Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Podatek dochodowy od osób prawnych »  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 10.09.2009 r. w ...

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 10.09.2009 r. w sprawie sposobu i trybu określania dochodów osób prawnych w drodze oszacowania oraz sposobu i trybu eliminowania podwójnego opodatkowania osób prawnych w przypadku korekty zysków podmiotów powiązanych

 Dz. U. z 2009 r. nr 160, poz. 1268
Wyświetl wersje poprzedzające
 Dz. U. z 2014 r. poz. 1186
Uwaga od redakcji:
Rozporządzenie utraciło moc z dniem 1.01.2019 r.
Istniejące wersje czasowe zał. nr 1
2013.07.18
dodany przez
2014.09.04 Tekst jednolity
ujednolicony przez
Dz. U. z 2014 r. poz. 1186
Pokaż wszystkie w jednym oknie

Załącznik nr 1

 
Przykładowy katalog usług o niskiej wartości dodanej

Usługi o niskiej wartości dodanej obejmują w szczególności:

    A. Usługi informatyczne, na przykład:

    A.1. tworzenie i rozwijanie systemu informatycznego oraz zarządzanie nim;

    A.2. badanie, rozwój, instalację i regularną lub nadzwyczajną obsługę techniczną oprogramowania;

    A.3. badanie, rozwój i regularną lub nadzwyczajną obsługę techniczną sprzętu komputerowego;

    A.4. dostarczanie i transmisję danych;

    A.5. usługi związane z tworzeniem kopii zapasowych.

    B. Usługi związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, na przykład:

    B.1. działania związane ze standardowym i nadzwyczajnym zarządzaniem personelem (prawne, wynikające z umów, administracyjne, dotyczące zabezpieczenia społecznego i podatków);

    B.2. dobór i zatrudnianie personelu;

    B.3. pomoc w określaniu ścieżek kariery;

    B.4. pomoc w opracowywaniu systemu wynagradzania i systemu świadczeń (włącznie z planami opcji na akcje);

    B.5. określanie procesu oceny personelu;

    B.6. szkolenie personelu;

    B.7. oddelegowanie personelu na czas określony;

    B.8. koordynację podziału personelu na tymczasowy i stały oraz zarządzanie zwolnieniami.

    C. Usługi marketingowe, na przykład:

    C.1. badanie, rozwój i koordynację działalności marketingowej;

    C.2. badanie, rozwój i koordynację promocji handlowych;

    C.3. badanie, rozwój i koordynację kampanii reklamowych;

    C.4. badanie rynku;

    C.5. tworzenie strony internetowej i zarządzanie nią;

    C.6. wydawanie czasopism przeznaczonych dla klientów podmiotu powiązanego.

    D. Usługi prawne, na przykład:

    D.1. pomoc w sporządzaniu i przeglądzie umów i porozumień;

    D.2. udzielanie na bieżąco porad prawnych;

    D.3. sporządzanie i zamawianie opinii prawnych i podatkowych;

    D.4. pomoc w wypełnianiu zobowiązań prawnych;

    D.5. pomoc w sporach sądowych;

    D.6. centralne zarządzanie relacjami z zakładami ubezpieczeń i brokerami;

    D.7. doradztwo podatkowe;

    D.8. badania cen transferowych;

    D.9. ochronę dóbr niematerialnych.

    E. Księgowość i usługi administracyjne, na przykład:

    E.1. pomoc w przygotowywaniu budżetu i planów operacyjnych, prowadzenie obowiązkowych ksiąg i rachunków;

    E.2. pomoc w przygotowywaniu okresowych sprawozdań finansowych, rocznych i nadzwyczajnych bilansów lub wyciągów z rachunku (innych niż skonsolidowane sprawozdania finansowe);

    E.3. pomoc w wypełnianiu zobowiązań podatkowych, takich jak wypełnianie deklaracji podatkowych, obliczanie i płacenie podatków itp., przetwarzanie danych;

    E.4. audyt rachunków podmiotów powiązanych oraz zarządzanie procesem fakturowania.

    F. Usługi techniczne, na przykład:

    F.1. pomoc w zakresie instalacji, maszyn, wyposażenia, procesów itp.;

    F.2. planowanie i realizację zwyczajnych i nadzwyczajnych czynności obsługi technicznej pomieszczeń i instalacji;

    F.3. planowanie i realizację zwyczajnych i nadzwyczajnych działań restrukturyzacyjnych dotyczących pomieszczeń i instalacji;

    F.4. transfer wiedzy technicznej;

    F.5. dostarczanie wytycznych dotyczących produktów innowacyjnych;

    F.6. planowanie produkcji w celu ograniczenia nadwyżek mocy produkcyjnej i skutecznego zaspokojenia popytu;

    F.7. pomoc w planowaniu i realizacji wydatków inwestycyjnych;

    F.8. kontrolę efektywności;

    F.9. usługi inżynieryjne.

    G. Kontrolę jakości, na przykład:

    G.1. tworzenie polityki wysokiej jakości i wysokich standardów produkcji oraz świadczenia usług;

    G.2. pomoc w uzyskaniu certyfikatów jakości (np. ISO 9000);

    G.3. rozwój i wdrażanie programów satysfakcji klienta.

    H. Inne usługi:

    H.1. usługi związane ze strategią i rozwojem przedsiębiorstw w przypadku występowania związku z istniejącym lub mającym powstać podmiotem powiązanym;

    H.2. bezpieczeństwo korporacyjne;

    H.3. badania i rozwój;

    H.4. zarządzanie nieruchomościami i infrastrukturą;

    H.5. usługi logistyczne;

    H.6. zarządzanie zapasami;

    H.7. doradztwo w sprawach transportu i strategii dystrybucji;

    H.8. usługi składowania;

    H.9. zakup usług i pozyskiwanie surowców;

    H.10. zarządzanie obniżaniem kosztów;

    H.11. usługi w zakresie pakowania.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60