Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5.01.2017 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu takiej pomocy
o przepisie
art./§
pełną treść
widoczną część
powiązane
powiązane
Uwaga od redakcji:
Zmiany, które wchodzą w życie w wybranej wersji czasowej - zaznaczono kolorem
Na podstawie art. 35 pkt 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1808 i 1948) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) zakres sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, zwanej dalej "pomocą", o której mowa w art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, zwanej dalej "ustawą";
2) zakres informacji o nieudzieleniu pomocy, o której mowa w art. 32a ust. 1 ustawy;
3) okresy sprawozdawcze;
4) terminy składania sprawozdań oraz informacji, o których mowa w art. 32a ust. 1 ustawy;
5) wzory formularzy sprawozdań oraz informacji, o których mowa w art. 32a ust. 1 ustawy.
§ 2. 1. W sprawozdaniach o udzielonej pomocy podaje się następujące informacje:
1) nazwę i adres siedziby podmiotu udzielającego pomocy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy;
3) podstawę prawną udzielonej pomocy;
4) oznaczenie programu pomocowego w przypadku pomocy udzielanej w ramach programu pomocowego lub oznaczenie pomocy indywidualnej w przypadku, gdy udzielona została pomoc indywidualna;
5) dzień udzielenia pomocy;
6) imię i nazwisko albo nazwę beneficjenta pomocy;
7) oznaczenie formy prawnej beneficjenta pomocy;
8) wskazanie kategorii przedsiębiorstwa, przy użyciu którego beneficjent pomocy wykonuje działalność (mikroprzedsiębiorstwo, małe, średnie lub duże przedsiębiorstwo);
9) numer identyfikacji podatkowej (NIP) beneficjenta pomocy - w przypadku osoby prawnej albo numer ewidencyjny powszechnego elektronicznego systemu ewidencji ludności (PESEL) beneficjenta pomocy - w przypadku osoby fizycznej;
10) identyfikator jednostki podziału terytorialnego, na której obszarze beneficjent pomocy ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;
11) klasę rodzaju działalności określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. poz. 1885 oraz z 2009 r. poz. 489), w związku z którą beneficjent pomocy otrzymał pomoc;
12) wartość nominalną pomocy;
13) wartość pomocy brutto wyrażoną jako ekwiwalent dotacji brutto;
14) formę pomocy;
15) przeznaczenie pomocy;
16) intensywność pomocy - w przypadku udzielenia pomocy innej niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
17) źródło pochodzenia pomocy.
2. Sprawozdanie o udzielonej pomocy sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 3. 1. W informacji, o której mowa w § 1 pkt 2, podaje się następujące informacje:
1) nazwę i adres siedziby podmiotu udzielającego pomocy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy;
3) rok kalendarzowy, za który sporządza się informację.
2. Informację, o której mowa w ust. 1, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 4. Podmiot udzielający pomocy przekazuje:
1) sprawozdania, o których mowa w § 2 ust. 1:
a) w terminie 7 dni od dnia następującego po dniu udzielenia pomocy - w przypadku udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
b) za każdy miesiąc roku kalendarzowego, w terminie 30 dni od dnia następującego po ostatnim dniu miesiąca, w którym pomoc została udzielona - w pozostałych przypadkach udzielenia pomocy;
2) informację, o której mowa w § 3 ust. 1, za dany rok kalendarzowy, w terminie do dnia 7 stycznia roku następującego po roku kalendarzowym, w którym pomoc nie została udzielona.
§ 5. Podmiot udzielający pomocy, który po upływie terminu przekazania sprawozdania, o którym mowa w § 4, uzyskał informację o udzielonej pomocy, o której mowa w art. 6 ust. 2 ustawy, przekazuje sprawozdanie o udzielonej pomocy bezzwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia uzyskania informacji o udzielonej pomocy.
§ 6. Do pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, udzielonych w 2016 r., stosuje się przepisy dotychczasowe.
§ 7. Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 września 2008 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu pomocy (Dz. U. poz. 1081 oraz z 2009 r. poz. 644).
§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.*)
___________________
*) Rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 19.01.2017 r.