Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Prawo pracy » Kodeks pracy i przepisy ogólne »  Ustawa z dnia 4.02.2011 r. o opiece nad ...

Ustawa z dnia 4.02.2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3

 Dz. U. z 2011 r. nr 45, poz. 235
 zmieniony przez
zmiany w:
 zmieniony przez
zmiany w:
 zmieniony przez
zmiany w:
 Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
 zmieniony przez
zmiany w:
 zmieniony przez
zmiany w:
 Dz. U. z 2016 r. poz. 157
 zmieniony przez
zmiany w:
 zmieniony przez
zmiany w:
 Dz. U. z 2018 r. poz. 603
 zmieniony przez
zmiany w:
 zmieniony przez
zmiany w:
 Dz. U. z 2019 r. poz. 409
 zmieniony przez
zmiany w:
 zmieniony przez
zmiany w:
 Dz. U. z 2020 r. poz. 326
2020.03.31 - bieżąca
 zmieniony przez
zmiany w:
Wyświetl późniejsze wersje
 zmieniony przez
zmiany w:
Rozdział 3

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Istniejące wersje czasowe art. 26
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2011 r. nr 45, poz. 235
2013.12.06 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
2016.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 157
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2018.04.30
zmieniony przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 26. Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r. poz. 1292 i 1495) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, zwanego dalej "rejestrem".

Istniejące wersje czasowe art. 27
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2011 r. nr 45, poz. 235
2013.07.13
zmieniony przez
2013.12.06 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
2016.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 157
2018.01.01
zmieniony przez
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2018.04.30
zmieniony przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 27. 1. Rejestr prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego przy użyciu systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.

2. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta publikuje rejestr za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.

3. Dane zawarte w rejestrze publikowane są przy użyciu systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a, na stronach podmiotowych właściwej gminy oraz ministra właściwego do spraw rodziny.

4. Rejestr zawiera:

    1) nazwę lub imię i nazwisko oraz siedzibę lub adres podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

    2) numer NIP podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

    3) miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

    4) informację o zawieszaniu prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

    5) informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;

    6) adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;

    7) liczbę miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym;

    8) liczbę dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego;

    9) informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;

    10) wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.

5. Adres będącego osobą fizyczną podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy nie podlega ujawnieniu na stronach podmiotowych gminy prowadzącej rejestr i ministra właściwego do spraw rodziny, jeżeli jest inny niż adres prowadzenia przez tę osobę żłobka lub klubu dziecięcego.

Istniejące wersje czasowe art. 28
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2011 r. nr 45, poz. 235
2011.07.01
zmieniony przez
2011.09.01
zmieniony przez
2013.07.13
zmieniony przez
2013.12.06 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
2016.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 157
2018.01.01
zmieniony przez
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2018.04.30
zmieniony przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 28. 1. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta dokonuje wpisu do rejestru na podstawie wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy. Wniosek zawiera:

    1) w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;

    2) numer NIP, o ile wnioskodawcy taki numer nadano;

    3) decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych, o której mowa w art. 25 ust. 2;

    3a) odpowiednio decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 1, lub opinię, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 2;

    4) w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;

    5) oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;

    6) w przypadku osoby fizycznej - numer PESEL;

    7) informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;

    8) adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;

    9) informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;

    10) wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.

2. (uchylony)

3. Wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty, o której mowa w art. 33.

4. W celu sprawdzenia zgodności danych, o których mowa w ust. 1, wójt, burmistrz lub prezydent miasta może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy. Przedstawienie tych dokumentów nie jest wymagane, w przypadku gdy wójt, burmistrz lub prezydent miasta może bezpłatnie uzyskać dostęp do danych wynikających z tych dokumentów, dane te są mu znane z urzędu lub możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza.

5. Po dokonaniu wpisu do rejestru, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w terminie 3 dni od dokonania wpisu, umożliwia podmiotowi prowadzącemu żłobek lub klub dziecięcy dostęp do systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a, w zakresie dotyczącym:

    1) dokonywania przez podmiot wpisany do rejestru samodzielnych zmian danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5, 6, 8 i 10;

    2) sporządzania i przekazywania sprawozdań, o których mowa w art. 64 ust. 1.

Istniejące wersje czasowe art. 28a
2018.04.30
dodany przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 28a. Organ prowadzący rejestr prostuje z urzędu wpis do rejestru zawierający oczywiste błędy, niezgodności z treścią wniosku przedsiębiorcy lub niezgodności ze stanem faktycznym wynikającym z innych rejestrów publicznych.

Istniejące wersje czasowe art. 29
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2011 r. nr 45, poz. 235
2013.07.13
uchylony przez
2013.12.06 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
2016.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 157
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 29. (uchylony)

Istniejące wersje czasowe art. 30
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2011 r. nr 45, poz. 235
2013.12.06 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
2016.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 157
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2018.04.30
zmieniony przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 30. 1. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru.

2. Zaświadczenie zawiera następujące dane:

    1)  nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;

    2)  datę i numer wpisu do rejestru;

    3) formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;

    4)  nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

    5)  miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.

Istniejące wersje czasowe art. 30a
2018.04.30
dodany przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 30a. 1. Organ prowadzący rejestr jest obowiązany dokonać wpisu podmiotu do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu do tego organu wniosku o wpis wraz z dołączonymi do niego dokumentami, o których mowa w art. 28 ust. 1 i 3.

2. Jeżeli organ prowadzący rejestr nie dokona wpisu w terminie, o którym mowa w ust. 1, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni, podmiot może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał podmiot do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.

Istniejące wersje czasowe art. 31
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2011 r. nr 45, poz. 235
2013.12.06 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
2016.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 157
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2018.04.30
zmieniony przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 31. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta odmawia wpisu do rejestru, w przypadku gdy:

    1)  podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

    2)  wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;

    3) w stosunku do przedsiębiorcy wydano decyzję o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.

Istniejące wersje czasowe art. 32
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2011 r. nr 45, poz. 235
2013.12.06 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
2016.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 157
2018.01.01
zmieniony przez
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2018.04.30
zmieniony przez
2018.11.25
zmieniony przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 32. Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:

    1)  złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;

    2)  nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

    3)  przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, o których mowa w art. 28, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;

    4) wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;

    5) (uchylony)

    6) uzyskania przez organ prowadzący rejestr informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.

Istniejące wersje czasowe art. 32a
2018.04.30
dodany przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 32a. Wraz z wykreśleniem z rejestru z przyczyn, o których mowa w art. 32 pkt 2 lub 3, wójt, burmistrz lub prezydent miasta może wydać decyzję o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem, mając na uwadze skalę, zakres oraz powtarzalność naruszeń.

Istniejące wersje czasowe art. 32b
2018.04.30
dodany przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 32b. 1. Przedsiębiorca, w stosunku do którego wydano decyzję, o której mowa w art. 32a, może uzyskać ponowny wpis do rejestru w tym samym zakresie działalności nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia wydania decyzji.

2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do podmiotu, który wykonywał działalność bez wpisu do rejestru. Nie dotyczy to sytuacji określonej w art. 30a ust. 2.

Istniejące wersje czasowe art. 33
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2011 r. nr 45, poz. 235
2013.12.06 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
2016.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 157
2018.01.01
zmieniony przez
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 33. 1. Wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy.

2.  Wysokość opłaty ustala rada gminy w drodze uchwały.

3. Wysokość opłaty nie może być wyższa niż 1000 zł.

4.  Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.

5.  Gmina jest zwolniona z opłaty za wpis do rejestru.

Art. 34. Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następują w drodze decyzji administracyjnej.

Istniejące wersje czasowe art. 35
Tekst pierwotny
Dz. U. z 2011 r. nr 45, poz. 235
2013.12.06 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
2016.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 157
2018.01.01
zmieniony przez
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2018.04.30
zmieniony przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 35. 1. W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w rejestrze podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do:

    1) wystąpienia, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian, do organu prowadzącego rejestr z wnioskiem o zmianę danych lub informacji - w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 1-4, 7 i 9;

    2) dokonania zmian, w terminie 3 dni od dnia ich zaistnienia, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a - w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5, 6, 8 i 10.

2. Po otrzymaniu informacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1, organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze oraz z urzędu wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie, o którym mowa w art. 30, uwzględniające te zmiany.

Istniejące wersje czasowe art. 35a
2013.07.13
dodany przez
2013.12.06 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2013 r. poz. 1457
2016.02.09 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2016 r. poz. 157
2018.01.01
uchylony przez
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 35a. (uchylony)

Istniejące wersje czasowe art. 35b
2018.01.01
dodany przez
2018.03.23 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2018 r. poz. 603
2018.12.11
zmieniony przez
2019.03.01 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2019 r. poz. 409
2019.03.04
zmieniony przez
2020.02.28 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2020 r. poz. 326
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Art. 35b. 1. Wnioski, o których mowa w art. 28 ust. 1, art. 32 pkt 1 i art. 35 ust. 1 pkt 1, oraz dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 2 i 2a, są składane wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.

2. Wnioski, o których mowa w art. 28 ust. 1, art. 32 pkt 1 i art. 35 ust. 1 pkt 1, składane są zgodnie z wzorami określonymi przez ministra właściwego do spraw rodziny zamieszczonymi w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 62a.

3. Wniosek jest składany za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a, po zastosowaniu zapewnionych w tym systemie sposobów potwierdzenia pochodzenia oraz integralności przesłanych danych w postaci elektronicznej. Uwierzytelnianie użytkowników w tym systemie wymaga użycia profilu zaufanego, profilu osobistego, innego środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 162 i 1590), adekwatnie do poziomu bezpieczeństwa środka identyfikacji elektronicznej wymaganego dla usług świadczonych w tym systemie, danych weryfikowanych za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego, jeżeli te dane pozwalają na identyfikację i uwierzytelnienie wymagane w celu realizacji usługi online, albo innych technologii, jeżeli zostaną udostępnione w tym systemie.

4. Do wniosku dołącza się:

    1) oryginały dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 2 i 2a, w postaci elektronicznej lub

    2) elektroniczne kopie dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 2 i 2a, po uwierzytelnieniu ich w sposób określony w ust. 3.

5. W sprawach z wniosków, o których mowa w art. 28 ust. 1, art. 32 pkt 1 i art. 35 ust. 1 pkt 1, wójt, burmistrz lub prezydent miasta doręcza pisma wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60