    1) wynagrodzenia osób zatrudnionych bezpośrednio przy realizacji przedsięwzięcia, wraz ze składkami na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne;

    2) podróże służbowe osób uczestniczących w realizacji przedsięwzięcia, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej;

    3) zakup nowego sprzętu i wyposażenia biurowego, oprogramowania i licencji;

    4) zakup usług, w szczególności transportowych, telekomunikacyjnych i komunalnych, pod warunkiem że ich stawki odpowiadają powszechnie stosowanym na rynku;

    5) wynajem i eksploatację pomieszczeń w celach bezpośrednio związanych z przedsięwzięciem;

    6) zakup towarów, w szczególności materiałów biurowych i eksploatacyjnych;

    7) remonty, naprawy lub adaptację pomieszczeń w zakresie niezbędnym dla realizowanego przedsięwzięcia;

    8) tłumaczenia i druk materiałów i publikacji;

    9) działania promocyjne i informacyjne, pod warunkiem że w działaniach tych przekazywana jest informacja, iż przedsięwzięcie jest realizowane z udziałem wsparcia finansowego pochodzącego z Unii Europejskiej;

    10) obsługę księgową, usługi prawnicze oraz ekspertyzy techniczne i finansowe, bezpośrednio związane z realizacją przedsięwzięcia.

4. Wielkość wsparcia nie może przekroczyć 85% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

§ 17. 1. Wsparcie na powiększenie funduszu pożyczkowego może otrzymać osoba prawna posiadająca siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która:

    1) nie działa w celu osiągnięcia zysku lub przeznacza zysk na cele statutowe związane z zadaniami realizowanymi przez Agencję;

    2) uchwałą właściwego organu utworzyła wyodrębniony księgowo fundusz, zwany dalej "funduszem pożyczkowym", przeznaczony wyłącznie na udzielanie pożyczek mikroprzedsiębiorcom lub małym przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, znajdującym się we wczesnej fazie rozwoju lub w fazie ekspansji, przy czym:

      a) udzielane pożyczki są oprocentowane nie niżej niż według stopy referencyjnej określonej przez Komisję Europejską, opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, obowiązującej w dniu zawarcia umowy o udzieleniu pożyczki,

      b) pożyczki są udzielane po przeprowadzeniu analizy ryzyka ich niespłacenia i po ustanowieniu należytego zabezpieczenia spłaty,

      c) określona została maksymalna wysokość pożyczki, nieprzekraczająca 120.000 zł.

    3) posiada niezbędny potencjał ekonomiczny i techniczny do udzielania pożyczek, o których mowa w pkt 2;

    4) zatrudnia pracowników posiadających kwalifikacje niezbędne do udzielania pożyczek, o których mowa w pkt 2.

2. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na powiększenie funduszu pożyczkowego są, poniesione w okresie od dnia następującego po dniu złożenia wniosku o udzielenie wsparcia do dnia określonego w umowie o udzieleniu wsparcia, wydatki na:

    1) wypłatę udzielonych pożyczek;

    2) pokrycie kosztów administracji i zarządzania funduszem pożyczkowym, do wysokości ustalonej w umowie o udzieleniu wsparcia, nieprzekraczającej 5% kwoty wypłaconych pożyczek.

3. Wielkość wsparcia nie może przekroczyć 70% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. W celu pokrycia pozostałej części wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem osoba prawna wnosi do funduszu pożyczkowego wkład własny w gotówce.

4. Wsparcie jest wypłacane proporcjonalnie do wkładu własnego faktycznie wniesionego przez osobę prawną.

5. Kwota wsparcia nie może być niższa niż 3.000.000 zł i nie może przekroczyć 50.000.000 zł.

§ 18. 1. Wsparcie na powiększenie funduszu poręczeniowego może otrzymać osoba prawna posiadająca siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która:

    1) nie działa w celu osiągnięcia zysku lub przeznacza zysk na cele statutowe związane z zadaniami realizowanymi przez Agencję;

    2) uchwałą właściwego organu utworzyła wyodrębniony księgowo fundusz, zwany dalej "funduszem poręczeniowym", przeznaczony wyłącznie na udzielanie mikroprzedsiębiorcom, małym lub średnim przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poręczeń spłaty kredytów lub pożyczek, przy czym poręczenia spłaty kredytów lub pożyczek:

      a) mogą być udzielane tylko wtedy, gdy kredyt lub pożyczka są oprocentowane nie niżej niż według stopy referencyjnej, o której mowa w § 17 ust. 1 pkt 2 lit. a,

      b) mogą być udzielane po przeprowadzeniu analizy ryzyka niespłacenia zaciąganego przez przedsiębiorcę zobowiązania,

      c) mogą być udzielane za wynagrodzeniem uwzględniającym ryzyko, o którym mowa w lit. b, koszty administracyjne oraz zwrot na kapitale,

      d) mogą być udzielane w wysokości nieprzekraczającej 80% zobowiązania, którego dotyczą;

    3) posiada niezbędny potencjał ekonomiczny i techniczny do udzielania poręczeń, o których mowa w pkt 2;

    4) zatrudnia pracowników posiadających kwalifikacje niezbędne do udzielania poręczeń, o których mowa w pkt 2;

    5) w umowach z instytucjami kredytującymi nie zawarła klauzuli wyłączności lub uprzywilejowania.

2. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na powiększenie funduszu poręczeniowego są:

    1) wartość wniesionego do funduszu poręczeniowego kapitału, rozumianego jako środki finansowe stanowiące wsparcie uzyskane z Agencji oraz wkład własny, niezbędnego do pokrycia ryzyka związanego z kwotą udzielonych poręczeń liczoną narastająco w okresie od dnia następującego po dniu złożenia wniosku o udzielenie wsparcia do dnia określonego w umowie o udzieleniu wsparcia, przy czym wartość ta powinna zostać potwierdzona przez niezależny audyt;

    2) wydatki związane z administracją i zarządzaniem funduszem poręczeniowym, do wysokości ustalonej w umowie o udzieleniu wsparcia, nieprzekraczającej 2% wartości określonej w pkt 1.

3. Wielkość wsparcia nie może przekroczyć 80% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. W celu pokrycia pozostałej części wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem osoba prawna wnosi do funduszu poręczeniowego wkład własny w gotówce.

4. Wsparcie jest wypłacane proporcjonalnie do wkładu własnego faktycznie wniesionego przez osobę prawną.

5. Kwota wsparcia nie może być niższa niż 3.000.000 zł i nie może przekroczyć 50.000.000 zł.

§ 19. (uchylony)

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60